رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به افزایش تکدی‌گری به دلیل اعتیاد، طلاق، فقر و احساسی کار کردن مردم گفت: کودکان کار، خیابانی و متکدیان، به صورت شبکه‌ای کارهای اقتصادی انجام می‌دهند و آمارها نشان می‌دهد که دستمزد یک کودک کار طی روز، بیش از چهار برابر حقوق روزانه یک فرد بزرگسال است.
کد خبر: ۷۴۱۸۵۸
احساسات مردم، درآمد کودکان کار را ۴ برابر بزرگسالان کرده

جام جم سرا به نقل از ایرنا: همایون هاشمی، در هشتمین همایش علمی کاربردی معاونین پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی کشور در شیراز افزود: در بررسی‌های انجام شده معلوم شد ۸۶ درصد کودکان خیابانی و متکدیان در کشور بومی نیستند و از کشورهای افغانستان و پاکستان به شهرهای مختلف ایران مهاجرت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی و متکدیان در کشور دارای ولی قهری و غیر موثرند اضافه کرد: اعتیاد، طلاق، فقر و احساسی کار کردن مردم علت افزایش تکدی‌گری است که باید برای افزایش آگاهی جامعه در این زمینه فعالیت‌های موثری انجام شود.

هاشمی اظهارداشت: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر از کودکان کار و خیابانی را در کشور ساماندهی کردیم که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به ۱۵ هزار نفر برسد. بر این اساس در شش ماه اول امسال نیز در شهر تهران دو هزار و ۵۰۰ کارتنخواب، معتاد پر خطر و افراد بی‌خانمان ساماندهی شدند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای جمع آوری و ساماندهی افراد پر خطر در جامعه کمکاری دستگاه‌های دیگر روی دوش سازمان بهزیستی قرار گرفته است که در این زمینه کمپی برای جمع آوری و آسیب‌شناسی کودکان خیابانی و متکدی گران راه اندازی شده است.

هاشمی همچنین گفت: استان فارس در بحث کودکان خیابانی جزو پنج استان بر‌تر کشور است که پهناوری و گستردگی، توریست پذیر بودن و محور ارتباطی چند استان در جنوب کشور از دلایل وجود کودکان خیابانی و متکدی‌گران در این استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها