محققان دانشگاه هاروارد موفق به تولید یک کفی کفش هوشمند شده‌اند که با تولید ارتعاشات ضعیف، باعث تقویت اعصاب کف پا و جلوگیری از زمین خوردن سالمندان می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۲۷۶
طراحی کفی هوشمند کفش برای سالمندان

جام جم سرا به نقل از ایرنا: اعصاب اندام حرکتی و درک پیام‌های عصبی با افزایش سن کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که پا‌ها هنگام راه رفتن موانع را احساس نکنند و بر اثر عدم تعادل، شخص زمین بخورد.

زمین خوردن مهم‌ترین دلیل شکستگی لگن در سالمندان مبتلا به پوکی استخوان است‎؛ همچنین باعث ضربه به سر و کاهش هوشیاری می‌شود.

محققان دانشگاه هاروارد برای حل این مشکل، یک کفی هوشمند کفش تولید کرده‌اند که با تولید ارتعاشات ضعیف، باعث تقویت اعصاب کف پا در سالمندان می‌شود. سالمندان با استفاده از این کفی طبی، محرک‌های لمسی واقع در کف پا را بهتر تشخیص می‌دهند.

به گزارش جام جم سرا به نقل از ساینس، در ساخت این کفی هوشمند از یک دستگاه «پیزوالکتریک» استفاده شده است که نیروی مکانیکی حاصل از راه رفتن کاربر را در یک باتری قابل شارژ ذخیره می‌کند و آن را به ارتعاشاتی با دامنه کم تبدیل می‌کند. استفاده از این کفی هوشمند در بیماران مبتلا به سکته مغزی و نوروپاتی دیابتی توصیه شده است.
نتایج این تحقیقات در نشریه Physical Medicine and Rehabilitation منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها