شوخان براخاسی دختر نابینای دیواندره ای صبح امروز میزبان وزیر بهداشت و درمانگر چشمانش در خانه خود واقع در روستای کلکان بود.
کد خبر: ۷۵۰۰۹۶
وزیر بهداشت در خانه روستایی«شوخان»

جام جم سرا: حسن قاضی‌زاده هاشمی که صبح امروز، ۲۵ آذر به شهرستان‌های سقز، بانه و دیواندره سفر کرده بود، در مسیر بازگشت از بانه و سقز به روستای کلکان شهرستان دیواندره رفت تا به قولی که به شوخان داده بود عمل کند.

شوخان دختربچه‌ای اهل روستای کلکان شهرستان دیواندره است که چند سال پیش بر اثر خطای پزشکی و تزریق بدون تست پنی سیلین، بینایی‌اش را از دست داد و برای نخستین بار قصه نابینایی اش در روزنامه جام جم چاپ شد و وزیر بهداشت به مداوایش شتافت.

شوخان چند ماه قبل در تهران توسط دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی عمل پیوند قرنیه چشم را انجام داد و بینایی‌اش را بازیافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منزل شوخان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهران به شوخان وعده داده بودم که اگر به کردستان سفر کنم حتما به منزل آن‌ها خواهم رفت. خوشبختانه اکنون وضعیت بینایی شوخان مناسب است و نیاز به عمل جراحی دیگری ندارد.

به گزارش ایسنا قاضی‌زاده هاشمی درباره کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و کمبود پزشک در روستاهای کردستان، تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت، این کم و کاستی‌ها به زودی برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر به شهرستان‌های استان کردستان، کمبود‌ها و نقایص تمام مراکز پزشکی و درمانی بررسی شد و برای آن‌ها چاره‌اندیشی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار کردستان از سوی شوخان و خانواده‌اش مورد تقدیر قرار گرفتند و هدیه‌ای به رسم یادگاری از سوی شوخان به وزیر بهداشت اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
خیلی كار خوبی كردید آقای وزیركه دل شوخان رو شاد كردید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها