برای اینکه بتوانید در سفره‌آرایی و کدبانوگری هنر‌هایتان را تقویت کنید و مهمانان یا اعضای خانواده را به خوردن غذایی که پخته‌اید بیشتر راغب کنید، تصاویری از تزئین و سفره‌آرایی غذاها را فراهم آورده‌ایم. در ادامه، طرز تهیه و تزئین میرزا قاسمی را بخوانید و ببینید.
کد خبر: ۷۲۶۷۱۱
طرز تهیه و تزئین میرزا قاسمی [تصویر]

جام جم سرا:

مواد لازم:

بادمجان شیرین و قلمی ۴ عدد
سیر تازه ۱ بوته (اگر سیر تازه نبود نصف بوته کافی است)
گوجه فرنگی رنده شده ۵ عدد
رب گوجه نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم- لیموترش ۱ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری سرپر

طرز تهیه:

ابتدا بادمجان‌ها را کباب کنید. روش کباب کردن آن‌ها بدین طریق است که روی حرارت کم مغزپخت شوند و در این حال پوستشان ذغال شود. در این حالت اگر دسته قاشق یا چنگال را در آن‌ها فرو کنید براحتی داخل بادمجان‌ها خواهد رفت). بعد از کباب شدن، کنار بگذارید تا سرد شود. گوجه‌ها را رنده کرده، سیر را به روش ساطوری خرد کنید. ۱ استکان روغن زیتون درون ماهیتابه بریزید تا گرم شود (نباید زیاد داغ شود). حالا سیر ساطوری و زردچوبه را اضافه کنید و اندکی با حرارت متوسط آن‌ها را تفت دهید بادمجانهایی را که پوست گرفته‌اید و از قبل ساطوری کرده‌اید به مواد اضافه کنید. به مدت ۱ دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید. سپس پوره گوجه را اضافه کرده، در ماهیتابه را بگذارید و حرارت شعله را کمتر کنید تا آب مواد کشیده شود.
آب لیمو را گرفته، کمی رب به آن اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید. نمک و فلفل را اضافه کنید و تخم مرغ‌ها را روی مواد بشکنید (می‌توانید تخم مرغ‌ها را به هم بزنید، می‌توانید هم نزنید تا شکل بهتری بگیرد). مجدداً در ماهیتابه را بگذارید و حرارت شعله را کم کنید (ناگفته پیداست که هنگام تفت دادن مواد باید شعله را کمی زیاد کنید) تا تخم مرغ‌ها پخته شود و اصطلاحاً ببندد.
پس از این مراحل میرزاقاسمی را هم زده، سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها