برای بعضی افراد بخصوص پدر‌ها فکر کردن به مسائل مالی با استرس همراه است. گاهی این استرس‌ها باعث تغییر در رفتارشان با دیگر اعضای خانواده هم می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۰۹۴

جام جم سرا به نقل از ایسنا: برای برای مقاوم شدن در برابر استرس‌های مالی می‌توان راهکارهای زیر را در نظر گرفت:

۱-زبانتان را تغییر دهید: داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از جملاتی مثبت می‌تواند استرس شما را در مسائل مالی کاهش دهد؛ به طور مثال، هیچ وقت به خودتان نگویید که نمی‌توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض بگویید، من می‌خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد.

۲- تواناییتان را بشناسید: به طور کلی، افراد وقتی تصور می‌کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است بیشتر استرس پیدا می‌کنند؛ بنابراین شما باید باور کنید که توانایی تغییر نحوه خرج کردن پولتان را دارید.

۳-روی نقاط مثبت تمرکز کنید: به جای اینکه مدام به این بپردازید که در گذشته چه هزینه‌هایی کرده‌اید که اشتباه بوده است، به این فکر کنید که چه مواقعی خریدهای بجا و خوبی داشتید. همچنین تصمیم بگیرید که از اشتباهاتتان درس بگیرید.

۴-در زمان حال زندگی کنید: خیلی اوقات استرس مالی به دلیل فکر کردن به بد‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است در آینده رخ دهد. می‌توانید یک موقعیت را در ذهنتان آن چنان بزرگنمایی کنید که کم کم احساس کنید قلبتان درد گرفته است. پس به خودتان یادآور شوید که شما در آینده زندگی نمی‌کنید.

۵-یک وقفه استرسی ایجاد کنید: بازی کردن با فرزندتان، دویدن یا پیاده روی، لذت بردن از یک سرگرمی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام یوگا می‌تواند یک وقفه استرسی در شما ایجاد کند.

۶-از یک متخصص کمک بگیرید: حرف زدن با یکی از دوستان باهوش، یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص مالی می‌تواند به شما کمک کند گزینه‌ها و راه حل‌‌هایتان درباره مشکلات مالی خود را بهتر بررسی کنید.

۷-بدهی‌هایتان را کنترل کنید: اگر بدهی‌ها موجب استرستان شده است، برنامه ریزی کنید تا بتوانید بدهی‌هایتان را هر چه زود‌تر پرداخت کنید و راحت شوید. همیشه سعی کنید پرداخت بدهی‌هایتان پایین‌تر از ۴۰ درصد درآمد خالصتان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها