سلامت آینده فرزندانتان را با غذای واقعی تضمین کنید

روش‌هایی برای کاهش میل بچه‌ها به فست فود

غذا دادن به بچه‌ها کار سختی است. وقتی نوبت شام خوردن می‌شود، می‌خواهید خیلی سریع یک بسته ناگت را سرخ کنید و به آن‌ها بدهید تا دیگر داد و بیداد نکنند. من به خوبی این موضوع را می‌دانم. درست نمی‌گویم؟ اما فرزندان من اغلب آنچه ما درست می‌کنیم که شامل سبزیجات، سوپ، خوراک و هرچیز دیگری از این قبیل می‌شود را می‌خورند.
کد خبر: ۷۵۰۷۵۲
روش‌هایی برای کاهش میل بچه‌ها به فست فود

جام جم سرا: نمی‌خواهم دروغ بگویم و نمی‌گویم که همیشه شام خوردن در ‌‌نهایت آرامش و صلح صورت می‌گیرد و آن‌ها هرچیزی که برایشان درست می‌کنم را می‌خورند. اما عموما این روند خیلی خوب پیش می‌رود. آن‌ها می‌دانند که چه چیزی قرار است بخورند و به همین دلیل خودشان را آماده امتحان کردن مزه‌های جدید می‌کنند. این موضوع به این راحتی پیش نیامده. همانطور که گفتم غذا دادن به بچه‌ها واقعا کار سختی است.

چه کار کنید که فرزندانتان به غذای واقعی علاقه‌مند شوند؟


۱. مواد اولیه را خودتان تهیه کنید.
نه! نمی‌گویم که کشاورز شوید و به کاشت و برداشت روی آورید. ما یک باغچه کوچک در منزل خود داریم و در آن فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، بامیه و بادمجان کاشته‌ایم. باغچه خیلی زیبایی نیست و محصولات زیادی هم در آن رشد نمی‌دهیم اما آنچه خیلی خوب انجام می‌دهد این است که فرزندانم را به غذاهای واقعی علاقه‌مند کرده است. آن‌ها وقتی می‌بینند که چنین محصولاتی نتیجه کاشتن، آبیاری و رسیدگی خودشان است، علاقه‌مند می‌شوند که حداقل یکبار طعمشان را امتحان کنند. حتی اگر نمی‌توانید باغچه‌ای داشته باشید، سعی کنید کنار لبه پنجره اتان مقداری سبزی بکارید.


۲. با بچه‌ها به خرید بروید
می‌دانم، می‌دانم،... همراه بردن بچه‌ها با خود به بازار و فروشگاههای خرید بد‌ترین تجربه است. اما وقتی به بچه‌هایم لیست خرید می‌دهم (نوشتاری برای بچه‌های بزرگ‌تر و کلامی برای بچه‌های کوچک‌تر) غذا برایشان جذاب می‌شود. آن‌ها مدام سوالهایی راجع به آنچه می‌خرند و چه فوایدی دارد می‌پرسند و این کار کمک می‌کند به خوردن آن غذا علاقه بیشتری پیدا کنند.


۳. آن‌ها را در آشپزی سهیم کنید
می‌دانم قرار نیست آن‌ها واقعا به شما کمک کنند. اما بگذارید چنین فکری را بکنند. اندازه گیری، هم زدن و مخلوط کردن هم کارهای بسیار مهمی هستند! آن‌ها را کمک آشپز بنامید! اگر خوش شانس باشید احتمالا پس از آشپزی علاقه‌مند هستند آنچه درست کردند را بخورند.


۴. راجع به غذا‌ها بد نگویید
یکی از سریع‌ترین راههایی که می‌تواند بچه‌ها را از خوردن غذایی بازدارد، بد گفتن از طعم آن است. مهم نیست چقدر از طعم غذایی بدتان بیاید، به هیچ عنوان آن را جلوی فرزندتان بازگو نکنید! اگر غذایی را دوست ندارید، درست نکنید اما دید آن‌ها را نسبت به آن غذا منفی نکنید.


۵. بگذارید آن‌ها از ظرف شما غذا بخورند
تا به حال پیش آمده به رستورانی بروید و بشقاب غذای میز کناری برایتان خیلی جذاب باشد؟ این دقیقا‌‌ همان احساسی است که بچه‌ها با دیدن ظرف غذای شما دارند. حتی اگر غذای شما و آن‌ها یکی باشد! پس بگذارید از بشقاب شما غذا بخورند حتی اگر تمام انگشت‌هایشان را در ظرف شما حرکت دهند. (نی‌نی‌بان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها