آگاهی‌هایی از زبان یک متخصص علوم و صنایع غذایی:

آنچه باید در‌مورد پاستا بدانید

جام جم سرا: مواد لازم- پاستا: یک بسته، فیله مرغ: ۲۰۰ گرم، سیر: دو حبه، خامه: ۲۰۰ گرم، کره: ۱۰۰ گرم، قارچ: ۱۰۰ گرم، پودر پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم، شیر: یک پیمانه، نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم، زیتون: چند عدد برای تزئین
کد خبر: ۷۵۱۷۱۲
طر تهیه پاستا با سس آلفردو

طرز تهیه:‌

در یک قابلمه مقداری آب را‌ جوش بیاورید و مقداری نمک و دو قاشق غذاخوری روغن مایع در آن بریزید. سپس پاستا را در آب جوش بریزید و 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا پخته شود. بعد از یک ربع آنها را با آب سرد آبکش کنید.فیله های مرغ را با کمی نمک و پیاز آبپز کنید. همزمان با پخت پاستا در یک ماهیتابه کوچک ولی عمیق مقداری روغن بریزید و فیله‌های مرغ را در آن سرخ کنید. فیله‌های مرغ باید کاملا طلایی و برشته شود.در این مرحله کره را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شود.

سپس قارچ خرد شده و سیر را به آن اضافه کنید و یک دقیقه با حرارت بالا تفت دهید. توجه داشته باشید سیر حتما باید رنده شده باشد در غیر این صورت از پودر سیر استفاده کنید.سپس خامه را به همراه نیمی از پودر پنیر و شیر به سس پاستا اضافه کنید و بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید. نمک و فلفل سیاه را اضافه و سپس این سس را با پاستا مخلوط کنید.

پاستا و سس را خوب به هم بزنید تا تمام پاستا به آن آغشته شود. این غذا را در ظرف مورد نظر بریزید و تکه‌های مرغ سرخ شده را روی آن قرار دهید و با کمی زیتون تزئین کنید.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها