فرماندار تهران:

کاهش جمعیت فاجعه است

به گفته یک روان‌شناس بالینی، تفکرات اشتباهی درباره بانوان مطلقه در جامعه وجود دارد که متاسفانه نشات گرفته از فرهنگ و دید نادرست برخی از افراد سودجو و منفعت‌طلب در جامعه است.
کد خبر: ۷۴۳۳۰۵
بانوان مطلقه، زیر نگاه نادرست جامعه

جام جم سرا: ربابه غفارتبریزی، روان‌شناس بالینی، در رابطه با مشکلات زنان مطلقه بعد از طلاق گفت: متاسفانه بعد از طلاق برای بانوان مشکلات بسیاری به وجود می‌آید که از جمله آن می‌توان به از بین رفتن اعتماد به نفس، افسردگی، درخواست بازگشت به زندگی قبلی خود هرچند مخدوش، مشکلات مالی و مسکن، بی‌اعتمادی مردم و جامعه به آنان اشاره کرد.

این روان‌شناس ادامه داد: از آنجا که بانوان بسیار آسیب‌پذیر‌تر از آقایانند و این آسیب پذیری بعد از طلاق به دلیلی مشکلات و ناهموار‌های به وجود آمده افزایش پیدا می‌کند، بنابراین بانوان مطلقه بهتر است اگر قصد ازدواج مجدد دارند زندگی خود را در خانه پدری ادامه دهند و به سمت مجردی زندگی کردن و تنها بودن نروند تا کمتر مورد گزند عوامل خارجی قرار گیرند. همچنین می‌توانند برای داشتن زندگی آرام و بی‌دردسر با کمک گرفتن از افراد دانا و دلسوز و مشاوره با این طرز فکر اشتباه و نادرست در مورد خود مبارزه کنند.

تبریزی با بیان اینکه خانواده‌ نقش بسزایی در از بین بردن تفکرات اشتباه و نادرست و حمایت از این گروه از بانوان را بعد از طلاق دارد، خاطر نشان کرد: البته علاوه بر خانواده خود شخص نیز باید توان مبارزه خود را بعد از طلاق با افراد نادان و جامعه افزایش دهد. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
۰
۱
متاسفانه اینقدر دیدگاه بعضی از مردان ما سطحی و پایین است كه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.ذهن و فكر بعضی از مردان ما وقتی یك بیوه را میبینند بسمت مسائل دیگری گرایش پیدا میكنه و فقط این مسئله را میبینند در حالی كه این بانوان با مشكلات بزرگی از جمله مسائل مالی و عاطفی و غیره دچار هستند.
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۱
۰
زنان مطلقه همانطوركه درجامعه عرف است ازدواج موقت میكنند و مردان اینكارا انجام میدهند هم ثوابی دارد و هم زنی مطلقه با آن همه حرف....كه پشت سرش است امنیت درپناه ازدواج موقت میابد

نیازمندی ها