دختری ۲۸ ساله‌ام. پدرم ۱۰ سال است که بیکار است. برای امرار معاش، من، مادر و خواهر کوچکترم کار می‌کنیم. بتازگی پدرم از ما تقاضای پول می‌کند، البته به مقدار کم و در حد ۵۰۰۰ تومان. باید چه کنیم؟
کد خبر: ۷۳۴۸۷۸
درآمد دختر و تقاضای پولی پدر بیکار

جام جم سرا به نقل از خراسان: تلاش شما و دیگر اعضای خانواده‌تان برای چرخاندن چرخ زندگی ستودنی است.‌‌ همان طور که می‌دانید خانواده یک سیستم یکپارچه است که هریک از اعضا نقشی در آن اجرا می‌کنند و هنگامی که یکی از اعضا نقش خود را بخوبی ایفا نکند، دیگر اعضا به زحمت می‌افتند و ناچارند برای بقا و خوشبختی تلاش بیشتری کنند.


دلیل بیکاری پدرتان را بررسی کنید

اشاره نکرده‌اید که پدر شما به چه علت بیکار است. دلیل بیکار بودن پدرتان بسیار مهم است و بر اساس آن، باید مشکل شما را بررسی کرد و راه حل منطقی ارائه داد. با این حال و اگر پدرتان به خاطر بیماری، نقص عضو یا از کار افتادگی کار نمی‌کنند، باید توجه داشته باشید که او به عنوان پدر و مرد احتیاج دارد که برای تامین برخی از نیازهای خود پولی داشته باشد و به خاطر غرور پدری مشکل است که از فرزندان خود تقاضای پول کند. بهتر است قبل از اینکه پدرتان از شما پول بخواهد، خودتان مبلغی را در اختیار او قرار دهید.


اگر پدرتان اعتیاد دارد

اما اگر پدرتان به خاطر اعتیاد کار نمی‌کند به جای دادن پول باید کمک کنید تا اعتیادش را ترک کند؛ چراکه در غیر این صورت واضح است پولی که پرداخت می‌کنید خرج اعتیاد او خواهد شد.


وضعیتتان را برای پدرتان توضیح دهید

اگر پدرتان به دلایل دیگری تن به کار نمی‌دهد، باید تلاش کنید تا مشکل پدرتان را حل کنید. حتما در این باره، در یک زمان مناسب با او صحبت کنید و ضمن رعایت ادب و احترام، بخواهید دلایل کار نکردنش را توضیح دهد. همچنین برای پدرتان توضیح دهید که شما مخارج زندگی را بسختی تهیه می‌کنید و باید با برنامه ریزی خرج شود تا چرخ زندگیتان بچرخد. (اعظم متین‌نژاد - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها