از عمل کردن به باورهای غلط درباره تقویت بینایی پرهیز کنید

خطرات جدی: اثرات مخرب عسل بر چشم

باورهای نادرستی که برخی از افراد همواره برای عمل کردن به آنها حاضر و آماده هستند گاهی اوقات نه تنها جای جبران باقی نمی‌گذارد، بلکه تنها تأسف خوردن به دنبال دارد که آن هم بی‌فایده است. استفاده از عسل برای تقویت سوی چشم یکی از این موارد است.
کد خبر: ۷۵۰۶۲۴
خطرات جدی: اثرات مخرب عسل بر چشم

جام جم سرا: سلامت جسمی شوخی بردار نیست و نمی‌توان از هرگونه اقدام تأیید نشده بهره گرفت به این امید که عضوی از بدن را ترمیم یا بهبود بخشد.
طی مراجعه بیماران به مراکز درمانی بارها این موضوع بیان شده است که برخی از حرکات در ورزش یوگا مانند خیره شدن به جهات مختلف، ماساژ دادن یا مواردی از این قبیل به تقویت چشم کمک می‌کند، یا اینکه چشم دوختن به مدادی که به چشم دور و نزدیک می‌شود انحراف چشم بزرگسالان را درمان می‌کند؛ در حالی که چشم عضوی بسیار حساس و ضعیف است که هرگونه اقدام نادرست موجب ضرر رسیدن به چشم می‌شود.


متأسفانه برخی از افراد بر اساس شنیده‌ها اقدام به ریختن عسل یا موادی از این قبیل به داخل چشم می‌کنند در صورتی که نه تنها این اقدامات غیراصولی است و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود بلکه ممکن است تداوم در به کارگیری این شیوه‌ها زیان‌های جدی را به همراه داشته باشد زیرا چنین موادی این قابلیت را دارند که ترکیبات طبیعی اشک را مختل کنند.
لازم به ذکر است که برطرف ساختن این اختلال دشوار است.
در واقع این ترکیبات خارجی و غیرعلمی بر غدد فرعی ترشح اشک که نقش مهمی در سلامت چشم به عهده دارند تأثیر منفی می‌گذارند. این دسته از غدد که باعث باز و بسته شدن راحت پلک شده و مواد موکوئید و موسینی و آنتی بیوتیک‌هایی را در چشم ترشح می‌کنند تا در مقابل میکروب‌ها در امان باشد، با وارد شدن موادی از قبیل عسل به داخل چشم، دچار اختلال می‌شوند و در نهایت خشکی قرنیه و تحریک‌پذیری چشم را به همراه خواهد داشت. (دکتر بهرام آزادی ـ متخصص چشم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲۰ انتشار یافته: ۹
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۲
۴
دم خروس را باوركنیم یاقسم...!
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۳
۴
همین الان تو چشمم عسل ریختم نكنه كور بشم؟دفعه دومه تورو خدا اگه خیلی بده بگین چكار كنم،توی چشمام شالازیون دارم فك كردم خوب میشه
doonia
-
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
سارا خانم من استفاده كردم بی نظیره البته باید طبیعی باشه واقعا معجزس
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
حرف دکترای شیمیایی رو باور نکن فقط سنتی ، هیچ ضرری هم نداره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۷
۷
علم پزشكی امروز در درمان بسیاری از بیماریها ناتوان است و گاهی حتی نمی تواند توضیحی برای عدم پاسخگویی یك بیمار به یك درمان خاص بیاورد.
متاسفانه از آنجا كه اكثر پزشكان، توان توضیح برخی مسائل را ندارند، نمی توانند علم پزشكی گیاهی و سنتی را تحمل كنند و هر از چند گاهی رو به تخریب این قبیل علوم می كنند.

با تشكر
سبحان
-
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۵
۱۶
سلام،من میخواهم از عسل طبیعی استفاده كنم چشمام مدام قرمزه و حساسیت دارم ایا كسی هست منو همراهی كنه......بنظرتون استفاده از عسل طبیعی جوابگو هست؟؟؟
مینا
-
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۲
۹
سلام، آیا ریختن عسل در داخل چشم برای درمان التهاب و شالازیون پلك ها موثره؟ كسی استفاده كرده؟ ضرر نداره؟
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۷
۱۴
فجایع پزشكی صنعتی كاملاً واضح شده و بدون شك، استفاده از درمان های طب سنتی اسلامی چاره دردهاست. دكترهای پول دوست برای كشاندن بیماران به همان چرخه ناكام و تكراری مراجعه مكرر به مطب، به تخریب طب اسلامی می پردازند
Farhad
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۴۴
۹
باید یقه اقای روازاده و امثالهم رو گرفت كه اسم خودشونو گذاشتن دكتر و اراجیفی مثله ریختن عسل در چشم و شستشو با عرق رازیانه و ماساژ چشم رو به خورد ملت میدن....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها