سفر تصویری به مناطق دیدنی ایران

شیراز، یادآور فرهنگ و تمدن ایران زمین [عکس]

جوانان سرشار از انرژی و علاقه‌مند به انجام کارهای پرهیجانند. دریفت، برای برخی از آنان -و حتی گاه برای برخی میانسالان- این هیجان را تأمین می‌کند و آن انرژی را تخلیه. انجام حرکات دریفت از سوی برخی از جوانان شیرازی را در ادامه ببینید.
کد خبر: ۷۳۱۲۳۰
جوانان شیرازی و حرکات نمایشی دریفت [مجموعه‌عکس]

جام جم سرا: دریفت در لغت به معنای گرد و خاک کردن است ولی در رانندگی به لیز دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی یا در جا چرخاندن چرخ‌ها و اتومبیل می‌گویند. انجام چنین حرکاتی فقط از عهده کسانی برمی‌آید که بخوبی و به گونه‌ای حرفه‌ای آموزش دیده باشند. گرچه با خودروهای دیفرانسیل جلو هم می‌توان دریفت کرد اما معمولا این حرکات با ماشین‌های محور عقب راحت‌تر است.
در دنیای رانندگی وقتی راننده‌ای با سرعت قصد رد کردن پیچی را دارد برای جلوگیری از چپ شدن خودرو به واسطه فشار نیروی گریز از مرکز، مجبور است سرعت اتومبیل را کاهش دهد، در مسابقات که سرعت اهمیت زیادی دارد به جای کاهش سرعت، خودرو را با ترمز دستی کشیدن و دریفت کردن، روی سطح زمین لیز داده یا دریفت می‌کنند و بدین گونه پیچ را پشت سر می‌گذارند.

یادآوری می‌شود که این کار نیاز به آموزش حرفه‌ای و تجربه زیاد دارد و اگر شما هم علاقه‌مند به انجام دریفت و حرکات نمایشی با خودرو هستید، علاوه بر لزوم آموزش و تمرین تحت نظر مربی، یادتان باشد جای آن در خیابان و اتوبان نیست و همواره باید ایمنی و امنیت خود و دیگران را در این قبیل امور مد نظر داشته باشید.

(عکس: حسین خسروی/تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها