دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شد

فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع

بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است.
کد خبر: ۷۴۵۰۱۴
فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع

جام جم سرا: با همکاری و مشارکت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به تمام مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

نصب جدول مواد غذایی

در این دستورالعمل که طبق ماده سه آیین‌نامه اجرایی، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و با هدف ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش‌آموزان سراسر کشور تنظیم شده است، پایگاه تغذیه سالم و میان وعده تعریف و به ویژگی‌های مواد غذایی سالم و غیرقابل مصرف اشاره شده است.

بر اساس این دستورالعمل، استفاده از نوشیدنی‌های گازدار، انواع مواد غذایی فاقد بسته‌بندی و اصول بهداشتی، فرآورده‌های گوشتی مانند کالباس، سوسیس، همبرگر و فلافل و سمبوسه غیرمجاز اعلام و تصریح شده است که جدول مواد غذایی قابل عرضه در این پایگاه‌های تغذیه باید در معرض دید دانش آموزان و کارکنان مدارس نصب شود.

تأکید بر اصول بهداشتی و شرایط ویژه محیط

علاوه بر این ضمن تأکید بر اصول بهداشتی محیط، ایمنی و مکان پایگاه تغذیه سالم، شرایط بهداشتی ویژه نیز در این دستوالعمل شرح داده شده است که شامل کارت معاینه پزشکی، بهداشت فردی شامل کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و نظافت روزانه محیط پایگاه برای متصدی می‌شود.

همچنین در این ابلاغیه آمده است: نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل بر عهده کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی در استان‌هاست که ترکیب اعضا و شرح وظایف آن در تفاهم‌نامه امضا شده توسط وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
سلام
فكر نمیكنیم كسی رعایت كنه. ولی خوبه كه به فكر سلامت جامعه هستید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها