لجبازی، بازی خطرناکی است که برخی از زوجین به خصوص در سال‌های اول زندگی مشترک برای نشان دادن قدرتشان به یکدیگر در پیش می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند اگر در بسیاری از موارد نظر همسر خود را تأیید کنند و مطابق میل همسر خود عمل کنند، دیگر باید تا آخر عمر حرف‌شنو و مطیع محض او باشند.
کد خبر: ۷۴۴۰۲۴
۷ نکته کلیدی درباره چگونگی رفتار با همسر لجباز

جام جم سرا: این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با همسرشان است باز هم مطابق نظر همسر خود رفتارنکنند و به تکرار رفتار اشتباه خود بپردازند، اقدامی که در نظر همسرشان چیزی جز لجبازی نیست. اما مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که همسران این دسته از افراد مهارت رفتار با لجباز‌ها را به خوبی بلد نباشند و حتی برای نشان دادن بد بودن این رفتار آگاهانه مقابله به مثل کنند و با رفتار متقابل سعی کنند رفتار همسرشان را اصلاح کنند غافل از اینکه این کار تنها آتش اختلافات را شعله ور می‌کند.
برخی از افراد دیگر نیز سرزنش و ملامت یا قهر و کینه توزی را در برابر همسر لجباز خود پیش می‌گیرند که هر یک از این رفتار‌ها، به تنهایی می‌تواند صمیمیت و عشق را از زندگی مشترک بزداید.


براستی بهترین شیوه رفتار با همسر لجباز و حرف نشنو چیست؟
حجت الاسلام محمود حسنی‌نژاد، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی، در پاسخ به این سوال راهکارهایی دارد:


چگونه با انتقاد صحیح مانع لجبازی همسرمان شویم

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که زوجین در خانواده‌های متفاوت رشد کرده و تربیت شده‌اند و این تربیت‌های متفاوت سبب اختلاف نظر بین آن‌ها می‌شود؛ بنابراین اختلاف یک امر طبیعی بین همسران است. اما برای اینکه این اختلاف نظر‌ها به معضل در زندگی مشترک تبدیل نشود توصیه‌هایی قابل ذکر است:


انتظارات خود را از همسرتان تعدیل کنید

همانطور که شما از همسرتان توقعات و انتظاراتی دارید او نیز از شما انتظاراتی دارد؛ بنابراین نمی‌توانید بدون درنظر گرفتن انتظارات همسر، از او توقع داشته باشید که از شما حرف شنوی داشته باشد.


از یادآوری نقاط مثبت غافل نشوید

قبل از اینکه از نقاط ضعف همسرتان صحبت کنید نقاط قوتش را یادآوری کنید و قبل از هر انتقادی از او تعریف کنید همچنین در گفت‌و‌گو‌هایتان بیان کنید همانطور که شما از او انتقاد می‌کنید او نیز می‌تواند اشتباهات شما را بیان کند؛ چنین رفتاری سبب می‌شود همسرتان شما را آدم منصفی بداند و پذیرش بیشتری نسبت به حرف شما پیدا کند.


اعتدال را رعایت کنید

از همسرتان زیاد انتقاد نکنید؛ زیرا سبب می‌شود از اهمیت حرف شما کاسته شود. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «وقتی حرفی زیاد تکرار شود از ارزشش کاسته می‌شود.» لذا بعد از یک تذکر، به او فرصت فکر کردن بدهید و تذکرات خود را به طور مداوم تکرار نکنید.


از رفتار انتقاد کنید نه از شخص

به جای انتقاد از خود شخص از کار او انتقاد کنید، یعنی خود شخص را نکوهش نکنید بلکه عمل او را مورد انتقاد قرار دهید.


تلافی ممنوع

اگر همسرتان لجبازی می‌کند شما با لجبازی رفتار او را تلافی نکنید و با توجه به اینکه در ابتدای راه هستید، دقت کنید لجبازی در زندگی و رابطه شما به عادت تبدیل نشود.


خودتان و همسرتان را بشناسید

شناخت خود را نسبت به همسرتان بالا ببرید و سعی کنید درباره خودتان نیز به او اطلاعات بدهید و خط قرمز‌ها و ایده آل‌های زندگیتان را برای او بیان کنید و لازم است تعریف و نظر خودتان درباره مسائل مختلف زندگی را با تعریف همسرتان مقایسه کنید؛ زیرا واژه‌ها و مصداق‌ها در افراد مختلف، تفاوت دارد. به عنوان مثال ممکن است تعریف شما از تجملات با آنچه همسرتان در ذهن دارد متفاوت باشد.


تفاوت‌ها را بپذیرید

به تفاوت‌های بین زن و مرد توجه داشته باشید. با مطالعه کتاب‌هایی که در این زمینه، وجود دارد می‌توانید آگاهی خود را بالا ببرید. مثلا با توجه به اینکه نیاز اساسی خانم‌ها محبت است، سعی کنید با توجه کردن بیشتر به احساسات همسرتان و افزایش محبت کلامی، صمیمیت بیشتری در زندگی مشترکتان به وجود بیاورید.

این صمیمیت باعث می‌شود همسرتان بیشتر به شما نزدیک شود و به حرف شما اهمیت دهد. وقتی شما به احساسات او اهمیت بدهید او نیز خط قرمزهای شما را زیر پا نمی‌گذارد؛ اما مقابله و مشاجره سبب جریحه دار شدن احساسات طرف مقابل می‌شود و او را به لجبازی وا می‌دارد.
از سوی دیگر مردان نیز دوست دارند تکیه‌گاه خوبی برای همسرشان در مواجهه با مشکلات باشند، پس لازم است زنان حتی اگر تحصیلات یا موقعیت اقتصادی بهتری دارند باز هم در هنگام مشکلات به همسرشان رجوع کنند. این کار باعث می‌شود مردان احساس کنند جایگاه مدیریتی آن‌ها نزد همسر و فرزندانشان محفوظ مانده است. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۴ انتشار یافته: ۴۲
چاوشین
United States
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۰
۱
سلام ممنون از راهنمایتان .لطفااگه امكان داره چگونه طریقه حرف زدن و زن خود را رام و زیر فرمان خود قرار دادن را بنویسید ممنونم احتیاج دارم
نرگس
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
بهتر است اول ببینید چرا به شما بدبین شده. اصلا چرا كاری میكنید كه بدبین شود.....
آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
قاطعانه تصمیم بگیرین خودتونو قبول داشته باشین. اعتماد به نفس تنها چیزیه كه زنان امروزی از مردشون میخوان. حتی وقتی از اعتماد به نفس شما شكایت كرد شما توجهی نكنین و قاطع و مهربان باشید
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۱
۰
گفتیم مقابله با لجبازی نگفتیم طرفداری از مردها
ایانی
-
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
با سلام به همه
متاسفانه لجبازی بچگانه در اوایل ازدواج ها خیلی پررنگ میشه تا جایی كه كار به هر روز دعوا و قهر میكشه. لجباز اگه خانوم باشه كه میشه گفت غیر معقول نیست ولی اقایون بخان لجباز باشن كه تاسف باره . در جواب دوستمون كه در پی رته حلی واسه رام كردن هستن بگم كه دوست عزیز رام كردن مختص حیوانات وحشیه. من معدرت میخام بابت گفتن این حرف.
شیما
-
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۱
سلام همه این كارها رو كردم اما بازم شوهرم لجبازی هاشو ادامه میده میدونم دوستم داره اما اصلا حاضر نیست غرورشو بشكنه و قبول كنه گاهی اشتباه میكنه.دارم دیوونه میشم چون در استانه جدایی هستیم.خیلی عاشقشم .اما راهی ندارم چون گفته باید جدا بشیم
مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
زنان ناخواسته از عقل كمشون این كار ها رو می كنن.
ناشناس
-
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
۰
۴
من از طریق محبت هم وارد شدم ولی نتیجه نداده همیشه هرتصمیمی كه خودش بخواد میگیره بدون اینكه به نظر من اهمیت بده
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
همسرمن هم اونجوریه كشته منو
سهیل
-
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
با سلام بیشتر افراد برای پیدا كردن راه حل های منطقی مسایل زندگیشان و اموزش در رابطه با برخوردهای زوجین مثل ناسازگاری ها و یا یك دندگی متآسفانه تلاشی از خود نشان نمی دهند مثل خرید یك كتاب در زمینه ی مهارت های قبل و بعد از ازدواج یا مراجعه به سایت های ابنترنتی معتبر در این زمینه. زیرا همسران با افزایش اگاهی خود میتوانند یك ارتباط موثر برقرار كنند و از بوجود امدن مشكلات عمیق در زندگی جلوگیری كنند چون ممكن است نادانسته چیزهایی به همسر خود بگوییم كه جبرانش سخت باشد(پیشگیری بهتر از درمان است)
علی
-
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
۱
۲
والا نامزد ما همه تلاششو میكنه كه حرف خودشو به كرسی بشونه،درواقع داره امتیاز میگیره نه
واقعا حرفاتون خنده داره،
از نامزد كردنم پشیمونم،با این دخترایی كه من میبینم همون بهتر آمار ازدواج پایین باشه و طلاق بالاتر
عسل
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
سلام همه اینجور نیستن مثلا خود من زنی هستم كه دلم میخواد ادمای لجبازو از زندگی محروم كنم لطفا همه رو مخاطب قرار ندید
محمد
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۱
۰
واله من كه هر چی به نامزدم بهش میگم لج بازی نكن بدتر كار خودشو میكنه
كلا موجود زن ... واله بخدا اگر یه مقدار میفهمید انقدر طلاق نبود
سجاد
-
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
محمد جان منم همین مشكل رو دارم خستم كرده پشیمونم كرده رقابت میدونه اینگار تو میدونه هیچ كدوم از راه های بالا هم جواب نمیده.
باران
-
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۱
۰
سلام.شوهر من فوق العاده لجباز و خودخواهه،و اینو خودشم قبول داره و دوست داره این رفتارش رو كنار بزاره چون میدونه در غیر اینصورت منو از دست میده ولی واقعا موندیم واسه بهبودش چكار كنیم.انگار دست خودش نیست ،مثلا الان داره بمن قول میده و میگه پشیمونه از لجبازیش ولی به ثانیه نكشیده سر یك موضوع دیگه لجبازی میكنه.وقتی هم میگن چرا میگه نمیدونم فقط خواستم لجبازی كنم.
از اول با روی خوش باهاش كنار اومدم و بهش تذكر دادم درباره رفتارش،ولی الان بجای اینكه بهتر شده باشه بدتر شده تا جاییكه دیگه خودم ازین شرایط خسته شدم و كم كم رابطمون داره بسمت بحث و دعوا پیش میره.من اصلا همچین چیزی رو نمیخوام ، واقعا از بحث و دعوا متنفرم و اذیتم میكنه ولی دیگه كشش این رفتارش رو ندارم.ممنون میشم راهنماییم كنین.
آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
اولبن چیزی كه باید بپذیرین اینه كه شما هم اشتباهات زیادی داشتید و باید شما هم به اندازه همسرتون سعی در بهتر كردن و كمتر ناراحت كردن همسرتون كنید.
متاسفانه همه فقط میخوان طرف مقابلشونو عوض كنن و به فكرشون هم نمیرسه خودشون هم به اندازه همسرشون ایراد دارن
جواد
Sweden
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
كاری نداره زمانی شوهرت ناراحت شد و لجبازی كرد البته از لحاظ گفتاری شما یك شوكولات بزار تو دهنت و تا اب نشده لبهاتو باز نكن هر موقع این اتفاق افتاد همین كار كن بعد از یك ماه نهایت نتیجشو میبینی .مردها زمانی كه لج بازی میكنن همون لحظه است.بعدش بشدت خودش از كاری كه كردن پشیمان میشن
تنها
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۳
همسر منم لجباز و عصبیه. گاهی لجبازیش تا دوماه طول میكشه. این درحالیه كه روزهای آشتیمون بسیار بهش محبت میكنم و زندگی شیرینی داریم. گاهی از خودم میپرسم چطور میتونه روزها باهام سرسنگین باشه و خسته نشه. خداییش من كه خسته میشم، این كه نشد مردونگی
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۱
۰
آنهایی كه به فكر طلاق هستند دعای استخاره (طلب خیر ) كه در كتاب صحیفه مهدیه هست رو بخونن از قصدشون بعد از مدتی بر میگردند من تجربه كردم
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
لجبازی لجبازی لجبازی بخدا همه بدبختیای ما زن و شوهرا از همینه -به زنم میگم درست بپوش میگه افكارت متحجرانست میگم اینقدر ساده نباش حرفای مادرتو اهمیت نده به زندگیت بچسبT مادرت تو خونش راحت نشسته چه خبر از حال من و توداره نظارتش بدرد افكاره خودش میخوره نسخه ای كه برات میپیچه نسخه 30سال پیشه دیگه كارایی نداره، در جواب میگه تو سرت نمیشه دشمن زنهایی نمیخوای از نظراتشون استفاده كنی - میگم بیا بفكر بچه دار شدنمون باشیم میگه تونمیتونی خرج بچه رو بدی من نمیخوام بچم بدبخت بزرگ بشه(بخدا وضعم بد نیس كارمندم ماهی 2تومن حقوق دارم خونه ماشینم از خودم دارم) وقتی این حرفو میزنه اینقده بهم برمیخوره كه میخوام سر به بیابون بزم .خب چیزی نمیگم میگم دعوا راه نیوفته از دعوا و بحث متنفرم حالمو خیلی بد میكنه.الان یه هفتس به شكله خیلی خیلی بدكینه و كینه
توزی قهر كرده جوری رفتار میكنه تو خونه كه منو اصلا نبینه دائم تو اتاقه جلو من بسرعت راه میره تا فوری از كنارم رد شه چند بار رفتم تو اتاق نازشو خریدم بلكه آروم بشه دستمو جوری پس زده كه دستم خورده تو چشم - چی بگم چی بگم از لجبازی -بخدا اگه ترس از حرف و نگاه مردم نبود فوری طلاقش میدادم مهرشم تا قرون آخر میدادم چه كنم كه دستم از چاره كوتاس فقط سر نماز دعا میكنم خدا یه عقلی تو كلش بنداز -چی بگم چی بگم اصلا ولش كن انگشتام توان تایپ كردنو نداره از بس ازش ناامیدم اصلا دلم نمیخواد حرفشو بزنم- حالا شما بگید زنا اینجورن اونجورن باید باهاشون مدارا كرد آخه چقدر تا كی ؟ هرچقدر مدارا میكنیم اونا فكر میكنن وظیفمون بوده یه امر عادیه كه تحمل كنیم آخه صبرو تحمل یه مردم حدی داره-كاش حالشو داشتم غم و غصه ی دلمو مینوشتم اروم میشدم
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
طلاقش بده، راحت كن خودتو. زنی كه خودشو به نفهمی زد، یعنی دوستت نداره و میخواد بره. مبادا بچه دار بشی كه بدبختت میكنه زنت.
مفید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
تنها راهش اینه كه به خودت مسلط باشی!!!! از نظر روانشناسی آدما وقتی از یك كار پاداش بگیرن اونكارو تكرار میكنن.
متاسفانه شما هم همیشه همین پاداش رو به كارهای اشتباه همسرت میدی. هربار قهر آمیز رفتار كرد بهش پاداش نده!!!!!!!!!!!!!! بذار بفهمه پاداشش در گرو رفتار خوبشه نه قهر و لجبازی و تیكه پروندن!!!!! بهتره اولا یه هیچ وجه عصبانی نشی چون وقتی واسه كارای بدش پاداش ندی سعی میكنه كاری كنه كه عصبانی بشی تا مجبور به عذرخواهی بشی. پس روال رو عوض كن!! قهر كرد بذار بكنه حتی اگر یك ماه یا دو ماه طول كشید . وقتی اشتباهی نكردی الكی عذرخواهی نكن!!! باید متوجه بشه كه تو بدون اون نمی میری و بدونه این ناز خریدنا واسه اینه كه میخواستی زندگیتون بهتر بشه نه اینكه بدون اون میمیری!!!!!!!!!! تا این مشكلتم حل نشده بچه دار نشو كه مشكلاتت بیشتر میشه! زنهای لجباز معمولا بچه رو هم وسیله لجبازی میكنن!!! سعی كن مدام تصمیماتتو بخاطر مخالفتای زنت عوض نكنی . درواقع كمی مستقل تر باش!!
پس از حالا شروع كن با یك مشاور مشورت كن و بدون كه باید قوی باشی و به جای دلت با عقلت پیش بری!! سعی كن تا وقتی مشكلت حل نشده رو دلت پا بذاری !!! بدون كه این روند طولانیه و تقریبا تا همیشه باید حواست باشه كه عاطفت مجبورت نكنه رو عقلت پا بذاری. بعدش میبینی كه زندگی شیرین میشه.
انشالا كه خوشبخت بشی و با درایت و تدبیر به مرحله طلاق نرسی
میم. قاف
United Kingdom
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
تو این شرایط اصلا فكر بچه رو نكن این یه اشتباه بزرگه كه دیگه راه برگشتی نداری. فكر كن تو همچین محیطی چه بچه ای میخوایین بزرگ كنین. اشتباه منو نكن. زن من هم یه زن لجباز و دهن بین و قدر ندونه. هركاری میكنم اصلا به چشمش نمیاد.
الی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
همه ی زنها اینطور نیستنا
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
خدا هیچ كس گرفتارنكنه نامزد منم عین زن شماست انقدر خسته ام كرده دلم میخواد برم بمیرم
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
اون احتمالا یكی دیگرو زیر سرش داره تعقیبش كن ببین چیكار میكنه ویه مدت هركاری ك اون میگه انجام بده ببین جوابش چیه
میم . قاف
United Kingdom
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
۰
۱
تو این شرایط اصلا فكر بچه رو نكن این یه اشتباه بزرگه كه دیگه راه برگشتی نداری. فكر كن تو همچین محیطی چه بچه ای میخوایین بزرگ كنین. اشتباه منو نكن. زن من هم یه زن لجباز و دهن بین و قدر ندونه. هركاری میكنم اصلا به چشمش نمیاد.
ارش
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
با سلام و عرض ادب راستش بچه ها شما تنها نیستید كه گرفتار این مسئله اید .دوره دوره بدی شده منم تقریبا گرفتاری شما رو دارم ای كاش میفهمیدن یه موقع هایی همچین عصبی میشم كه میخوام سر به تنش نباشه . پیش خودتون حساب كنید زن زورش به مرد نمیرسه درسته ؟ حالا ببین اگه مرد یه آدم ورزیده باشه و رزمی كار بشه و كلی قهرمانی كشوری داشته باشه چی میشه؟ بعدش بیاد زنش رو سرش داد بزنه كه هه هه هه هه خند داره ینی كل فك و فامیلش هم نمیتونن یه سانت جابجا كنند.حساب كنید محمد علی كلی رو كه میشناختید ؟ خدا بیامرزش كسی حریفش نبود ولی از دست زنش دق كرد.برید تو نت بزنید متوجه میشید.تو دنیا كسی نیست بتونه باهاش رقابت كنه واااا ولی متاسفانه....... میدونید چی باعث میشه این اتفاقات بیفته؟ دل مهربون مرد. این مرده كه متاسفانه با مهربونیه خودش تیشه به ریشه زندگیش میزنه.راستش من چند بار خواستم بهم بزنم ینی نه اینكه بهم بزنم بیشتر میخواستم درسش بدم تا حدودی هم موفق بودم ولی بازم نشد یعنی همیشه من با منطق اومدم و اون بی منطق بود .مشكل زنها اینه كه نمیدونن كی باید منطقی بود و كی نباید منطق داشت . متاسفانه تو این دانشگاهها همش دارن فرمول میذارن تو كله ما ایرانیا غافل از اینكه این فرمولها داره زندگیمونو رو به نابودی میبره ... خطاب به همه خانومها : 2 به اضافه 2 فقط تو ریاضیات 4 میشه. تو روابط اجتماعی 2 به اضافه 2 همیشه 4 نمیشه پس باید بعضی اوقات ریاضیات رو گذاشت كنار. متاسفانه هنوز درگیری دارم تو زندگیم و فقط دارم تحمل میكنم كه اگه روزی تحملم تموم بشه باید برم زندان چون میدونم كمتر از 30 ثانیه طرف مرده هه هه هه ه هه هه هه هه بعد از 15 سال رزمی كار كردن حالا باید اینقدر ضعیف باشم ایراد كجاست نمیدونم فقط میدونم ایرادی هم اگه هست از خود ما مرداست نه زنها. ادم قدرت طلبه چه زنش چه مردش پس ما مردا نتونستیم با منطق زندگیمون كنار بیایم من اینا رو میدونم ولی نمیدونم از كجا باید شروع كرد .قدرتشو دارم زورشو دارم توانشو دارم ولی دلشو ندارم مقابله به مثل كنم ...متاسفان همیش بابام میگفت شیر خانه و روباه بیرون نباش....ینی تو خونه شیر نباش بیرون روباه ولی حالا فهمیدم كاش شیر خانه بودم و روباه بیرون . من همیشه شیر بیرون بودم و روباه خانه .
ای كه دستت میرسد كاری بكن
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
شوهره منم خیلی لجبازه هرچی میگم بخاطره اینكه منو ساكت كنه یه مسئله ایی رو میگه هركار میكنم تلافی میكنه دیگه خسته شدم از دستش غده تیروئید گرفتم... یه راه حل بدید چون نمیخام زندگیم خراب شه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۰
۰
اینا بیشتر دلداری است تا راهكار!!!
محدثه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
۰
۱
خدایا داری مارو امتحان میكنی . آخه چرا زنهایی كه آنقدر بدنبال زندگی عاشقانه اند باید با مردی لجباز و رفیق باز زندگی مشتركی باشن و مردانی كه بدنبال روابط عاشقانه ان زنان لجباز و حرف نشنو نصیبشون بشه خدایا این انصاف نیس
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۱
۱
با سلام
تا امروز فكر میكردم فقط خودمم كه این مشكلات كه دوستان میگند را دارم.ولی ماشااله همجایی شده. من از خانمم راضی هستم . ولی وای به روزی برسه كه لجبازی بخواد بكنه. اصلا نمیخواد متوجه بشه.من حرف حسابم چیه. دخالت خانوادش واقعا كمرمو شكسته. انگار حرف حرف اوناست. برای مثال شب میان میگند بریم كوه خدا بكنه بگم نه. داد بیداد ابروی ادمو می برن. اونم تو خونه من. به خانمم میگم میگه ب من چه، به خودشون بگم انگار نه انگار. خواهر خانمم دكتره ولی دخالتاش دیوانم كرده . احترام صفر. ارامش صفر. انقدر عصبی شدم كه چند بار تو رانندگی چشامو بستم گفتم باداباد . راحت میشم
هر روز دعوا هر روز سر خانوادش
اوایل خیلی مراعات می كردم ولی الان نمیشه . مشكل از زمانی حاد شده كه خانمم دیگه اصلا تو دخالت های خانوادش كاری نمیكنه. نمیزاره منم جوابشونو بدم. خدارو شكر دستم به دهنم میرسه محتاجشون نیستم . خودم یك مدیر موفقم ولی بیشعوری این خانواده تو كارمم بسیار بهم داره لطمه میزنه . جوری كه خیلی از مشتری ها به خاطر حالت های عصبی ازم ناراحت شدن یا رفتن. نمیدونم چیكار كنم .
z
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
به خانمتون اخطار بدین اگر به این وضع ادامه بدن متاركه میكنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
طلاقش بده
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
چكار كنم شوهرم رو هرشب دعوامون میشه
Najmeh
Germany
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام. خسته نباشین.‌منو شوهرم یك سال و نیمه كه عقد كردیم. همیشه دعوا داشتیم. یه حرفی میزنه سریع حرفشو عوض میكنه. قبول دارم كه منم لجبازم ولی لجبازی اون فوق العاده زیاده. یعنی شروع كننده اونه. خسته شدم خودشم همین طور. میخواد جدا شیم اما من نمیتونم. خواهشا راهنماییم كنین
ع
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
همسر من بسیار مغرور وتنبل وخود خواه است من باید كار كنم فحش هم بشنوم او فقط خودش را دانا وبا تقوی نشان دهد
الهه.ل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
سلام خسته نباشید وقت بخیر
من 1سال ونیم عقد كردم شوهرم خیلی لجباز و لوس هروقت بحث میكنیم یا لجبازی میكنه من كوتاه میام چون زندگیمو دوست دارم * ولی نمیخواد بفهمه هر دفعه من كوتاه میام * هیچ وقت خودش كوتاه نیومده و بخواد زنگ بزنه اونم به خاطر اینكه تك پسره * لوس* ولی از همه چیش راضیم از خودش و خانوادش * ولی واقعا دیگه بابت این موضوع دیگه نكشیدم بهش گفتم من همیشه تلاش كردم ولی تلاشی از تو نمیبینم دیگه از من چیزی نمیبینی* ولی خودش دوست داره كوتاه بیاد ولی غد ه** خلی زیاد . دوست ندارم با كسی در میون بذارم به خاطر همین كتاب و اگر سوالی داشته باشم از نت سوالمو میپرسم وراهنمایی میخوام ...... ممنون
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
۰
۰
باسلام
من 35 سالمه و درآستانه ازدواج با یه پسری هستم كه خیلی دوس داره تمام رفتارهای من دقیقا همونی بشه كه میخواد.
منم چون خیلی دوستش دارم ودلم نمیخواد ازم دلخور بشه خیلی سعی میكنم اخلاقهامو مثل اون چیزی كه اون میخواد بكنم.
در این بین متاسفانه وحشتناك آدم لجبازی هستم و الان همین موضوع باعث مشكلات بزرگی برامون شده. من خیلی سعی دارم این لجبازیمو كم كنم ولی راهش رو بلد نیستم.
میشه راهنماییم كنید چه جوری و از چه راهكاری میتونم این لجبازیمو كم كنم.
ممنون.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
۰
۲
سلام به همه دوستان. با یه خستگی روحی ۶ ساله دارم این متنو مینویسم. شوهر من یه آدم نفهم به تمام معناست بریدم ۲ ماهه به طور جدی دارم به جدایی فكر میكنم اما نمیدونم چه جوری با خانوادم مطرح كنم مطمئنم اصلا قبول نمیكنن مادرم مریضه اگه موضوع رو بفهمه حالش بد میشه. خواهش میكنم راهنماییم كنید چه خاكی تو سرم بریزم. واقعا بریدم. شوهر من مرد بددهن خودخواهیه . شاید باورتون نشه هر جا منافعش در بین باشه همونجاست. تا یه مدتی با خواهرو مادر من خوب بود چون از نظر مالی و عاطفی ساپورتش میكردن تو این مدتم با خانواده خودش قطع رابطه بود چون خانوادشم با اخلاقش نساختن حالا دوباره با پدرش رابطه برقرار كرده علنا به مادرم و خانوادم توهین میكنه. خیلی نمك نشناسه .خیلی بی منطقه .فقط من اینو نمیگم هر كی باهاش برخورد میكنه خوشش نمیاد همش جلو فامیل صرتمو باسیلی سرخ میكنم .ادب و تربیت نداره . خیلی هم دروغگوست. با دروغاش منو خام كرد البته ازدواج ما كاملا سنتی بود. حیف اسم مرد كه رو یه همچین حیوونی بذاریم. خسته شدم نه راه پیش دارم نه راه پس. خانوادشم از خودش نفهمترن نمیدونم به كجا پناه ببرم گیر كردم. حدایا به فریادم برس.
داود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
اگر شرایط مالی داری جدا شو چون ی روزی به خودت میگی حیف این عمر که چگونه گذشت
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
شوهر منم اینطوریه یه سال باهاش زندگی کردم محبت کردم نازشو کشیدم اما الان چند ماهیه کارمون به طلاق کشیده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها