بهترین راهکار کاهش تهوع مصرف سیرابی در دوران بارداری است و توصیه می‌شود زنان باردار برای کاهش تهوع دوران بارداری علاوه‌بر مصرف سیرابی، از ویتامین٦ B استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در این باره را از زبان یک کارشناس مامایی بخوانید.
کد خبر: ۷۳۷۹۴۱
راهی برای کاهش تهوع در دوران بارداری

جام جم سرا: تهوع دوران بارداری با تشکیل جفت از ٦هفتگی شروع می‌شود و به‌طور معمول تا ١٦ هفتگی ادامه دارد. اگرچه اکثر خانم‌ها این حالت را دارند و در صورتی که این مشکل تا ١٦ هفتگی برطرف نشود باید مشکل گوارشی فرد بررسی شود. اما به طور معمول حالت تهوع هنگامی در خانم‌های باردار بیشتر می‌شود که معده آنها خالی باشد. بنابراین نباید هیچ گاه معده خود را خالی بگذارند و آغاز هر صبح غذاهای خشک ازجمله نان مصرف کنند.
جنسیت جنین نیز هیچ ارتباطی به حالت تهوع دوران بارداری ندارد و هیچ یک از این موضوعات مبنای علمی ندارد و ثابت نشده است.
تمایل مصرف غذاهای شور، شیرین، ترش و سایر مصادیق در برخی خانم‌ها وجود دارد که به آن ویار گفته می‌شود و در هر خانم باردار این تمایلات متفاوت بوده و علت ثابت شده‌ای برای جنسیت جنین در تمایل مصرف غذاها وجود ندارد.
در برخی موارد خانم‌ها تمایل به مصرف غذاهای نامناسب مانند یخ، خاکستر سیگار و خوردن برنج خام دارند که این نوع تمایل ناشی از کمبود آهن است.(فریبا اسدی - کارشناس مامایی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها