این که می‌گویند مادرزن وزیر جنگ است، قطعا درست نیست، ‌این را مادرزن‌هایی ثابت کرده‌اند که جز خوشبختی دختر و دامادشان چیری نمی‌خواهند، اما در خانه ما هر وقت مادرزنم بیاید، دعوایی به پا خواهد شد. تازگی‌ها که با تماس‌های تلفنی‌شان هم همین خاصیت خود را حفظ کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۵۱۲۴
با دخالت‌های مادرزنم چه کنم؟

جام جم سرا: از کار، خانه، ماشین، خانواده و اخلاق من ایراد می‌گیرند و رفتارشان آنقدر بد بوده است که من دیگر با ایشان رفت و آمد نمی‌کنم، اما تازگی‌ها همسرم از این موضوع ناراحت بوده و به دلیل اختلافات من و مادرشان، ارتباط ما دو نفر با هم خراب شده است. همسرم حاضر نیست باور کند که مادرش مشکل رفتاری دارد. من نمی‌توانم با او رفت و آمد داشته باشم. چطور این موضوع را به همسرم بفهمانم؟

پاسخ مشاور: حرف‌هایی مانند مادرزن وزیر جنگ است، یا مادر شوهر فلان و بهمان است هیچ پیشینه صحیحی ندارد و برخاسته از فرهنگ افرادی است که آنها را مطرح کرده یا نقل قول کرده‌اند. مادرزن شما زنی است که همسرتان را به دنیا آورده و پرورش داده است، ممکن است اختلاف فرهنگی شما با هم باعث این مشکل شده باشد یا حتی ممکن است ایشان در اثر گذر زمان و مشکلات یا بیماری اخلاق خوبی نداشته و تند و عصبی یا مداخله‌گر باشند، اما فراموش نکنید که ایشان مادر همسر شما و مادر بزرگ فرزندان شما هستند. نه برای شما و نه برای همسرتان امکان ندارد بتوانید مادرهایتان را کنار بگذارید زیرا عمیق‌ترین پیوند عاطفی هر کس با مادرش است و حتی طبق دستورات دینی ما، با ازدواج همان چیزهایی که نسبت به پدر و مادر خودمان بر گردنمان واجب است، نسبت به پدر و مادر همسرمان هم واجب خواهد بود. هیچ‌کس نمی‌تواند مادرش را به سبب بدخلقی از زندگی‌اش حذف کند، اما این مدیریت شما و همسرتان است که حضور ایشان یا به قول شما تماس تلفنی‌ با دخترشان، باعث بروز دعوا و اختلاف در خانه شما نشود.

حتی اگر تا امروز همسرتان مقابله به مثل نکرده باشند، بالاخره ارتباط ایشان با خانواده شما هم تغییر می‌کند. پیشنهاد من به شما این است که با همسرتان صحبت کنید، به نحوی که از حرف‌هایتان خصومت نبارد. بگویید که زندگی مشترک، برایتان ارزشمند است و شما می‌خواهید کاری کنید که همسرتان خوشحال شود، اما به شرطی که ایشان هم در رفتارشان تجدید نظر کنند. منظور من از ایشان همسرتان است نه مادرش. یادتان باشد خطای مادر را به پای فرزند ننویسید. همسر شما باید با سیاست بیشتر بسیاری از حرف‌ها را به شما منتقل نکند و از آن طرف چیزهایی را از زندگی داخلی‌تان به او انتقال دهد که او حس خوبی پیدا کند. مادرها اگر بفهمند که فرزندشان خوشحال و خوشبخت است، راضی خواهند بود. شما هم لازم نیست رفت و آمد زیاد داشته باشید. همین که چند وقت یکبار به دیدار ایشان بروید و احترام‌شان را حفظ کنید، کافی است. اگر به منزل‌تان می‌آیند به‌جای بداخلاقی، با روی خوش برخورد کنید. من مطمئن هستم با برخورد مهربانانه شما و البته هوشمندانه همسرتان، دیگر نمی‌گویید مادرزن وزیر جنگ است. او یک مادر است مثل تمام مادرها... (ضمیمه چاردیواری)

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۸
امید
United Kingdom
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۰
۳
بخدا مادر زن هیچ وقت مثل مادر نمیشه
بنده 28 سالمه هم تحصیلات عالیه(ارشد) دارم هم خونه دارم و هم ماشین. یه مراسم خیلی خوب هم واسه خانومم گرفتم حتی بخشی از جهزیه هم خودم خریدم.تابه حال به خانومم و خانوادش از گل هم كمتر نگفتم ولی دلم از مادرزنم گرفته همش میخاد با سیاست كاركنه خیال میكنه خیلی زرنگه واسه همین ازش بدم میاد.
روزی كه جهیزیه رو می چیدن خوب كه همه چی رو جادادن(البته كامل هم نبود) سرآخر میگه مادر جان این پنكه و فرش هم كادوی خونه تونه آخه این ینی چه؟؟
یه باردیگه هم چون یه ظرف نداشتیم واسمون خرید بهم میگه این كادوی تولد دخترمه در حالی كه چندماه تا تولد دخترش مونده.
خیلی ازش ناراحتم واقعاً هیچی مادر خودم نمیشه
دلم پره ولی نمیتونم به خانومم بگم چون خودش خوبه نمیخام ناراحت بشه
محمد
Seychelles
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بخدا قسم مادر زنم زندگیم رو خراب كرد خدا لعنت كنه كسی رو كه زندگی كسی رو خراب میكنه
ازاسدآباد،،،
United States
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۰
۰
من هم با نظر خانم رویا موافقم ،،،
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
۱
۰
مشكل نه مادرزن است نه خواهرزن نه باجناق. مشكل خود زن و شوهر هستند. اصلاح عامیانه دهن بین در مورد افرادی به كار می رود كه هر كه سخنی بگوید فوری می پذیرند چون مادر است یا خواهر است یا برادر. خداوند عقل به انسان داده تا خوب و بد هر چیزی را بسنجد. زن و شوهری كه بهم اعتماد می كنند مودبانه پاسخ مداخله جویی را می دهند كه به اصطلاح نه سیخ بسوزد نه كباب.
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
۱
۰
ببخشیدها ایرانیان به این نوع مسائل عادت دارند.تا این كه عازم ان دنیا شوند.
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
۰
۰
چه مادر زن چه مادر شوهر،چه پدر زن چه پدر شوهر،همه و همه نیاز به احترام و توجه دارند!خوب این بنده خداها گاهی نظر میدن و راهنمایی میكنن ولی متاسفانه بیشتر ماها برداشت بدی داریم!از خدا میخوام هم پدر شوهر داشته باشم هم مادر شوهر!دوس دارم از وجودشون چه خوب چه بد بی نصیب نباشم
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
۰
۱
سلام.امیدم 23 سالمه متاهلم.اوایل مادرزنم خیلی دوسم داشت طوری كه عاشقم بود. اما حالا سر هر چیز بهم گیر میده و به دخترش میگه طلاقت رو از امید می گیرم.تورو خدا بگید چكار كنم.

نیازمندی ها