در اختلال قلبی خوش‌خیمی به نام «پرولاپس دریچه میترال» ضربان قلب مختل می‌شود

یک عارضه قلبی بی‌آزار

تقربیا ۷۰ درصد سالمندان به علت کاهش قدرت عضلانی قلب به نارسایی قلبی مبتلا می‌شوند و چاقی یکی از عوامل موثر در ابتلا به آن است که ضعف و بی‌حالی از علائم ابتلا به آن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۵۱۷۸۲
فراگیری نارسایی قلبی در سالمندان

جام جم سرا: کاهش قدرت انقباض عضلانی قلب یکی از عوامل موثر در ابتلا به نارسایی قلبی است و علاوه بر این، بیماری‌های روماتیسمی و دریچه قلب در کاهش قدرت انقباض عضلانی قلب اثر دارد. ۷۵ درصد بیمارانی که به علت نارسایی قلبی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، سالمندند که ۲۰ درصد از آن‌ها به علت نارسایی قلبی نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و ناچار باید در بیمارستان بستری شوند.

همچنین ۵۰ درصد افراد به علت نارسایی قلبی دچار مرگ می‌شوند که ۸۰ درصد آن‌ها نیز سالمندند که تشخیص زودهنگام توسط پزشک نقش موثری در این زمینه دارد.
احتمال ابتلاء افرادی که سن آن‌ها از ۷۵ سال بیشتر است به نارسایی قلبی ۴ برابر است. افزایش فشار خون مزمن و چاقی از عوامل موثر در سخت شدن عضله قلب و ابتلا به نارسایی قلبی محسوب می‌شود و ۳۰ درصد آمار ابتلا به نارسایی قلبی به این علت است.

بنا بر آنچه ذکر شد، تعادل در شیوه زندگی، استفاده از رژیم غذایی مناسب و بازتوانی قلبی از جمله راه‌های پیشیگیری و درمان این بیماری است که در صورت بی‌توجهی در برخی شرایط ممکن است افراد را محتاج به پیوند قلب کند. (دکتر حسین فخرزاده - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها