رییس کنگره بین المللی اضطراب با اشاره به اینکه در برخی مواقع کودکی که دچار اضطراب است حتی حوصله کشیدن نقاشی یا گفتن قصه را ندارد گفت: از آنجا که هیچگاه کودکی نمی‌گوید که من دچار مشکل و تنش هستم به همین منظور والدین باید نسبت به کشف اضطراب در وجود کودکشان اقدام کنند.
کد خبر: ۷۲۳۴۰۸
کشف اضطراب کودک باید در اولویت والدین قرار گیرد

جام جم سرا: «علی گرجی» افزود: والدین باید کشف اضطراب کودک را از نحوه نقاشی کشیدن تا قصه گفتن او داشته باشند چرا که در برخی مواقع کودکی که دچار اضطراب است حتی حوصله کشیدن نقاشی یا گفتن قصه را ندارد و در این زمینه آنان باید به داشتن اضطراب کودک خود پی ببرند.

وی از علایم استرس و اضطراب در کودکان به صورت غیرطبیعی، ناخن جویدن، شب ادراری، سکوت، درگیری با دیگر بچه‌ها و اختلال در خواب عنوان کرد و گفت: باید پدر و مادر مراقب باشند زمانی که کودک یکی از این علایم را دارد می‌تواند از علایم اضطراب باشد و نسبت به بررسی بیشتر موضوع اقدام کنند.

او به والدین توصیه کرد که نباید استرس آنقدر مزمن شود که به بیماری اضطراب تبدیل شود چرا که ممکن است کودک آنان را دچار مشکل بیشتری کند.

گرجی با بیان اینکه هر تغییر رفتاری می‌تواند منجر به اضطراب شود اظهار داشت: همچنین برای پیشگیری از اضطراب کودکان به ویژه آنان که در مدرسه تحصیل می‌کنند باید مرتب با معلمشان در تماس باشند زیرا ممکن است بچه‌ها بسیاری از علایمی را که در خانه بروز نمی‌دهند در مدرسه بروز دهند.

او افزود: طرح اضطراب زدایی در جامعه به عنوان یکی از پیشنهادهای ما در این کنگره است تا از این طریق شاهد کاهش استرس و اضطراب در جامعه باشیم و حتی بتوانیم هزینه‌های این موضوع را نیز کاهش دهیم. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها