در حاشیه اسیدپاشی یک پزشک روی پزشک دیگر!

چرا پزشک هم، اسیدپاش می‌شود؟

اسیدپاشی روی یک پزشک؛ همین خبر به خودی خود و بدون هر گونه جزییاتی کافی بود که به جامعه دوباره شوک وارد کند. شوکی که از چند جهت مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و موج خبری فزاینده‌ای ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۴۴۵۰۵
چرا پزشک هم، اسیدپاش می‌شود؟

جام جم سرا: به نظر می‌رسد که دلیل این توجه نسبتاً زیاد روشن باشد؛ اول اینکه اسید پاشی و موضوع آن این روز‌ها بخصوص بعد از موارد اسیدپاشی در اصفهان، حساسیت عمومی را برانگیخته و همه به اخبار آن حساس شده‌اند. دوم اینکه قربانی حادثۀ دو روز گذشته، پزشک و مدیر یک بیمارستان بوده و سوم و مهم‌تر اینکه اسیدپاش هم بر اساس گفته پلیس پزشک بوده است!

این حادثه از این جهت قابل تحلیل است که چگونه می‌شود یک پزشک که برای درمان و سلامت مردم سوگند پزشکی خورده است، اسیدپاش شود؟ ما را چه شده است که به جای توسل به قانون در جامعه‌ای متمدن، برای حل مشکلاتمان به روش‌های این چنینی روی می‌آوریم؟ براستی چگونه می‌شود یک پزشک به جای گرفتن قلم در دست و نوشتن نسخه درمان بیماران، شیشه اسید در دست گیرد و مشکل شخصی و یا صنفی‌اش را با پاشیدن اسید بر روی همکارش حل کند؟ ریشه در کجاست؟ ما و بی‌صبری و کم تحملیمان، مسئولان فرهنگی، نهادهای قضایی و انتظامی... چه کسی مقصر است؟ تا به حال فکر کرده‌ایم اگر توسل به چنین روش‌هایی باب شود زندگی ما دیگر فرقی با زندگی کردن بر اساس قانون جنگل ندارد؟

به نظر می‌ رسد همین امروز لازم است برای جلوگیری از رواج چنین روش‌های غیر انسانی، همه ما اعم از رسانه‌ها، مسئولان و نهادهای فرهنگساز دست به کار شوند و ضمن برخورد شدید با چنین رفتارهای نامعقول کاری کنند، که اگر دیر بجنبیم، چه بسا با لطمات و عوارض جبران‌ناپذیر بیشتری رویارو شویم. (سید سعیدرضا مرادیان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
خیلی یادداشت درست و منطقی بود. باید به حال خودمون گریه كنیم
حمیدخان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
پزشك و دانشجو و معلم و دانش آموز و ... در وهله اول یك انسان است با همه خصوصیات زشت و زیبایش . متاسفانه به دلایل مختلف یك چهارم مردم ایران دچار مشكلات روانی می باشند كه اقدامی برای درمان آنان انجام نشده است .
جراح قلب
Netherlands
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
حسادت , در میان پزشكان ایرانی حسادت بسیار زیاد است بویژه اگر قرار باشد رقابت برای مدیریت و هئیت مدیره
و گرفتن پست های خاص بیمارستانی باشد
رسول
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
شیطان كه سراغ آدم بیادفرق نمی كنه دكتر باشی یا فقیر
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
جناب جراح عزیز حسادت چیه ؟ موضوع چیز دیگه س ، وقتی پای حب نفس و نفر سوم در میون باشه' تو خود حدیث مفصل بخوان زین مجمل
برهانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
رسانه ها نیز در این قضیه مقصر هستند انتشار خبر گناه ، باعث تبلیغ آن می شود.من یادم نمی رود زمانی را كه آقای حیاتی خبر اسید پاشی را در خبر ساعت 14 برای اولین بار پخش كرد .و كسی دنبال خالی كردن عقده های دلش است اسید دم دست ترین سلاح او خواهد بود
وبگرد ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
اقا این قضیه اسیدپاشی های اصفهان شاید زیر سر هم قشر زحمت كش پزشكان محترم باشه !!!!!
اگه این اسیدپاشی كار یك معلم بیچاره بود حالا موج رسانه ای بزرگی راه افتاده بود كه اخلاق از جامعه برداشته شده و هزار تبلیغ منفی دیگر می شد ولی حالا هیچ اتفاقی نیفتاده.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
بخاطر اینكه قانونی وجود ندارد وقتی حقتان پایمال شود ،تازه متوجه میشوی قانون حمایتی ازت نمیكنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
این یك زنگ خطر اجتماعی است یعنی كار در محیط های پر فشار سلامت جسم و روان و معنویت فرهیختگان و باهوش ترین افراد یك اجتماع را نیز ازمیان نیبرد و این زمانی اتفاق می افتد كه حمایت اجتماعی برخوردار نباشند و نیز از جوانب دیگر نیز فشارهای متعددی هم دریافت كنند فرد اسید پاش جراحی است كه استرس شغلی زیادی را متحمل شده سالهای زیادی تا حد انفجار و تلاشی ذهن و روان درس خوانده و هر روز خود را در مواجهه با خون و مرگ انسانها شروع و به همین طریق به پایان می برد اگر ارامش چنین افرادی را برهم بزنیم انان را به موجودات عجیب و غریب مبدل خواهیم كرد, ذهن وروان ادمی تا حدی توان تحمل فشار را دارد پزشكان نیز انسانهای عادی هستند با واكنشهای طبیعی و غیر طبیعی مانند سایرین
منصور
United States
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
۰
۰
من هم اولش به شدت از اقدام اسید پاشی متنفربودم ولیكن وقتی جراح درجلسه محاكمه گفته 4 سال است از دست آزار واذیت دكترانوری زندگیم آرامش نداشته است وحتی قصد داشتم جای دیگری منتقل شوم اوكارشكنی كرده است .به اندیشه فرورفتم...ضعف مدیر وزورگوییش مستقیم برسلسله اعصاب كارمند زیردست اثرات ناگوار می گذارد!چه بسیاری مدیرانی راداشتیم كه معاون عالی رتبه بودند ولی بعدها تخلفات وفسادشان رو شده است...ضمننا ان جوانك باتیزهوشی مایع را آنچنان رقیق نموده تا انوری كور نشود وتصاویر وی هم نشان می دهد كه صورت وچشمهایش سالم است...بجای بزرگنمایی اختلافات وپاشیدن بذر كینه به فكر اصلاح روند ناسالم مدیریتی ورابطه سالاری دربیمارستانها باشیم

نیازمندی ها