بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 1392، 73.3 درصد هزینه خانوارهای شهری شامل هزینه‎های غیرخوارکی است و 26.7 درصد هزینه آن‎ها هم در بخش خوراکی و دخانی صرف می‎شود.
کد خبر: ۷۵۲۴۴۶
ایرانی‏‌ها کجای زندگیشان پول کمتری خرج می‌کنند؟

جام جم سرا: از میان هزینه‌های غیر خوراکی مسکن با 45.3 درصد بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده و به ترتیب خانوارهای شهری 14.3 درصد در حمل و نقل، 12.5 درصد در بهداشت و درمان، 11.4 درصد در کالاها وخدمات متفرقه، 6 درصد در اثاث و خدمات صرف می‏‌کنند. اما کمترین هزینه خانوارهای شهری در بخش سرگرمی و آموزش است که 4.1 را به خود اختصاص داده است. از میان هزینه‏‌های خوراکی و دخانی خانوارهای شهری، گوشت با 21.9 درصد بیشترین سهم را داراست.

به گزارش جام جم سرا، بزرگترین بخش هزینه خانوارهای روستایی هم به هزینه‎های غیر خوراکی اختصاص دارد و در واقع 56.7 درصد هزینه خانوارهای روستایی غیر خوراکی است که مسکن با 27.6 درصد بیشترین سهم را در هزینه‏‌های غیرخوراکی دارد. بعد از مسکن حمل و نقل و ارتباطات 19.8 درصد، بهداشت و درمان 14.8 درصد، کالاها و خدمات متفرقه 13.6 درصد، پوشاک و کفش 10.5 درصد، لوازم و اثاث خانوار هم 10.4 درصد را به خود اختصاص می‏‌دهد. اما سرگرمی و آموزش با 3.4 درصد کمترین سهم از هزینه‎های غیرخوراکی را دارد.

در هزینه‎های خوراکی خانوارهای شهری هم بیشترین سهم به خرید آرد، رشته، نان، غلات و فراورده‏‌های آن مربوط می‏‌شود که 24.7 درصد است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Germany
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
۰
۰
از این امار چی میشه فهمید.تلاش مردم برای زنده ماندن

نیازمندی ها