لزوم آموزش و فراگیری مهارت‌های زندگی

۱۰ مهارتی که والدین باید به فرزندان خود بیاموزند

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تاکید کرد

خانواده‌ها مهارت‌ زندگی را به فرزندانشان نمی‌آموزند

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه خانواده‌ها به آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان خود بی‌توجه هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی صورت می‌گیرد؛ چرا که اکثر جوانان همسر خود را بدون دقت و مهارت انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۳۸۴۵

جام جم سرا: فهیمه فرهمندپور در «همایش ازدواج آسان» گفت: منظور از ازدواج آسان، برپایی مراسم ساده است اما امروز به‌‌ همان سرعتی که انتخاب و تصمیمگیری در امر ازدواج و تشکیل خانواده صورت می‌گیرد ترک انتخاب و طلاق نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی جریان جدی برای آموزش مهارت ازدواج ویژه دختران جوان قرار دهند، از انجام پژوهش‌های میدانی در راستای دانش انتخاب و مهارت تصمیم گیری در بین دختران و پسران جوان خبر داد و گفت: ما به جوانان انتخاب درست را آموزش نداده‌ایم، به طوری که اکثر زوجین به راحتی انتخاب می‌کنند و طی استانداردهای خودساخته و نیز با برپایی مراسم‌های دشوار بر مشکلات زندگی مشترک خود می‌افزایند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با ابراز نگرانی از اینکه ۵۰ درصد طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی صورت می‌گیرد، بر لزوم تربیت فرزندان، آموزش مهارت‌های انتخاب و برخورداری از روحیه انعطاف پذیری تاکید کرد و گفت: درصورتی که جوانان گذشت و مدارا کردن را از پدر و مادر خود فرا بگیرد، پس از ازدواج به بن بست زناشویی نمی‌رسند، این درحالی است که خانواده‌ها تنها به تحصیل فرزندانشان توجه می‌کنند.

وی به آسیب‌ها و پیامدهای شکل گیری خانواده‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در سایر کشور‌ها رخ می‌دهد ناشی از تجرد و بی‌همسری و عدم واکسیناسیون روانی و اجتماعی است، عنوان کرد: این درحالی است که در کشور ما رابطه مستقیمی بین میزان تجرد و افزایش آسیب‌ها وجود نداشته، به طوری که این آسیب‌ها در بین متاهلان بیشتر بوده و نشان می‌دهد در جامعه ما تشکیل بنیان خانواده نقش موثری در امن بخشی ایفا نکرده است.

در ادامه، محمد نریمانی، استاد گروه آموزشی روان‌شناسی عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر رشد سرمایه روان‌شناسی و معنوی در بین جوانان، شخصیت وسواس توأم با کمال گرایی را عامل تاخیر و واقع‌گرایی را فاکتور تسریع کننده در حوزه ازدواج دانست.

معاون پژوهشی و فنآوری این دانشگاه، با بیان اینکه داشتن اهداف واقع بینانه در زندگی فرد را به مقصد اصلی می‌رساند، بر حفظ آرامش در میان اعضای خانواده تاکید کرد و افزود: احساسات منفی که در صحنه‌های مختلف زندگی روزمره شکل می‌گیرند وجود واقعی نداشته و موجب سلب آرامش و جدایی می‌شود، درحالی که علاقه و صمیمیت افراد را بهم نزدیک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زوج‌های جوان باید در مقابل اختلاف نظرهای همدیگر انعطاف پذیر باشند، افزود: درصورتی که تفاوت‌های فردی به صفر برسد، زندگی معنی پیدا نمی‌کند.

در ادامه این همایش، خطبه عقد یک زوج جوان خوانده شد و حاضرین برای خوشبختی و عاقبت بخیری آن‌ها دعا کردند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
۰
۰
مهارتهای زندگی هر پدر و مادری با خون دل خوردن بدست آمده و بزور نمیتوان به كسی آموخت چون بعضی از جوانان تا سنگ مشكلات سرشان را نشكند خاصیت سنگ را نمی دانند!

نیازمندی ها