سه مادر باردار مبتلا به بیماری ایدز در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین موفق شدند نوزادان خود را در حالی به دنیا بیاورند که ویروس این بیماری خطرناک به فرزندشان منتقل نشود.
کد خبر: ۷۴۱۸۵۷
تولد نوزاد سالم از ۳ مادر مبتلا به ایدز در قزوین

جام جم سرا به نقل از ایرنا: مسئول کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری این مرکز گفت: مادران یادشده دو سال قبل توسط کارکنان این مرکز شناسایی شده و به دنبال آن خدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد توسط همکاران در اختیارشان قرار گرفته بود.
دکتر بهزاد نجف‌پور که آبان ماه امسال مقاله‌ای را با عنوان «بررسی تاثیر اقدامات پیشگیرانه انتقال ایدز از مادر به نوزاد (pmc) در زنان باردار اچ‌ای وی مثبت استان قزوین» به پنجمین سمینار سراسری ایدز در تهران ارائه داده بود، با اشاره به اینکه آمار بیماری اچ‌ای‌وی در سالهای اخیر در زنان مبتلا به ایدز رو به افزایش نهاده است، اضافه کرد: اغلب این زنان در سنین باروری ممکن است باردار شده و عفونت را به نوزاد خود انتقال بدهند.
وی گفت: هر سه مادر باردار شناسایی‌شده در قزوین، از طریق همسر خود به این بیماری آلوده شده بودند و سابقه رفتار پرخطر جنسی یا اعتیاد نداشتند.


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها