وقتی می‌گویند عروس و مادر شوهر، از ترس و نگرانی رنگم می‌پرد در حالی که من «مرد»م؛ مردی که در این میدان مبارزه، از هر دو نفر تیر می‌خورد و آرامش و زندگی‌اش، سال‌هاست قربانی این جنگ کهنۀ زنانه شده است.
کد خبر: ۷۴۴۸۹۸

جنگ عروس و مادرشوهر‌ از‌ نگاه آقای شوهر

جام جم سرا: مادرم چیزی می‌گوید و همسرم هم حرف دیگری می‌زند. هر کدام مرا محکوم می‌کنند که به او بی‌اعتنا هستم و از طرف مقابل دفاع می‌کنم. نمی‌دانم چگونه آتش‌بس اعلام کنم یا در نهایت باید مدافع کدام یک باشم؟

پاسخ مشاور: خیلی‌ها می‌گویند رابطه مادرشوهر و عروس یک جنگ دیرینه زنانه است، اما من با کمال احترام نسبت به آقایان در کل تاریخ، باید بگویم این جنگ می‌تواند یک صلح پایدار باشد، اگر مردان بدانند از همان ابتدا چگونه رفتار کنند. نمی‌خواهم منکر برخی حسادت‌ها و حساسیت‌های خانم‌ها باشم. من به‌عنوان یک زن به برخی دلخوری‌های کاملا بی‌منطق خانم‌ها در مقابل توجه همسرشان به دیگری اعتراف می‌کنم، اما مردان اگر بخواهند، می‌توانند با روش‌هایی خیلی ساده این دلخوری‌ها و ناراحتی‌ها را مدیریت کنند.

یکی از روش‌هایی که شما به‌عنوان یک مرد باید در زندگی‌تان پیاده کنید این است که حرف‌ها و نارضایتی‌های طرفین را به یکدیگر منتقل نکنید. اگر به مادرتان بگویید چرا به همسر من در فلان مهمانی که من حضور نداشتم بی‌محلی کردید، نه‌تنها کمکی در رفع مشکل نکرده‌اید، بلکه به آن دامن هم زده‌اید. البته زمانی که خودتان حضور دارید و هر کدام از طرفین رفتار نامناسبی می‌کنند، وضع متفاوت است و می‌توانید با رعایت اصول انتقاد از خانم‌ها که همان چرب‌زبانی و تعریف و تمجید از همسر یا مادرتان در زمان انتقاد است، به او اشتباهش را گوشزد کنید، اما فقط زمانی که خودتان هم حضور داشتید. نباید هر کدام از آنها حس کنند که دیگری پشت سر او بدگویی کرده است و اصطلاحا شما را پر کرده تا با او دعوا کنید!

اگر یک‌بار همسرتان از دستپخت مادرتان تعریف کرده است، می‌توانید از صنعت اغراق کمک بگیرید و این موضوع را چندین بار به مادرتان بگویید. اگر مادر شما یک‌بار از نظافت و کدبانو بودن همسرتان چیزی گفته است، شما می‌توانید بارها و در مواقع لزوم این حرف مادرتان را از قول ایشان تکرار کنید.

دعوای مادر و همسر شما بر سر تصاحب قلب و توجه‌تان است اگر بتوانید طوری روابط را مدیریت کنید که هر کدام از جایگاه خود در این دو مکان مطمئن شوند و بدانند که محبت دیگری منافاتی با محبت او ندارد، دچار مشکل نخواهید شد. خانم‌ها قلب مهربانی دارند فقط باید مراقب حس حسادت آنها باشید. اگر در طول روز حتما با همسرتان تماس بگیرید و حالش را بپرسید یا پیامک عاشقانه بزنید، وقتی به خانه بیایید و با مادرتان تماس بگیرید و جویای حالش شوید، مطمئن باشید همسرتان حسادت نخواهد کرد. تدبیر و سیاست مردانه می‌تواند از عروس و مادرشوهر یک مادر و دختر واقعی بسازد.

ندا داوودی / چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
۰
۰
گر صلح كنند اهل عالم یك سر . پایان بپذیرد به جهان ، فتنه و شر . یك جنگ ، محال است كه پایان گیرد . آن ، جنگ عروس است و مادر شوهر
پسر اهورایی
United States
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
۰
۰
آخ كه درد دل من و بعضی دعواهای زن و شوهری ما هم علتش همینه. روش های خیلی خوبی رو پیشنهاد كردید امیدوارم كه از پس این رابطه ی تقابلی بر بیام و حس حسادتشون بخوابه و از هم پیش من بدگویی نكنن . مخصوصا اگه خانومم بهم چیزی بگه ازش خیلی دلخور میشم اما مامانم رو مسئله ای برام نیست

نیازمندی ها