طرح تحول نظام سلامت، خوب، بد، زشت

پزشکان عمومی، مسافرکش می‌شوند؟

گروهی از روز اول آغاز طرح مشغول تردیدآفرینی بوده‌اند

پاسخ وزیر به منتقدان طرح تحول سلامت

وزیر بهداشت در پاسخ به اظهارات منتقدین اجرای طرح تحول سلامت که معتقدند این طرح در سالهای بعد دچار مشکلات اعتباری خواهد شد، گفت: من موافق این حرف نیستم.
کد خبر: ۷۳۸۳۵۷
پاسخ وزیر به منتقدان طرح تحول سلامت

جام جم سرا به نقل از مهر: دکتر سید حسن هاشمی افزود: از روز اولی که طرح تحول سلامت را شروع کردیم، این گروه حاشیه به آن زدند و دائم دچار تردید آفرینی در حوزه سلامت بودند. ما با منابع سر و کار داشتیم و متوجهیم که نباید در جامعه توقعی ایجاد کنیم که تردیدی درباره استمرار این طرح وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تاکنون هر کاری در طرح تحول سلامت اجرا شده منابع آن پیش بینی شده، تصریح کرد: تصور ما این است که رفتار مجلس با توجه به رضایتمندی که مردم از حرکت دولت (طرح تحول نظام سلامت) دارند و قاطبه نمایندگان که در دو نوبت از اجرای این طرح ابراز رضایت کردند، بنابراین، تصمیم نمایندگان در تدوین مقررات دائمی مالی و همین طور قانون بودجه سال ۹۴، انشالله موید این عرض بنده خواهد که برای سال آینده که هیچ، بلکه برای یکی دو دهه آینده ما نباید برای خدماتی که شروع کرده‌ایم، داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: البته من امیدوارم که سهم بیمه‌ها از اعتبارات عمومی افزایش پیدا کند و در عین حال، مردم هم بپذیرند که حق بیمه بیشتری برای دریافت خدمات بهتر پرداخت کنند. چون بیمه، محدودیت‌هایی دارد و منابع عمومی دولت هم محدود است. بنابراین، یک بخشی از هزینه‌ها را خود مردم باید با افزایش حق بیمه پرداخت کنند.

وزیر بهداشت افزود: طبیعی است که علاوه بر بسته پایه خدمات سلامت که دولت موظف به حمایت است، اگر بناست خدمات ویژه‌ای داده شود، مردم بایستی حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها