تغذیه نادرست گریبان ایرانی‌ها را گرفته است

هشدار وزارت بهداشت درباره روند چاقی ایرانیان

محققان کانادایی هشدار می‌دهند که چاقی عمر انسان را هشت سال کوتاه‌تر می‌کند و حدود ۲۰ سال از زندگی سالم انسان را از او می‌گیرد.
کد خبر: ۷۴۶۷۱۵
محققان: شما هم چاقید؟ اوکی،  ۸ سال از عمرتان پرید!

جام جم سرا: محققان دانشگاه «مک گیل» کانادا در یک مطالعه با استفاده از یک الگوی رایانه‌ای به پیش بینی طول عمر افراد چاق پرداختند.
به نقل از هلث، محاسبات آن‌ها نشان داد که دیابت و بیماری قلبی حدود ۲۰ سال زندگی سالم را از افراد چاق می‌گیرد.

این مطالعه نشان داد که هر فرد چاق که شاخص جرم بدن (بی.‌ام. آی) ۳۵یا بالا‌تر دارد، یک تا هشت سال از عمر خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این پیش بینی، افرادی که اضافه وزن دارند یعنی افرادی که شاخص جرم بدن آن‌ها ۲۵ تا ۳۰ است طول عمر آن‌ها تا سه سال کوتاه‌تر می‌شود. شاخص جرم بدن در واقع نسبت وزن به قد است که برای ارزیابی چاقی و اضافه وزن افراد بکار می‌رود. یک وزن سالم یا عادی دارای شاخص جرم بدن ۱۸/۵ تا ۲۴/۹۹ است.

شاخص جرم بدن میان ۲۵ و ۲۹/۹ به عنوان اضافه وزن و شاخص جرم بدن بالای ۳۰ به عنوان چاق در نظر گرفته می‌شود؛ با این وجود این نتایج برای زنان و مردان ورزشکار و زنان باردار متفاوت است. همچنین شاخص جرم بدن بالای ۳۵ به عنوان چاق بیمارگونه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش جام جم سرا، «استیون گروگر» از دانشگاه «مک گیل» کانادا می‌گوید: مطالعه الگوی رایانه‌ای ما نشان می‌دهد که چاقی با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت ارتباط دارد.

وی می‌افزاید: چاقی به طور چشمگیری طول عمر فرد و سال‌های زندگی سالم و عاری از بیماری مزمن را از انسان می‌گیرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها