در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

توصیه های غذایی برای فصل امتحانات

به گفته یک متخصص تغذیه، ساندویچ سرد که از مواد سالم تهیه شده باشد و نیز ساندویچ تخم‌مرغ به دلیل انرژی‌زایی آن، بهترین تغذیه برای زنگ تفریح دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۷۳۰۷۲۸

جام جم سرا: دکتر یحیی پاسدار افزود: والدین تا حد امکان از دادن ساندویچ سوسیس، کالباس، همبرگر و فلافل به دانش‌آموزان خودداری کنند، مگر در مواردی که نسبت به سالم بودن آن اطمینان داشته باشند.
این متخصص تغذیه گفت: در کنار ساندویچ، میوه‌ها نیز باید در تغذیه زنگ تفریح دانش‌آموزان لحاظ شود و بهتر است این میوه‌ها به صورت خرد شده باشد تا میل و رغبت دانش‌آموزان برای مصرف آن را افزایش دهد. میوه‌هایی مانند سیب، هلو، شلیل، گلابی، موز و انگور برای کودکان بسیار انرژی‌زا هستند. در مورد نوشیدنی مناسب برای دانش‌آموزان در مدرسه نیز باید گفت، والدین حتما شیر را برای دانش‌آموزان تهیه کرده و سعی کنند به جای آبمیوه‌هایی که از اسانس در تولید آنها استفاده شده، آبمیوه طبیعی به فرزندان خود بدهند.
پاسدار اضافه کرد: مصرف چیپس و پفک به دلیل وجود اسیدهای چرب ترانس که ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد، برای دانش‌آموزان زیان‌آور است. والدین باید دانش‌آموزان را نسبت به مضرات استفاده از این نوع مواد خوراکی آگاه کنند. نباید به بوفه مدارس به شکل یک واحد درآمدزا نگاه شود، بلکه این واحد باید به‌عنوان یک واحد کمک تغذیه برای دانش‌آموزان عمل کرده و مواد مغذی موردنیاز برای سلامت دانش‌آموزان را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها