همسرم با خانواده‌ام مشکل دارد

۸ ماه است عقد کرده‌ام، ۶ ماه است قهریم!

دختری ۱۷ ساله‌ام، ۸ ماه است که ازدواج کرده‌ام و در عقد هستیم. ۶ ماه است که با همسرم قهریم و داریم از هم جدا می‌شویم. او با خانواده‌ام مشکل دارد. حلقه ازدواجش را در منزل ما گم کرد و گفت پدرت آن را دزدیده است. باید چه کار کنم؟
کد خبر: ۷۳۲۵۳۱
۸ ماه است عقد کرده‌ام، ۶ ماه است قهریم!

جام جم سرا به نقل از خراسان: بهتر بود توضیح بیشتری از روابط خودتان و همسرتان می‌دادید تا به نتیجه بهتری می‌رسیدیم. با این حال من متوجه این موضوع هستم که ممکن است مشکلات همسر شما با خانواده‌تان بر رابطه ۲ نفره شما نیز اثر گذاشته باشد، اما نکته مهم اینجاست که شما باید بتوانید این مشکل را از رابطه ۲ نفره خود تفکیک کنید.


اشتباه والدینتان را انکار نکنید

گاهی زوجین تصور می‌کنند که باید تحت هر شرایطی طرفدار و پشتیبان خانواده خود باشند حتی اگر واقعا بدانند که اشکال از سمت خانواده‌شان بوده و حق با همسرشان است. این تعصب و نپذیرفتن اشتباهات خانواده باعث دوری و فاصله زوجین از هم می‌شود. درحالی که همه ما باید بپذیریم که با وجود عزیز و محترم بودن والدینمان، احتمال خطا برای آن‌ها نیز وجود دارد. پس باید طرف حق را گرفت تا آسیب‌های کمتری متوجه روابط ۲ نفره زوجین شود.


اعتماد همسرتان را جلب کنید

در خصوص مشکل همسر شما با خانواده‌تان، به نظر می‌رسد باید تمرکز بیشتری روی مسئله اعتماد بین همسر و خانواده‌تان داشته باشید. شما باید بتوانید یک دوست و مهم‌تر از آن یک شنونده خوب برای همسرتان باشید. پای صحبت او بنشینید و سعی کنید داستان را از زاویه دید او بررسی کنید. دقت کنید چه نکات و اتفاقاتی او را به این سمت سوق داده که پای نفر سومی (پدرتان) را به این ماجرا باز کند. شفاف و مستقیم صحبت کنید و در پی ابهام زدایی باشید.
اجازه دهید او احساس کند کنارش هستید و واقعا می‌خواهید به او کمک کنید تا دغدغه‌اش کمرنگ شود. مهم‌تر اینکه با این کار، او متوجه خواهد شد شما در پی ساختن زندگی مشترکتان هستید و آماده‌اید تا سلامی دوباره به این زندگی داشته باشید.


اشتباه‌تان را بپذیرید

اجازه دهید همسرتان این امنیت را در کنار شما احساس کند که می‌تواند با شما از تمام حس‌های خوب و بدش صحبت کند بدون اینکه ترسی از دوری و فاصله گرفتن شما داشته باشد. اگر فکر می‌کنید در مدت این ۸ ماه اشتباهاتی از ناحیه خانواده شما سر زده، بپذیرید و به همسرتان حق بدهید که بابت آن‌ها عصبانی باشد.
نگاه منصفانه و بدون تعصب به قضایا می‌تواند عاملی باشد که اتفاقا اعتماد همسرتان را به شما بیشتر سازد. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم حتما با یک روان‌شناس متخصص مشورتی داشته باشید و با توضیحات بیشتر از اتفاقات رخ داده، کمک بیشتری بگیرید. (آسیه امیدوار طهرانی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
United Kingdom
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
۰
۰
خانه ما دو سرویس دارد بین سرویس1و2 یك گوشه دو متری فاصله است.چندروز پیش دیدم دختر و پسر روی پله خارجی درب ورودی سرویس2 مشغول صحبت كردن اند خب اخروعاقبت چنین عشق هایی معلوم است.

نیازمندی ها