مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد

الگوی جدید معتادان ایرانی: اختلاط شیشه و هروئین

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران طرحی تحت عنوان «برنامه خانه و مدرسه» برای مقابله با موادمخدر را به اجرا درآورد.
کد خبر: ۷۳۶۷۷۱
مقابله با مواد مخدر با اجرای «برنامه خانه و مدرسه»

جام جم سرا به نقل از مهر: «لیک بونوات» نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در این برنامه گفت: جوانان در سرتاسر جهان در خطر سوءمصرف مواد هستند، چرا که در برهه‌ای از زندگیشان هستند که می‌‌توانند به را حتی تحت تاثیرهمسالان و کسانی قرار گیرند که آنان را سرمشق خود قرار می‌­دهند و مواد روانگردان استفاده می‌­کنند.
به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی تحت برنامه کشوری همکاری فنی در زمینه مقابله با مواد مخدر و جرم در جمهوری اسلامی ایران و برنامه منطقه­‌ای برای افغانستان و کشورهای همسایه و با هدف حمایت از برنامه­های علمی و مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد برگزار شد.

بونوات تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، که ۶۰ درصد از جمعیت آن را افراد کمتر از ۳۰ سال تشکیل می‌­ دهد، نسل جوان گروه آسیب ­پذیر به شمار می‌­رود. مسوولان کشوری و سازمان ملل متحد نگرانی جدی خود را نسبت به روند رو به رشد سوء مصرف محرک­‌های نوع آمفتامینی در کشور ابراز کرده­‌اند.

وی افزود: برنامه‌های مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد جزو اصلی راهکارهای موفق کوتاه و میان مدت در زمینه کنترل مواد مخدر هستند.
او همچنین گفت: برنامه­‌های مبتنی بر شواهد پیشگیری از مصرف مواد در جوانان به ازای هر یک دلار، با در نظر گرفتن هزینه ­های جرم، بیکاری و بیماری، ۱۰ دلار و یا حتی بیشتر صرفه جویی می‌­کنند، در نتیجه اجرای چنین برنامه­هایی را باید ارتقاء داد.

بونوات بر توجه، منابع و تلاش­های بیشتر در زمینه پیشگیری از مصرف مواد به عنوان ابزاری جهت پرداختن هر چه موثر‌تر به چالش مواد تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها