بیماری معروف به «گال» توسط انگل‌هایی ایجاد می‌شود که زیر پوست زندگی می‌کنند. بیماری گال در حاشیه شهر شیوع بیشتری دارد و افرادی که در سنین کودکی و پیری قرار داشته یا در مناطق کوچک زندگی می‌کنند به علت رعایت نکردن بهداشت، بیشتر از دیگران با این بیماری درگیر می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۱۷۸۰
بیماری پوستی «گال» و راه‌های درمان آن

جام جم سرا: خارش شدید در قسمت‌های مختلف پوست، لای انگشتان دست و پا، اطراف سینه، کمر و زیر بغل از علایم بیماری گال است.
در خانواده‌ای که فردی به بیماری گال مبتلا می‌شود به علت واگیر بودن آن، همه افراد خانواده باید تحت درمان قرار گیرند و افراد بیمار نیز وسایلی از جمله حوله، لحاف و ملحفه را که از عوامل انتقال است، مجرا کنند.
این بیماری با کرم یا قرص‌های مربوط به آن درمان می‌شود، اما بهتر است توسط پزشک متخصص تجویز شده باشد و به مدت دو هفته استفاده شود. درمان آن نیز قطعی بوده و به سرعت بهبود می‌یابد.
نوع دیگر این بیماری از طریق حیوانات خانگی منتقل می‌شود. علائم این دو بیماری مشابه یکدیگر بوده و تنها نوع انگل متفاوت است که توسط پماد مخصوص درمان می‌شود. (دکتر غلامرضا عشقی - متخصص پوست و مو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
المیرا
-
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
من در انتالیا رندگی میكنم هوای بسیار مرطوب همه میگن به علت رطوبت بالاست خارش شدید پسرم گرفته مثل علایم گال هست و منم كم كم دارم مثل پسرم میشم نمیدونم باید چیكار كنم كل خونه هم سمپاشی كردیم كمك كنید چه كنم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها