پشت میز نشین‌ها بخوانند

۳۰۰ ثانیه طلایی برای حفظ سلامتی

خیلی از افراد مجبور هستند ساعت‌ها بنشینند، در صورتی که نشستن زیاد بر سلامت بدن تأثیر سوء می‌گذارد اما راه رفتن‌های کوتاه مدت این پیامدهای نامطلوب را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۴۶۶۴۰
۳۰۰ ثانیه طلایی برای حفظ سلامتی

جام جم سرا: نداشتن فعالیت باعث به خطر افتادن سلامت بدن می‌شود بخصوص خطراتی برای سلامت قلب و عروق و سوخت و ساز بدن (کلسترول، دورکمر، اتساع شریان و...) دارد اما برای کاهش این اثرات بهتر است پس از مدتی نشستن از جا بلند شده و کمی راه رفت.
گروهی از دانشگاه اورگان در انگلستان تحقیقاتی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد این عمل اهمیت زیادی در سلامت بدن دارد.
مطالعه آنها روی مردهایی بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال با سلامت کامل و بدون اضافه وزن انجام شد؛ در مرحله اول آزمایش از آن‌ها خواسته شد به مدت سه ساعت متوالی بدون اینکه بلند شوند کار کنند، در بخش دوم نیز شرکت‌کنندگان باید به مدت سه ساعت می‌نشستند اما پس از نیم ساعت، یک ساعت، یک ساعت و نیم و دو ساعت باید از جای خود بلند می‌شدند و به مدت ۵ دقیقه با سرعتی متوسط راه می‌رفتند.


به گزارش جام جم سرا به نقل از ایران، عملکرد شریان فمورال، سه بار یعنی قبل، در مدت آزمایش و بعد از آن، بررسی و اندازه‌گیری شد. نتایج نشان داد ابتدا در حالت نشسته جریان خون در پا‌ها به سرعت تغییر کرد و زمان زیادی گذشت تا اثر آن مشخص و آشکار شود اما پس از این عمل ساده (بلند شدن و راه رفتن) حرکت در فواصل منظم یک عملکرد شریانی رضایتبخش انجام شد.
کاهش جریان خون در پا‌ها باعث می‌شود پمپاژ کمتری صورت گیرد و این امر برای سلامت قلب خطرناک است. بنابراین، یادتان باشد هر ساعت یک بار به مدت ۵ دقیقه راه رفتن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها