مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که گرسنگی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بهتر تصمیمگیری و همین طور اتخاذ تصمیم‌های منطقی‌تر در زندگی افراد ایفا کند!
کد خبر: ۷۳۷۵۳۰
محققان: برای تصمیمگیری بهتر، گرسنه بمانید!

جام جم سرا به نقل از صبح تهران: تصمیمات درست یا نادرست می‌توانند سرنوشت و زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر کنند. اما شرایط فیزیکی بدن می‌تواند نقش به سزایی را در اتخاذ تصمیم گیری صحیح ایفا کند.
مطالعات محققان هلندی نشان می‌دهد که تصمیم گیری با معده خالی و در حالت گرسنگی می‌تواند ریسک و همینطور اتخاذ تصمیم نادرست را کاهش دهد. گاهی اوقات تصمیماتی هر چند کوچک گرفته می‌شود که می‌تواند در آینده مسیر زندگی را تغییر دهد. احساسات شتابزده، استرس، افسردگی و گرسنگی جزو مواردی هستند که می‌توانند عملکرد مغز را تغییر دهند.

مطالعات محققان بالینی دانشگاه اوترخت هلند نشان می‌دهد که در زمان گرسنگی می‌توان تصمیمات بهتری گرفت.
در این تحقیق، دو گروه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه اول از شب قبل و در حدود ۲۳ ساعت هیچ غذایی دریافت نکرده و گرسنه بودند اما گروه دوم صبحانه میل کردند. گروه اول گرسنه و گروه دوم با معده‌ای پر در معرض وقایع و رخدادهایی قرار گرفتند که می‌بایستی تصمیماتی را اتخاذ می‌کردند. نتایج این دو آزمایش شگفت انگیز بود.

داوطلبان و شرکت کنندگانی که گرسنه بودند، سریع‌تر به ارزیابی وضعیتشان پرداخته و توانستند تصمیمات بهتری اخذ کنند. در نتیجه، مطالعات محققان هلندی نشان داد، مغز اشخاص در زمان گرسنگی کارآمد‌تر بوده و گرسنگی به معنای افزایش ضریب خطا در تصمیمگیری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها