دختری ۳۰ ساله و تحصیلکرده‌ام. پدر و مادرم پیر و بیسوادند. خیلی تنهایم و دائم قرص آرامبخش می‌خورم. هیچ چیز شادم نمی‌کند. احساس حقارت می‌کنم. تنها فرد تحصیلکرده خانواده هستم، ولی از همه تنهاترم!
کد خبر: ۷۵۱۶۰۵
شده‌ام دختری تنها که مدام احساس حقارت می‌کند

جام جم سرا: درباره مشکل کنونی شما باید بگویم که ابراز ناامیدی، احساس حقارت و اعلام نارضایتی از وضعیتتان مشکلی را حل نمی‌کند بلکه تلاش برای تغییر در روند زندگی است که به شما کمک می‌کند.

در بعضی از مشکلاتی که مطرح کرده‌اید، شما هیچ نقشی نداشته‌اید؛ به طور مثال اینکه پدر و مادر پیر و بی‌سوادی دارید، مشکلی نیست که به خاطر آن ناراحت باشید.


مدام افکار منفیتان را مرور نکنید

یادتان باشد که اگر آنچه نوشته‌اید، مانند اینکه خیلی تنهایم، احساس حقارت می‌کنم و هیچ چیز شادم نمی‌کند، دائما در ذهنتان مرور کنید، دیگر چیزی از اعتماد به نفستان باقی نمی‌ماند پس سعی کنید از مرور دایمی افکار منفی و ناامید کننده خودداری کنید. اعتماد به نفس، شرط موفقیت شما در مراحل مختلف زندگی است پس کسب آن را با جدیت دنبال کنید؛ چراکه ثبات شخصیت و پایداری جوان در برابر دشواری‌ها و تنگناهای زندگی در گرو اعتماد به نفس بالا و خودباوری است.


استعداد‌هایتان را شناسایی کنید

با توجه به اینکه هنوز ازدواج نکرده‌اید، باید گفت برخی از کسانی که ازدواج نمی‌کنند، دچار این گونه فشارهای روحی و روانی می‌شوند. زندگی این گونه افراد در برخی موارد ممکن است با افسردگی همراه باشد، اما آن‌ها نباید خود را دست کم بگیرند.

اگر به هر دلیلی شرایط ازدواج را ندارند برگزیدن هدفی دیگر موجب تلاش و کوشش بیشتر و وارد شدن به جامعه می‌شود و گاهی موقعیت ازدواج تازه و نویی را ایجاد می‌کند و مشکل برطرف می‌شود، اما اگر فرد خود را به دلیل نداشتن موقعیت ازدواج و تجرد در موضع ضعف ببیند و احساس افسردگی کند به گوشه نشینی روی می‌آورد و دست از فعالیت می‌کشد. این شرایط را سخت‌تر می‌کند و حتی موقعیت‌های آینده را از فرد می‌گیرد. همچنین با توکل بر خداوند به آینده امیدوار باشید، توانایی‌ها و استعدادهای خود را شناسایی و برای ارتقای آن‌ها کوشش کنید. (اعظم متین‌نژاد - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
باید افتخار كنی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
شما كه از پدر ومادر پیر بوجود آمدی بجای احساس حقارت باید احساس افتخار كنی وهرجا كه رفتی این افتخار را بر پیشانی خود داشته باشی وبه آن برخود ببالی.كه پدر ومادرت پیر وبیسواد بودن وشما باتلاش خودتان تحصیلاتی كرده ای.
msadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
باسلام خانم عزیز اگر امروز شما تنها باسواد خانه هستی در اثر دست رنج و زحمات همان پدر و مادر بیسواد است كه شما بجای قدر دانی وتلاش برای جبران زحمات پدر مادرت زانوی غم بغل كردی و بخودت و دنیا پشت كردی این حرفهارا دور بریز وبخودت بیا دست پدر و مادرت را ببوس وازشون بخواه كه تورا دعا كنند تا مشكلاتت حل شود و از خدا بخواه ترا ببخشد دست بزانو بگیر ویا علی (ع) بگو بلند شو بدون این كه از كسی توقع كمك داشته باشی این را بدان خودت بهترین كمك برای خودت هست موفق باشی صادق
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
به این بانوی عزیز توصیه می كنم كه در امور و مراسمهای مذهبی و انساندوستانه بیشتر حضور پیدا كنند و حتما خواهند دید كه چطور با تقویت اعتقادات مذهبی و هم نشینی با افراد بیدار دل و بصیر دلشان به نور و امید الهی روشن می شود
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
همش از ازدواج نكردنه منم همین مشكل رو دارم دوست دارم ازدواج كنم ولی خانودام مخالف هستند سخت گیری میكنن چیزی هم نمیتونم بگم هر چی بگم بد برداشت میكنن.
ماهایا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
تحصیلات فایده ای نداره از همون اول باید شوهر میكردی منم یكی مثل تو باید مدركم رو بذاره كنار كوزه ......................همون دوران خواستگاریم كه داشتم مامانم رد میكرد به منم نمیگفت حالا من شدم یه آدم افسرده حالا هم میگه تقصیر خودته واسه اینكه ناراحت نشه از همه چیم گذشتم

نیازمندی ها