مواجهه با ۵ مرحله‌ای که پس از طلاق به سراغ فرد می‌آید

سوگ‌نشینی بر عشق

جوانی ۲۸ ساله‌ام. زندگی قبلی‌ام ۲۵ روز طول کشید و در دوران عقد جدا شدم. الان با خانمی ۳۳ ساله که دارای ۲ فرزند است، ازدواج کرده‌ام. از روز اول قرار گذاشتیم که زندگی گذشته‌مان را فراموش کنیم، ولی از زمانی که او دوبار به بهانه‌های مختلف به دیدن فرزندانش رفته است، دچار بی‌اعتمادی شده ام.
کد خبر: ۷۴۴۰۴۰
قرار فراموشی برای یک زندگی ۲۵ روزه زناشویی

جام جم سرا: یکی از مشکلات رایج بعد از طلاق و ازدواج دوم، ترس از شکست دوباره در ازدواج است. بسیاری از افراد برای فرار از تنهایی، فشارهای خانوادگی و اجتماعی یا رفع نیاز‌های عاطفی و مالی و... بدون درنظر گرفتن معیارهای مناسب فقط برای فرار از شرایط موجود تن به ازدواج مجدد می‌دهند. با این حال اگر به همسرتان در زندگی جدیدی که شروع کرده‌اید علاقه‌مند هستید و به حفظ آن تمایل دارید، پیشنهاد می‌کنم با توجه به مواردی که در ادامه مطرح می‌شود و تجدید نظر در قرارهایی که در گذشته با همسرتان گذاشته‌اید، به بهبود روابطتان کمک کنید.


دو راهی انتخاب بین فرزند و شوهر

زندگی با زنی که ۲ فرزند دارد و محبت مادری برایش مسئولیت‌هایی را به همراه آورده است، احتیاج به دقت و توجه خاصی دارد. منطقی نیست همسرتان را مجبور کنید که در زندگی خود، با وجود عشق و علاقه به همسرش، میان شما و فرزندانش یکی را انتخاب کند؛ چراکه این احتمال وجود دارد که به مرور زمان رابطه صمیمانه‌اش را با شما به خاطر علاقه به فرزندانش از دست بدهد.


تفاوت بین دوست داشتن و صمیمیت

زن و شوهر‌ها باید توجه داشته باشند که عشق و دوست داشتن به خصوص در افراد جوان، در ابتدای زندگی وجود دارد، اما احساس صمیمیت به تدریج ایجاد می‌شود. برای ایجاد این صمیمیت، دو طرف باید کاملا صادقانه و بدون احساس ناامنی و اضطراب زندگی را پیش ببرند. وقتی همسر شما، مدام از نظر ذهنی درگیر و نگران فرزندانش باشد و بخواهد به تنهایی این اندوه و غم را تجربه کند، شکل گرفتن صمیمیت بین شما و همسرتان بسیار سخت و زمان بر خواهد بود.


گفت‌و‌گوی آگاهانه لازمه صمیمیت

لازمه صداقت و صمیمیت میان همسران، گفت‌و‌گویی کاملا آگاهانه در یک محیط امن و همراه با اعتماد است؛ تا جایی که هرگاه یکی از طرفین احساس ناامنی کرد، موضوع را باز و تحلیل کند و درباره آن، با همسرش صحبت کند. وقتی همسرتان به خاطر این قول اشتباه که زندگی گذشته‌اش را فراموش می‌کند، نمی‌تواند احساسات و نیاز‌هایش را برایتان بازگو کند، اعتماد میان شما کم رنگ می‌شود و ظن و گمان به سلامت رابطه شما به مرور زمان آسیب می‌رساند.


خودتان را جای فرزندان همسرتان بگذارید

بد نیست که یک لحظه خود را جای فرزندان همسرتان بگذارید؛ چرا که به دلیل جدایی والدین خود اوقات بدی را سپری کرده‌اند و از طرفی با مشاهده حضور مرد جدید در زندگی مادرشان، دائما نگرانند و می‌اندیشند که به زودی فراموش می‌شوند. به نظر می‌رسد که شرایط حال حاضر برای همسرتان بسیار سخت است. فکر کنید که اگر شما در چنین شرایطی قرار داشتید، چه احساسی داشتید؟ لازم است صبور و فهمیده رفتار کنید. سعی کنید کاملا منطقی و با در نظر گرفتن عواطف انسانی، برای همسرتان شرایطی وضع کنید که اگر شما از زندگی اولتان فرزندی داشتید، انتظار داشتید برای شما در نظر بگیرد.


شانس توضیح دادن به همسرتان را بدهید

همسر شما لازم است مطمئن شود که در زندگی با شما، هنگامی که مجبور است با وجود قولی که به شما داده، به فرزندانش رسیدگی کند، او را درک می‌کنید. شرایطش را بپذیرید، او را ملامت و سرزنش نکنید و به او شانس توضیح دادن بدهید و بقیه جر و بحث‌ها را به آینده موکول کنید. توجه داشته باشید که تنها در این صورت است که پنهان کاری که مخل ایجاد اعتماد در زندگی مشترک است از بین خواهد رفت. اگر همسرتان را درک کنید، او هم حتما به خاطر اینکه شما حامی او بوده و شرایط او و فرزندانش را درک کرده‌اید قدردان شما خواهد بود و همه تلاش خود را برای حفظ شادابی زندگی مشترک با شما خواهد کرد. (منیژه مسگری - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
شما اشتباه اول را با اشتباه دوم تكمیل كرده واز هول حلیم در دیگ افتاده ایدوقاعدتامیبایستی یكی دوسال صبر كنیدتا ان تعادل روانی از دست رفته رابدست اورید.چون انسانی كه درزندگی زناشویی شكست میخورد به كسی میماند كه او را ازماشین گریزازمركزبیاده كرده باشند تامدتهاگیج ومتحیر است ونمیداند چه اتفاقی برایش افثاده تا بخودش بیاید دو سال یا بیشتر طول میكشد دراین مدت با ارزیابی شرایط ووضعیت چه بسا بشیمان شودوبزندگی سابق خود برگردد.حالا شما باید به زندگی با زنی راكه دو بچه دارد برتن بمالید وهیچ ناراحت نباشید از اینكه بدیدار فرزندانش میرودوانتظار نداشته باشید او از فرزندانش دست بكشد كاری كنید اعتماداوراجلب كرده واو را بیش از بیش بخودعلاقمند كنید.

نیازمندی ها