ایرانی‌ها برای هر عمل جراحی زیبایی چقدر پول خرج می‌کنند؟

لیست قیمت‌های جراحی زیبایی [+جدول]

به‌دقت چشم به آینه دوخته‌ و تمام تمرکزش روی جوش قرمزی بود که کنار لبش بالا آمده بود! همان‌طور که دو تا انگشتش را دو طرف آن جوش تنظیم می‌کرد، روبه خواهرش کرد و گفت: جوش‌های صورت من به یک سیستم هوشمند متصل است و منتظرند نزدیک یک مهمانی یا عروسی بشود که خودشان را نشان دهند، این هم شانس من است!
کد خبر: ۷۳۹۶۳۰
چرا این‌قدر زشتم؟

جام جم سرا: دست از سر جوش‌ها که برداشت تازه به بینی‌اش چشم دوخت، «آخر این دیگر چه دماغی‌ است؟! با وجود دو بار عمل کردن باز هم بدشکل است. مادرش صدا زد «بچه‌ها شام حاضر است» گفت: مادر جان شما که می‌دانید من رژیم دارم، همینم مانده با این هیکل بدقواره شام هم بخورم!

شاید شما هم مانند اغلب افراد در مورد یک جنبه از بدنتان مثل قد، وزن، پوست، اندازه بینی‌یا موی سر خود آگاه و از برخی از این ویژگی‌ها راضی و از برخی دیگر ناراضی باشید. نتیجه نظرسنجی‌ها بیانگر این نکته است که خیلی از افراد نسبت به بدنشان نگرش منفی دارند، یک تحقیق روی دانشجویان نشان داده ‌ 70 درصد آنها از برخی ویژگی‌های ظاهریشان ناراضی‌اند. اما افرادی که مبتلا به اختلال بدشکلی بدن هستند به‌قدری از نقایص بدنی خود ناخشنودند که دائم‌ به آنها فکر می‌کنند. این در حالی است که این نقایص یا خیالی بوده یا بسیار جزئی است، با این حال افراد مدت زمان زیادی را صرف نگاه کردن به آینه و بزرگ دیدن عیب‌های کوچکشان می‌کنند.

گاهی این حساسیت‌ها تا جایی پیش می‌رود که فرد مدت زمان زیادی‌ خود را مشغول پوشاندن جوش‌های روی صورتش می‌کند، یا با استفاده از کلاه، کم‌مویی‌اش را می‌پوشاند یا حتی تصمیم می‌گیرد خودش را به تیغ ژبرای درمان این تصورات افراطی راه‌های مختلفی وجود دارد، برخی داروهای ضدافسردگی و ضداضطراب می‌تواند به کاهش این وسواس کمک کند، ضمن این‌که برخی گروه درمانی‌ها تصورات و شناخت‌های فرد نسبت به خودش را بازسازی می‌کند و با آموزش برخی مهارت‌ها مثل توقف فکر و آرمیدگی (ریلکسیشن) سبب کاهش این رفتارهای وسواسی می‌شو‌د.

برخی‌ روان‌شناسان برای بازسازی شناختی در این اختلال، افراد را ترغیب می‌کنند ‌ دلایل این تصورات خود را پیدا کنند و اگر این دلایل منطقی نبود به دنبال شواهدی باشند که این تصورات را شکل داده است. زمانی که نادرستی این شواهد برای فرد مسجل شد آن‌گاه به دنبال بازسازی شناختی و ایجاد تفکرات سودمند باشند.

با توجه به آمار بالای جراحی‌های پلاستیک و زیبایی در کشور ما در بسیاری موارد لازم است افراد قبل از برداشتن قوز کوچک بینی‌ یا جوش‌های ریز زیرپوستی که هیچ‌وقت تمامی ندارند، به روان‌شناس مراجعه کنند و اول وسواس‌های افراطی درباره شکل بدنشان را درمان کنند، شاید دیگر نیازی به این جراحی‌های پرهزینه و پرخطر نباشد.

شیما نادری / چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۱
اتفاقا خیلی از این جراحی ها لازم هستند بخصوص جراحی بینی، حالا اگر ایراد كوچیك باشه میشه صرف نظر كرد ولی اگه یه كم بزرگ باشه خودتم بهش توجه نكنی بقیه دق مرگت می كنن.
مهیا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
۰
۱
من اصلا صورتمو دوست ندارم هی جوش میزنم خواهش میكنم كمكم كنید
امیرعلی
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام به دكتر پوست و مو مراجعه كنین و درباره ی قرص های راآكوتان ازشون مشورت بگیرین ....این قرص ها بهترین روش درمان جوش تو دنیان....ولی حتما باید تحت نظر پزشك باشه و هر چند وقت باید ازمایش خون بدین.....چون این قرصا فوق العاده اثر بدی تو كبد میزارن و لبا و پوست بدن رو كامل خشك میكنن... و انزیمای كبدی رو بالا میبرن..
مهیا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
۱
۰
ایول مریم جون ولی بعضیا كه توان مالی ندارن چیكار كنن.من به خاطر همین جوشام بیرون نمیرم ولی تو دانشگاه اونقدر بهم گیر میدن كه نگو.شما بگید من چیكار كنم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها