نزدیک به ۴۰ سال پیش، در سال ۱۹۷۱ تیمی از دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی به طور ناخواسته با اقدامات خود باعث پیدایش یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد در ترکمنستان شدند: «درِ جهنم» که سفر به آن می‌تواند داغ‌ترین مقصد برای تعطیلات باشد.
کد خبر: ۷۴۰۰۸۱
سفر به «در جهنم»: داغترین مقصد خارجی! [مجموعه‌عکس]

جام جم سرا به نقل از شبکه خبر: این دانشمندان در منطقه‌ای که عقیده داشتند یک میدان نفتی قابل توجه در آن وجود دارد، اقدام به ایجاد دکل حفاری و ساختار‌های مورد نیاز حفاری کردند. با سقوط این دکل و باز شدن شکاف زیر این دکل دهانه‌ای عظیم ایجاد شد.

چه چیزی سبب تبدیل شدن این مکان به یک منطقه توریستی شد؟

دانشمندان و زمین‌شناسان برای از بین بردن خطر گاز متان فراوانی که بعد از ایجاد حفره پراکنده شده بود و برای ساکنان روستایی در آن نزدیکی خطر بزرگی محسوب می‌شد، کارآمد‌ترین روش در آن زمان را انتخاب کردند! آنان که معتقد بودند با مشتعل کردن این گاز پس از چند روز تمام گاز موجود در این منطقه سوزانده خواهد شد و شعله‌ها خاموش خواهند شد این منطقه را شعله ور نمودند. اما پس از گذشت بیش از ۴۰ سال این شعله همچنان روشن مانده است!

۲۳۰ فوت اندازه دهانهٔ گسترده مشتعل در صحرای کاراکوم در نزدیکی روستایی با نام derweze در کشور ترکمنستان است. این دهانه به طوری مرموز بر فراز منطقه‌ای می‌درخشد که گفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان در آن قرار دارد. این ذخیره در شمال ایران و افغانستان نهفته است و می‌تواند در ۲۰ سال آینده ترکمنستان را به کشوری ثروتمند مبدل سازد.

دهانه مذکور توسط بومی‌های منطقه «درِ جهنم» نام گرفته است. سفر به این منطقه می‌تواند داغ‌ترین مقصد برای تعطیلات باشد، دری که بیش از ۴ دهه در حال سوختن است، خاص گردشگران بی‌باک است.

(عکس: فوبیز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
۰
۰
ترسناك و هیجان انگیزبود!!
راننده تریلی
Netherlands
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
۰
۰
من اینجا بودم پارسال , خیلی زیباست پیشنهاد میكنم كسانیكه اهل مسافرت خارج هستند یكبار اینجا را از نزدیك تجربه كنند , بسیار زیباست

نیازمندی ها