۱۶ سال از شروع زندگی مشترکم گذشته است. بعد از به دنیا آمدن فرزندانمان، همسرم فقط به آن‌ها توجه می‌کند و اصلا حواسش به من نیست. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
کد خبر: ۷۲۴۲۲۹
همسرم فقط به بچه‌ها توجه می‌کند

جام جم سرا: اینکه ۱۶ سال از شروع زندگی مشترک شما و همسرتان گذشته است و حاصل آن فرزندانی هستند که به زندگی مشترکتان معنا بخشیده‌اند، نشاندهنده علاقه شما به یکدیگر و تلاشتان برای دوام و بقای زندگی مشترکتان است. با این حال اگر احساس می‌کنید که همسرتان بعد از تولد فرزندانتان به شما بی‌توجه یا توجهش کمتر شده است، ممکن است به خاطر بعضی عوامل باشد که با مدیریت صحیح رابطه با شریک زندگیتان و توجه به چند نکته زیر می‌توانید این مشکل را حل کنید.


جذابیت‌های فرزند مانع توجه به همسر نشود

گاهی اوقات حضور فرزند و جذابیت‌های او، سبب می‌شود که همسران از یکدیگر غافل شوند و کمتر برای یکدیگر وقت بگذارند؛ به طور مثال، مادری که مجبور است بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به نوزادش کند و حتی برنامه خواب و بیداری خودش را تغییر می‌دهد، به طور طبیعی توجهش به همسرش کمتر می‌شود و این باعث سرد شدن رابطه زن و شوهر می‌شود.


از محبت به همسرتان غافل نشوید

گاهی یکی از زوجین آن چنان به فرزندشان ابراز علاقه می‌کند که از حمایت و محبت به همسر خود غافل و باعث حساس شدن همسرش می‌شود. این زن یا شوهر‌ها تصور می‌کنند که فقط کودک به محبت نیاز دارد در حالی که در این مواقع همسر نیاز مضاعفی به محبت و پشتیبانی احساس می‌کند و بی‌توجهی به نیازهای او باعث دلسردی او برای ادامه زندگی مشترک خواهد شد.


روش‌های تربیتیتان را هماهنگ کنید

یکی از دلایل اینکه یکی از زوجین احساس می‌کند همسرش به او کم توجه شده است، متفاوت بودن روش‌های تربیتی فرزندان از نظر والدین است. گاهی رفتارهای مادر با فرزندان، مطابق میل پدر نیست؛ به طور مثال، پدر و مادری که روش‌های تربیتی متفاوتی دارند با به کارگیری روش‌های تربیتی خودشان موجب ناراحتی همسرشان می‌شوند در حالی که شرط اول برای تربیت صحیح و تاثیرگذار، هماهنگی بین والدین است؛ بنابراین والدین باید برای تربیت فرزندانشان با یکدیگر صحبت کنند و به اصولی مشترک برسند.


گاهی یک تذکر توجه همسرتان را جلب می‌کند

گاهی همسران از یکدیگر غافل می‌شوند و فراموش می‌کنند همسرشان در تمام مراحل زندگی به محبت نیاز دارد. در این مواقع گاهی یک تذکر، طرف مقابل را هوشیار می‌کند؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید، توجه همسرتان به شما کمتر شده است، در یک موقعیت مناسب با او در این باره صحبت کنید.


زمان‌هایی را به در کنار هم بودن اختصاص دهید

گاهی وجود فرزندان روابط خصوصی همسران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث نارضایتی آن‌ها از زندگی مشترک می‌شود. زن و شوهر‌ها باید با توجه به این نکته، زمان‌هایی را برای در کنار هم بودن اختصاص دهند. با این حال، اگر هیچ کدام از موارد مذکور برای زیبا‌تر شدن زندگی مشترکتان موثر نبود، لازم است که به یک مشاور خانواده مراجعه کنید تا مشکلتان مورد بررسی دقیق تری قرار بگیرد. (حجت الاسلام محمدکاظم جباریان - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها