یک نوجوان دانش آموز به دلیل قطع رگ و عفونت بستری شد

تنبیه بدنی دانش‌آموزان بندر گناوه با لوله پولیکا [+عکس]

مدیر مدرسه‌ای در بندر گناوه، دانش آموزان یک کلاس این مدرسه را به دلیل نخواندن درس با لولۀ پولیکا به صورت دسته‌جمعی تنبیه کرد. این اقدام منجر به عفونت دست یکی از دانش آموزان این کلاس شد.
کد خبر: ۷۴۹۶۱۹
تنبیه بدنی دانش‌آموزان بندر گناوه با لوله پولیکا [+عکس]

جام جم سرا: در یکی از مدارس گناوه وقتی معلم در کلاس حاضر می‌شود تا ارزشیابی را از دانش آموزان صورت دهد، متوجه می‌شود که اغلب آنان در وضعیت مطلوب درسی قرار ندارند. به همین دلیل معلم –که مدیر مدرسه نیز است- همه دانش آموزان آن کلاس را به حیاط مدرسه می‌برد و تک به تک آنان را تنبیه بدنی می‌کند. در پی این تنبیه حال یکی از دانش آموزان بشدت رو به وخامت می‌رود، طوری که اثرات آن روی دست‌های وی روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

طبق گفته یک منبع آگاه در گناوه، بعد از این حرکت ناپسند، دانش آموزان توسط معاون مدرسه در رابطه با مسئلهٔ پیش آمده مورد تهدید قرار می‌گیرند و در نتیجه این دانش آموز ۱۵ ساله تا سه روز هیچ حرفی در رابطه با این ماجرا نمی‌زند!

در پی اطلاع از وقوع اتفاق مزبور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه، مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون و مشاور اداره کل به گناوه آمدند تا از نزدیک در جریان وضعیت دانش آموز و حادثه مزبور قرار بگیرند.

اعضای خانواده این دانش آموز از حضور مسئولان آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کردند و اعلام نمودند که ما تا این لحظه هیچ گونه شکایتی نکرده‌ایم و در حال حاضر تنها سلامت و بهبودی فرزندمان برای ما مهم است.

طبق تایید پزشک معالج، عفونت دست ناشی از ضربه لوله پولیکا بر دستان دانش آموز و در نتیجه قطع شدن رگ دست وی است. پزشک معالج این دانش آموز گزارشی از روند درمان ارائه کرد و از وضعیت عمومی این نوجوان اعلام رضایت نموده است.

همچنین در پی این اقدام نامتعارف و غیر قانونی، جمعی از فرهنگیان در نامه‌ای از مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر بدون اظهار نظر در مورد این حرکت مدیر خاطی، خواستار نرمش در برخورد با وی گردیده و برای دانش آموز مضروب آرزوی سلامتی کرده‌اند! لازم به ذکر است که یکی از معاونان آموزش و پرورش گناوه پیگیر جمع آوری این نامه شده و خود آن نامه را در فضای مجازی منتشر کرده است. به همین دلیل برخی از رسانه‌ها به اشتباه از آن به عنوان اطلاعیه آموزش پرورش یاد کرده‌اند در صورتی که این نامه هیچ رسمیتی ندارد.

این اتفاق واکنش‌ها و نظرات متفاوتی را به دنبال داشت و برخی فرهنگیان در فضای مجازی به بحث راجع به آن پرداختند. عده‌ای عنوان می‌کنند که تنبیه در هر صورت راهکار مناسب برای آموزش نیست و دسته‌ای دیگر نظر بر این داشتند که دانش آموز سالاری در حال رواج است و باید به هر نحوی از آن جلوگیری شود. (نقل با تلخیص از جوان ایرانی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۸
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
باید این به اصطلاح مدیر بی عاطفه قصاص شود و برای جامعه فرهنگیان بلحاظ تقاضای نرمش در برخورد با او باید تاسف خورد و به حال آموزش وپرورش مملكت گریست وزیر باید از مردم عذخواهی نماید و این آدم ها را فیلتر و از خدمت دولتی محروم و تحت نظر دائم قراردهد
roya
Germany
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
در آلمان اگه یك معلم به بچه مدرسه ای پوزخند بزنه از كار بركنارش میكنند و اخراج میشه. چون میگن تحقیر و مسخره كردن بچه باعث میشه كه نتونه فردا در اجتماع سر بلند كنه
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
مدیر شدن چه آسان ، انسان شدن محال است
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
بسیار متاسف شدم. اگر در ممالك متمدن این اتفاق می افتاد حتما وزیر مربوطه استعفا می داد. این در حالیه كه دو بار این مسئله در منطقه خاص تكرار می شود
سعادت
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
در زمان ما قدیمی ها بجای استفاده از پولیكا از قسمی سفال به نام تنبوشه استفاده می شد و برأی تنبیه از تركه های درخت استفاده می كردند ، البته كار این مدیر اشتباه بوده و باید به نحوی از این دانش اموز و أولیاء او دلجویی شود
زهره
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
با همان لوله پلیكا مدیر خاطی را تنبیه كنند تا درس عبرت شود . مثل هر جرم دیگری باید قصاص اعمال شود .
یك معلم
Netherlands
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
این دانش آموزهای نسل جدید همه اذیت میكنند سركلاس , این نسل درس خوان نیست هزار بار باید گفت آقا ساكت
تا یكی برخورد میكند صدها آدم اعتراض می كنند , اتفاقی نیفتاده كه جریان را رسانه ای كردند , خدا بخیر كند آینده ایران را كه چنین دانش آموزانی باید اداره مملكت را به عهده بگیرند معلوم نیست اینها چگونه می خواهند ایران آینده را مدیریت كنند
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
سلام جام جم
تیتر مطلب، گمراه كننده است. آدم انتظار دارد عكسی كه در این مطلب وجود دارد، تصویری از این نوع تنبیه باشد نه چیز دیگر.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
این ها نه تنها فرهنگی نیستند بلكه روانی اند. جالب اینه كه یه عده بی فرهنگ هم ازاین اقدام این روانی حمایت كردن و نامه نگاری هم كردن.
فرشاد
United States
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
چرا تا گناوه میرید در دهه 60 یك ناظم داشتیم فقط بخاطر دیر امدن با كابل ( دقت كنید كابل ) انقدر میزد كف دست ما كه هنوز یادم نمیرود دلم میخواد این پیام را بخونه نامرد چگونه الان با وجدانت كنار میایی
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
اصولادرس خواندن یا نخواندن دانشاموز كاملا جنبه انفرادی دارد.من هم معلم بودم .بعضی از محصلین واقعا میل دارند بخوانند ولی بدلایل فیزیولوجیك یا روانی خانوادگی یا مشكلات اقتصادی قادر به اینكار نیستند.معلم وظیفه دارد در حد توان نسبت به حل مشكلات واز بیش با برداشته شدن مشكلات از طرق مختلف به محصل كمك كند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
بدون شك كار كردن وتدریس در مدارس كاری دشوار است وبر روح وجسم معلمان اثر سوئ دارد ولی این دلیل بر انجام تنبیه در مدارس نمی باشددوست میدارم بدانم اگر برای فرزند این مدیر یا معاون در مدرسه ودیگر معلمان عزیزمشابه این اتفاق رخ می داد واكنششان چه بود
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
از این جور آدما زیادن
زمان ما هم یه دبیر ریاضی بود هم كلاسی من رو چنان تنبیه كرد كه بچه سر كلاس خودشو ... من رفتم آموزش پرورش اعتراض كردم سال بعد دیدم دبیره شده سرگروه ریاضی مدارس شهر واقعا جالب بود به غیر از من كلی آدم دیگه هم اعتراض كرده بودن اما ظاهرا ...
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
آقای معلم به فرض هم درس خوان نباشند باید اینطور تنبیه بدنی شوند. زمان اینجور تربیت كردن دیگه گذشته. برای این طرز تفكر شمای معلم باید تاسف خورد و در این مدرسه رو باید گل گرفت.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
شما كه به جای آن مدیر نبودید دانش آموزان این زمانه بسیار گستاخ هستند و حتماً نیت این مدیر خیر بوده مثل وقتی كه فرزند خودت را تنبیه می كنی حالا تنبیه این بچه های گنده و جسور در این حد بوده و مدیر چاره ی دیگری نداشته
پروین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
سلام.وقتی خانواده دانش آموز میگن شكایت نكردیم از مسئولین چه انتظاری میشه داشت وقتی تنبیه بدنی ممنوعه مدیر یا معلم به چه حقی به خودشون اجازه میدن چنین كاری بكنن و وقتی به جای برخورد قاطع درخواست میشه كه با مدیر خاطی با نرمش برخورد بشه مطمئناً این گونه رفتارها بازهم تكرار خواهد شد
ساعد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
خطاب به آقای معلم
آقای معلم عزیز چرا همه تقصیرات را گردن دانش آموز می اندازید ،وقتی خود معلم ممكن است ترتبیت خانوادگی مناسبی نداشته باشد
م
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
حاصل اموزش و پروش ماست دیگه
مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
متاسفانه جدیدا مد شده معلمها به بهانه معلم بودن و حق معلمی هر اقدام ناشایستی كه دلشان می خواهد می كنند و بعد هم یك دانش آموز قاتل معلمش می شود همه می گویند وای چه شد اما نمی دانند كه بعضی معلمها چه رفتارهای ناخوشایندی با غرور و انسانیت قشر نوجوان محصل و یا حتی كودكان می كنند . اگر به جای خانواده این محصل بودم خداشاهده پدر آن معلم را در می اوردم تا یاد بگیرد مردم در این دوره زمانه چطور به سختی و با جان كندن یك بچه را بزرگ می كنند و به مدرسه می فرستند و برای همیشه لوله پلیكا یادش برود . از مردم عزیز هم خواهش می كنم با این گونه رفتار معلمان هرگز انان را نبخشند .
پدر مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
مادر بچه عزیز است ولی تربیتش عزیز تر
شما كه با جان كندن بچه را بزرگ می كنی با همین شدت هم تربیتش كن.!؟
بسیاری از معلمان پاسخ سورفتار های فرزندان را می دهند كه منشا خانوادگی دارد كودكان طلاق.فرزندی كه پدر اعتیاد دارد یا مادر اعتیاد دارد یا پدرومادر از هم جدا زندگی میكنند یا هر دو معتادند فرزندان والدین بی مسولیت همه و همه جوابش را باید معلم سر كلاس بدهد حتما چنین فردی رفتار مطلوبی ندارد.
البته من مدیر خاطی را تبرعه نمی كنم صد البته كه مقصر است او وظیفه اش مشخص بود حالا بچه درس نمی خواند مهم نیست.سیگار می كشد مهم نیست.بزهكار است مهم نیست در آخر دانش اموز را تجدید كند ( البته اگر دانش آموز ناراحت نشود و با چاقو از معلم پذیرایی نكند.) بچه مردم را چه به دلسوزی!
تازه پدر و مادر ها هم خوششان می آید.
تقی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مكتب اورد طفل گریز پای را
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
واقعا اگر كسی رسیدگی نكند افراد دست به تسویه حساب شخصی میزنند . من اگر كسی با بچه ام همچین كاری می كرد خودم انتقام می گرفتم چون نه آموزش و پرورش و نه سیستم قضایی هیچكدام مدافع حق مظلوم نیستن.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
راستی معلمها الان كجان كه در مورد حقوق كم و ... سر و صدا كنن؟ چرا اظهار نظر نمی كنن؟
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
حالا می فهمم چرا دانش آموزها سر كلاس چاقو می برن! واجبه خوب! یه مدیر بچه مردم رو با لوله پلیكا میزنه ناظم به بچه ها تجاوز می كنه معلم تنبیه و تحقیر می كنه ! چاقو دفاع شخصی محسوب میشه دیگه پس لازمه!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
با سلام - در رژیم منحوس پهلوی كه لعنت خدا بر او باد قبل از انقلاب از دست معلمهای آن زمان كتك ها خوردیم كف دست و پاهایمان هر روز با چوب بشدت شلاق می خورد یاد آن دوران و درس خواندن كه می افتم با خود می گویم كاش بی سواد باقی می ماندم و این طوری مورد ضرب و شتم معلمان قرار نمی گرفتم . درود و رحمت خدا بر حضرت امام خمینی (ره ) كه آزادی و استقلال را برای كشور به ارمغان آورد و اگه حالا تك و توك این موارد دیده می شه باید به حساب شخص گذاشت چون فرزندان من تاكنون طی این مدت هیچگونه تنبیه بدنی از سوی معلمان یا مدیران در زمان جمهوری اسلامی ایران نشده اند .
رامیز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
این چه وضعشه دیگه معلما شورشو در آوردن به نظر من اون معلم باید یه كتك مفصل بخوره با تنبیه دانش آموز,درس نمیخونه كه اگه من جای اون دانش آموز بودم اون معلمو سخت كتكش میزدم.
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
شما فراموش كردی كه بزرگی گفت:
من علمنی حرفا قد یسرنی عبدا
هر كس به من حرفی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده
معلم شمعی است كه خود میسوزد تا دیگران راه از نور او پیدا كنند
رامیز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
باید صدرصد قصاص شود متاسفم برای اقشار فرهنگیان جامعه با اون فرهنگشون...
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
بابا یه نفر زده فرهنگیای دیگه چه گناهی كردن.
شهید رجایی و باهنرو شهید همت هم فرهنگی بودن.
آقای حداد عادل هم فرهنگی هستند
چرا یك موضوع رو به همه تعمیم می دید
چند وقت پیش هم یك معلم كشته شد اونجا هم اینچنین حرف می زدی
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
چرا دانش آموزی كه رگ گردن معلمش را می زند مردم در قبالش این همه جبهه گیری نكردند والله كه دانش آموزان قدیم با ترس از تنبیه درس خوان تر
بودند .
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
خونواده این دانش آموز براچی شكایتی ندارن؟؟ گرفتن بچتونو زدن اونوقت شكایتی ندارید تازه تشكر هم میكنید؟!!
همینه دیگه. اسید میپاشن كسی شكایتی نداره، بچه 15 ساله رو تو مدرسه كه محل آموزش و تعلیم هست میزنن شكایتی ندارن!!! خیلی جالبه بخدا.
این باصطلاح معلم دستای این بچه رو میبینه وجدانش چی میگه؟ اگه كسی با بچه خودش اینكارو میكرد واكنش این آقای مثلا معلم چی بود؟
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
آیا در عصر حاضر و با چنین پیشرفت علمی دنیا اینگونه تنبیهات بدنی از نظر علمی هیچ توجیحی دارد یا این كه باید بگوییم معلمان عزیز بخاطر آینده دانش آموزان خود كاسه داغتر از آش شده اند
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
كارخیلی خوبی كرده انقدكتك نخوردیم تاهممون معتادوشیشه ای شدیم دست اون معلم دردنكنه
سید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
آره داداگل گفتی كاش معلممون من وهم همینجوری تنبیه میكردكه لااقل دنبال درس خوندن میرفتم
س
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
تنبهً بدنی روشی خوب نیست
علی از رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
من یك معلم هستم وهم یك پدر تنبیه دانش اموز خاطی ودرس نخوان كار خوبی است تا جایی كه مشكلی ایجاد نشود امیدوارم خانواده این فرزند شكایت نكنند چون به نظر من معلم خیلی متعهد بوده الان كه مدارس نمیتوانند از لحاظ انضباطی دانش اموزان را كنترل كنند معلم به خاطر نخواندن درس تنبیه میكند خیلی دلسوز است
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
اززمانی كه تنبه از اموزش وپرورش برداشته شد بی سوادی در جامعه بیشتر شد من ضمن حمایت از مدیر مدرسه در وعده اول به تمامی مسولان كشور مخصوصا وزیر اموزش و پرورش ودربعد به مردم ایران زمین یاداوری میكنم تا 10سال اینده شاهد كشوری بیسواد خواهیم بود.
مانیا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
۰
۰
كدوم كشور تنبیه بدنی داره؟؟؟پس بیسوادی كشور ما هیچ ربطی به تنبیه كردن یا تنبیه نكردن ندارد.اگرم كسی بخواد درس بخونه میخونه.

نیازمندی ها