توصیه‌هایی برای ساختن یک زندگی مشترک شاد و موفق

عشق و همدلی با ۵ قانون ساده اما اساسی

برخی از زوج‌ها پس از گذشت چند سال از زندگی مشترکشان احساس می‌کنند آن شور و شوق و هیجان سالهای اول زناشویی را ندارند و گویی همه چیز برایشان تکراری و کسل کننده می‌شود. این نوشتار راهکارهایی ارائه می‌کند که عشق و هیجان همیشه در زندگی شما پایدار بماند.
کد خبر: ۷۴۱۰۴۲
همسر عزیزم؛ بیا تکرار را از زندگیمان بزدائیم

جام جم سرا به نقل از مهرخانه: حفظ گرمای زندگی زناشویی مانند روزهای اول یکی از هنرهایی است که اگر می‌خواهید یک عشق پرهیجان را همیشه در خانه‌تان داشته باشید، باید آن را بیاموزید.

اکثر زوج‌ها بجای آنکه به دنبال گرم نگه داشتن زندگی‌شان باشند، آن را رها می‌کنند و آن وقت بعد از گذشت مدتی از سرد شدن روابط، بالارفتن اختلافات و فضای حاکم بر خانه‌شان، شاکی می‌شوند در حالی که خود آن‌ها مسبب این قضیه هستند.
شور و هیجان ماه‌های اول و ارتباط‌های زناشویی نخست را به یاد بیاورید. برگرداندن آن‌ها کار چندان سختی نیست. اگر هنوز در ابتدای راه هستید و زناشویی‌تان حرارت لازم را دارد، کار شما راحت‌تر است. برای حفظ این حالت تلاش کنید.
در این نوشتار روی صحبتمان با شمایی است که چند سالی از زندگی‌تان می‌گذرد و صاحب فرزند هستید و خلاصه مشکلات زندگی از یک طرف و وجود بچه‌های همیشه بیدار از طرف دیگر، حسابی باعث سرد شدن روابط زناشویی‌تان شده است. قطعاً زندگی جنسی شما و همسرتان وقتی بچه‌دار می‌شوید دیگر به آن سادگی قبل نخواهد بود. اما هر مشکلی راه حلی دارد.

برای رفتن به عیادت بیماری در بیمارستان، مهمانی که بدون فرزندان دعوت شده‌اید و یا هر جایی که می‌خواهید فرزندتان با شما نباشد، یک برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌دهید. او را به خانه مادربزرگ می‌فرستید و یا از کسی دیگر کمک می‌گیرید. بد نیست اگر حداقل ماهی یک بار این کار را برای داشتن یک شب رویایی با همسرتان انجام دهید. بچه‌ها عاشق ماندن در خانه مادر بزرگ هستند، امتحان کنید!


روی ساعت خواب بچه‌ها کار کنید. سعی کنید برنامه درسی و غیره را طوری تنظیم کنید که او شب‌ها به موقع بخوابد. بچه‌هایی که بعد از مدرسه یک خواب طولانی دارند، طبیعی است که خیلی زود نتوانند بخوابند. بهتر است در خانه بعد از ساعت مشخصی تلویزیون خاموش باشد و شما برای خواب آماده شوید. ممکن است چند شب اول مقاومت کند اما چرخه بیولوژیک او هم به این برنامه عادت خواهد کرد.

برخی خانم‌ها کارهای خانه را وقتی انجام می‌دهند که همه می‌خوابند. یعنی هر وقت همسرشان به رختخواب می‌رود آن‌ها شروع می‌کنند به انجام کارهای عقبمانده، و بالعکس، برخی آقایان هم آن‌قدر جلوی تلویزیون می‌نشینند تا همسرشان به خواب می‌رود و تازه گاهی خودشان سئانس اول خواب را روی کاناپه جلوی تلویزیون می‌بینند و در اوج خواب بیدار می‌شوند و به تختخواب مشترکشان می‌روند.

به فرزندان‌تان حریم شخصی را بیاموزید تا آن‌ها از سنین کودکی بدانند که نباید در همه اتاق‌ها باز باشد و ابتدا باید در بزنند سپس وارد شوند. هر چه سن آن‌ها بیشتر می‌شود‌، باید با مفهوم حریم شخصی و خلوت برای پدر و مادر بیشتر آشنا شوند.

اما فقط حضور بچه‌ها نیست که اوضاع روابط زناشویی را خراب می‌کند. زن و شوهر بعد از مدتی با هم بودن، برای یکدیگر عادی می‌شوند. البته خودشان چنین می‌خواهند در غیر این صورت خاصیت دو جنس مخالف به گونه‌ای است که بعد از مدت‌ها هم می‌توانند برای هم کشش مناسبی داشته باشند به شرط آنکه بدانند چگونه عمل کنند.

اولین ارتباط‌های‌تان را بیاد بیاورید. چقدر سعی می‌کردید در رابطه خوب عمل کنید. چه میزان قبل از آن به نظافت شخصی‌تان رسیدگی می‌کردید؟ احتمالاً بهترین عطرها را می‌زدید. زیباترین لباس‌ها را به تن می‌کردید. حتماً یادتان نمی‌رفت که مسواک بزنید یا موهای زاید بدنتان را اصلاح کنید. نگاهی به خودتان بیاندازید. هنوز هم همان قدر آماده هستید؟
بیشترین پول را بابت لباس‌های مهمانی می‌دهید اما خرید لباسی زیبا برای خلوت را خرج بیهوده می‌دانید. آرایش ،عطر و … هم که برای مهمانی و بیرون از خانه است. با این حال و احوال توقع نداشته باشید رابطه جنسی‌تان گرم باقی بماند و همسرتان همان برخورد روزهای اول را داشته باشد.


بهتر است حواس‌تان به ظاهرتان باشد. اولین قدم برای جذب همسرتان، داشتن ظاهری محرک است، البته اگر همسری بد اخلاقی باشید، زیباترین ظاهر هم نمی‌تواند باعث جلب همسرتان شود. این پاورقی را فراموش نکنید.

اگر در این مقاله و مقالات دیگر بر حفظ هیجان در رابطه زناشویی تأکید می‌کنم، به این علت است که این رابطه می‌تواند فواید زیادی داشته باشد، یک رابطه گرم می‌تواند بر دیگر مناسبات زندگی‌تان تأثیر بگذارد. زن و شوهری که یکدیگر را ارضاء می‌کنند و می‌توانند به شریک زندگی‌شان به اندازه نیاز او لذت بدهند، در دیگر جنبه‌های زندگی بهتر با هم کنار می‌آیند. گاهی اختلافات کوچک با یک شب رویایی فراموش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها