من و همسرم حدود 15 سال است با هم زندگی می‌کنیم. مشکل خاصی با هم نداشتیم و زندگی‌مان خوب بود، اما از چند سال قبل بر سر موضوعات زناشویی دچار مشکل شدیم.
کد خبر: ۷۴۲۳۰۰
با نارضایتی جنسی همسرم چه کنم؟

جام جم سرا: ایشان توقع داشتند رابطه ما مانند روزهای اول باشد، اما من که درگیر کارهای خانه و مشکلات بچه‌ها هستم، نمی‌توانم مانند گذشته باشم. جدای از مشکلات و خستگی، انگیزه زیادی هم برای این رابطه ندارم. این موضوع باعث دلخوری همسرم شده است و مدام در خانه بدخلقی می‌کند. خوبی‌های مرا نمی‌بیند و هر کاری می‌کنم، ایراد می‌گیرد. نمی‌دانم چگونه به او بفهمانم رابطه زناشویی در هر سن و سالی شرایط خود را دارد و نمی‌شود مانند دوران نامزدی باشد. من سعی می‌کنم همسر و مادر خوبی باشم، اما او به من می‌گوید به اصلی‌ترین موضوع زندگی مشترک‌مان بی‌توجه هستم، لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور: دلیل ازدواج رفع تمام نیازها در چارچوب خانه است. نیاز به تعلق عاطفی، نیاز به گوش شنوا، نیاز به همدم و همراه برای زندگی، نیاز مالی و همین طور صدرنشین این نیازها، نیاز جنسی که باید در خانه و توسط همسر برطرف شود. قرار است شما و همسرتان بهترین برطرف‌کننده همه نیازهای هم باشید. همین طور که گرسنگی و احتیاج فرد به غذا خوردن با بالا رفتن سن کم نمی‌شود.

البته ممکن است نوع غذاها تغییر کند، نیاز به برقراری رابطه جنسی هم همین طور است. علاوه بر تفاوت‌های جنسیتی که در نحوه بروز نیاز جنسی مطرح است، تفاوت‌های فردی هم بی‌تاثیر نیست. ممکن است دو نفر خواسته‌های متفاوتی در رابطه داشته باشند، حتی ممکن است میزان رابطه‌ای که مدنظر دارند و برایشان مناسب است فرق کند، اما به طور طبیعی خانم‌ها با بالا رفتن سن، بیشتر خود را بی‌میل نشان می‌دهند. این بی‌میلی می‌تواند به دلایل مختلف باشد؛ مانند: تغییرات هورمونی، نارضایتی از همسر، کمبود اعتماد به نفس درباره بدن و... .

اما برقراری یک رابطه گرم زناشویی می‌تواند مانند چسبی قوی عمل کند و زندگی شما و همسرتان را مانند روزهای نخست نگه دارد. چرا فکر می‌کنید نمی‌توانید مانند روزهایی که تازه به هم رسیده بودید، برای این رابطه اشتیاق داشته باشید؟ اتفاقا رمز یک زندگی موفق، گرم نگهداشتن همین رابطه است.

این که شما و همسرتان با هم به یک توافقنامه جنسی برسید، بسیار مهم و ضروری است. بهتر است در این مورد با هم حرف بزنید. به فانتزی‌ها و علایق او گوش دهید و سعی کنید آنها را با شما تجربه کند. اگر بی‌میلی شدید دارید، علاوه بر ورزش با دکتر متخصص زنان مشورت کنید.

فراموش نکنید بسیاری از خیانت‌ها دلیل اصلی‌اش بی‌توجهی عاطفی و جنسی طرف مقابل است. اگر همسرتان را برای خود می‌خواهید باید برای او یک شریک کامل و همه‌جانبه باشید. جا خالی دادن بخصوص در این امور نتایج منفی زیادی دارد. سعی کنید شور و حال اوایل آشنایی را به رابطه زناشویی‌تان برگردانید.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
روانشناس ها معتقدند یك خانم میانسال میل جنسی بمراتب بیشتری از یك دختر جوان داره. این خانم عكس حالت طبیعی رفتار میكنه، یعنی بجای اینكه تمایلش بیش از قبل باشه كمتر هم شده. دلیلش رو باید در مشكلات روحی یا عاطفی ایشون جستجو كرد. مثل درد دندون میمونه. بعضی وقتها چشم یا حتی سر آدم درد میكنه ... كلاً همه جای آدم درد میكنه جزء خود دندونی كه پوسیده شده. در ایران خانم ها مخصوصاً خانمهای خانه دار با گذشت سنشون افسرده تر میشن. اینكه زنی حس كنه حضورش در جامعه یا حتی در خانواده مفید نیست یا بنظر خودش داره كارهای تكراری و بی ارزش میكنه یا بدلایلی شبیه به این حس خوبی به خودش نداره از حس جنسیش كم میشه. همین مشكلات برای مردها شاید كمی كمرنگ تر وجود داره. یعنی همسر این خانم هم حتماً مثل غالب افراد اجتماع ناراحتی های مشابه ای رو دارن. اما آقایون برعكس خانمها وقتی تحت فشار روحی هستن رابطه جنسی براشون یك مسكن قوی برای رهایی از درد هست. این تفاوت ذاتی زن و مرد باعث اختلاف شده. بنظرم تنها راه حل اینه كه مرد به دنیای عاطفی همسرش نفوذ پیدا كنه و با برقراری رابطه قوی عاطفی فشارهای روحی همسرش رو از بین ببره تا مشكلشون خود بخود حل بشه.
رامین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۱
۱
متاسفانه این مشكل بسیاری از زوجها هست.و اكثر خانمها نسبت به ین مسئله كم توجهی میكنن.نمیخوام بگم چن همسری و رابطه حلال مرد متاهل با خانمهای دیگه بصورت صیغه امر خوب و پسندیده ایی هست. ولی وقتی میبینیم اكثر خانمها تمایلشون نسبت به این مسئله كمتر میشه شاید به این نتیجیه میرسیم كه مرد از لحاظ فیزیولژیكی از نظر جنسی مثل زن نیست و بیشتر از زن هست ...كه متاسفانه هر اقدامی مرد انجام بده به خیانت متهم میشه.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۲
۱
آدم گیر اینجور زنها نیفته...خدا بهتون صبر بده..........................................
حمیرا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۱
۱
وای از دست این مردها
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۱
سلام بنده این راهكار را قبول ندارم . شما می گید یه زنی كه یه مدت زیادی از ازدواجش گذشته می تونه مثل روزهای اول نامزدی رابطه زناشویی داشته باشه ؟ نه اینطور نیست مگر اینكه خیلی بخواد به خودش آزار برسونه و فشار بیاره و نقش بازی كنه . آخه یه نظری بدید عقلانی و شدنی . شعار ندید . از این نسخه ها همه مشاورا برا مردم می پیچن .....
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۰
بله. همسرم از من تنوع در رفتار جنسی می خواد. ولی چون من اطلاعاتی در موردش ندارم باعث دلخوری همسرم شده.
مریم 2
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۰
به نظر من حرفهای روانشناس كاملا درست است چون این زن است كه میتواند با درایت همسر را در زندگی نگه دارد. در ضمن در برقراری رفتار درست جنسی نه تنها مردها به آرامش میرسند بلكه خود خانم نیز از این رفتار به آرامش می رسد. خانمهایی كه فكر میكنند باید با بالا رفتن سن از مسائل زناشوییشان فاصله بگیرند باید حتما مطالعاتشان را زیاد كنند و بدانند كه برقراری ارتباط درست جنسی چه فوایدی برای بدن و روحیه افراد دارد و گاهی وقتها از هزاران قرص آرامبخش قوی تر عمل میكند.
یك فرد آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۱
به مخاطب مریم 2 میگویم : بر اساس وضعیت روانی و جسمی ، خانم ها برخلاف مردان سرشت عاطفی دارند و مردان سرشت جنسی و به خصوص در ایران اغلب خانم ها مزاج جنسی متعادل رو به كمی سرد دارند و اگر مرد براساس روحیات لطیف یك خانم عملكرد جنسی خانمش رو تقویت نكند ان زن پس از گذشت مدتی از زندگی دیگر نمیتواند مثل روزای نامزدیش رفتار جنسی داشته باشد و این موضوع رو نباید انكار كرد .
زن وقتی به نیاز جنسیش پاسخ داده میشه به رضامندی می رسه ولی مرد هر چه بیشتر به نیازش رسیدگی بشه درخواستش بیشتر میشه و این تفاوت دیگر جنسی مرد و زنه پس خواهشا شعار ندیم كه زن باید همپایه شوهرش قوای جنسی داشته باشه . مگر اینكه مزاج جنسی زن بسیار گرم باشد .
راهكار :در این مواقع زن و مرد باید با وجدان باشند و یكدیگر رو درك كنند و با صحبت در این موارد و پی بردن به توانایی های جنسی یكدیگر به تفاهم برسند . از سایت محبوب و وزین جام جم هم تقاضا دارم با راهكارهای غیر علمی كه به دور از توانایی و سرشت خانم هاست آنان را وادار به انجام كاری كه با سرشتشون منافات دارد نكنید . ارایه این قبیل راهكارهای كلی موجب بدتر شدن روابط زناشویی زوجین می شود . چرا كه مردان حق را به خود داده و با این تفكر كه حانمشان دچار مشكلات جنسی است درصدد برقراری روابط جنسی با خانم های دیگر و در نتیجه تنوع طلبی جنسی متمایل می شوند .راهكارها برای به تفاهم رسیدن در مسایل جنسی بسیار زیاد و متععد است به آنها اشاره نمایید . سپاسگزارم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۱
۱
با سلام خدمت همه عزیزان - در ایران قبل از ازدواج دختر و پسر دنبال یه مونس و یه همدم میگردند ولی به محض اینكه یه ازدواجی صورت بگیره قالب دیگری خواهد گرفت مرد در ابتدا امید به زندگی كارو تلاش و... احترام به پدر خانم و فامیلهای خانم زندگی دوباره تولدی دوباره و... بعدش تحقیر شدن از ناحیه زن و فامیلهای ایشون بعدش بی خوابی خستگی مریضی و... ولی زن از همون ابتدا با شوهرش به ظاهر خیلی خوب و گرم ولی پشت پرده در حال سیاست كردن فامیلهای شوهر و مشغول گربه را كشتن دم در حجله چرا كه مرد بیشتر سر كاره و خبری از چیزی نداره و.... حالا چند سال از زندگی گذشته اگه بچه ای هم این وسط تولد بشه كه خوشا و خیلی خوشا به حال زن و فرزند دیگه كلاس میره بالا دیگه وقت ندارند سنشون رفته بالا دیگه نمیتونن مثل قدیما متنوع باشن گر چه قدیما هم خیلی چنگی به دل نمیزدند دنبال بهانه های واهی ..... با پیدایش بچه دیگه خرشون مطمئنا از روی پل گذشته دیگه باید بشن كوه یخ- یخچال- قطب - دیوار- اجر - كیسه گونی و... حال مرد از این وضعیت خسته شده چشم به بیرون دوخته...... میشه خیانت به زن و فرزندو زندگی و خدا و جامعه و..... اگه با خدا باشه كه خیلی بدبخته به خاطر پروردگارش و تعهد به زندگی سعی میكنه كه قضیه حل بشه ولی فایده نداره خانم خرش از روی پل گذشته - خانمهایی هم كه بیرون جلوی اقایون سبز میشن دقیقا از این نكته با خبرن كه باعث دوری اقایون از خانواده هایشون میشن .... بگذریم درد زیاده - مگه خانمها ماهیانه چند بار میخوان متنوع بشن كه تا این حد براشون سخته با این همه گرفتاری این همه فشار كه بر شوهرانشون رواست نمیخوان با این قضیه كنار بیان - مردان شدن اسیر دست زن و بچه هاشون و قرار هم نیست چیزی درست بشه بدتر از اینها هم خواهد شد تا زمانی كه توقعات غروربیجا بی گذشت بودن و... را خانمها همراه دارند همینه كه هست- تك همسری در كشور ما نیز ریشه در تاریخ دیرینه مان دارد - خانمهای محترم اگه وقت كردن یه نگاه به كشورهای همسایه و جهان بندازن یه نگاهی به اعراب انوقت سر تا پای شوهرانشون را طلا میگرفتند - بنازم اعراب را چند تا زن دائم و چندتا موقت - به قصد كشت هم خانمهایشون رو میزنند هم بچه هاشون را جیك كسی هم در نمیاد اگر ایرانیان نیز مانند اعراب بودند اون موقع همیشه و در همه حال متنوع بودند - اصل زندگی همینه - نظریات روانشناسانه و كارشناسانه و... همه و همه در عمل چرته و بازار گرم كنی- عوض اینكه هر چی سنشون میره بالاتر باید تازه بفهمند زندگی یعنی چی تازه باید بفهمند كه باید چیكاربر عكس سوار خر شیطون میشن و اصلا هم نیخوان بیان پایین- چاره كار اینه اعراب باید الگوی ما در این زمینه بشن وگرنه همینه كه هست
زهره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
۱
۱
چقدر آقای مهدی زشت و زننده در مورد خانمها نظر دادن! ایشون شخصیت خودشان را نشان دادند.
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۱
۰
با سلام و آرزوی آرامش و خوشبختی برای همه خانواده ها- اگه جواب خانم ها به تمایلات جنسی همسرشان مثبت باشه هر چند هم كه خسته باشند باعث آرامش هر دوشون میشه . صبح روز بعد از نزدیكی صورت خودشون رو تو آینه نگاه كنن - شادابی و نشاط بعد از نزدیكی را خواهند دید. در ضمن اگه زیرك هم باشند هدیه نا قابلی هم دریافت می كنن. خانم های محترمه كی میخوان متوجه بشن همانقدر كه اونها به طلا و زینت آلات - خرید وسایل خانه و . . . علاقه دارن - مردها حتی درسنین 50 یا 60 سالگی به این موضوع علاقه دارن
بانو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
۰
۱
اگر در شروع یك رابطه جنسی زن بدرستی تحریك بشه مشكلی پیش نمی یاد. آقایونی كه از سرد مزاجی همسرانشون ناراحتند یه كم به رفتار خودشون فكر كنند و علاقمندی های همسرانشون رو پیدا كنند متاسفانه در روابط زناشویی اقایان به خانوم‌ها مثل كارگری نگاه میكنند كه بدون مزد باید تمام خواسته های اونا رو برآورده كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها