به بهانه برگزاری جشنواره زنان و تولید ملی در تهران

تمرین اعتماد به نفس به روش زنانه +عکس

ورود به پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی، هم عجیب است و هم جالب و البته هیجان‌انگیز؛ آنقدر هیجان‌انگیز که قطعا برای رفتن به آنجا نیاز به کمی توضیح و راهنمایی‌ دارید! قصد ما این است که در ادامه، این اطلاعات را در اختیارتان قرار بدهیم تا اگر جزو کسانی بودید که تصمیم گرفتید به جشنواره بروید، بدانید می‌توانید یک روز خوب، خوش، سراسر خنده و شادی را با اعضای خانواده تجربه کنید.
کد خبر: ۷۲۰۲۴۰
راهنمای خرید خانوادگی از جشنواره زنان و تولید ملی

جام جم سرا: جشنواره زنان و تولیدات ملی در بوستان گفت‌وگو برپا شده است.

از خاکریزها بگذرید

زمانی که به ورودی بوستان گفت‌وگو می‌رسید با صحنه‌ای مواجه می‌شوید که ممکن است شما را در درست یا غلط بودن آدرس دچار تردید کند اما مردد نشوید و به راه‌تان ادامه بدهید تا به ورودی گلستان برسید. این خاکریزهایی که سر راه‌تان قرار گرفته‌اند به‌دلیل دیگری آنجا هستند. تعجب ندارد، هفته دفاع‌مقدس است و بوستان گلستان هم جزو مکان‌هایی است که برای گرامیداشت این هفته انتخاب شده و بچه‌های بسیج مشغول تزئین آنجا هستند. هر دو طرف مسیری که به سمت گلستان ختم می‌شود پر از سنگرهایی است که با گونی‌های پر از خاک ساخته شده‌اند و هر طرف چند نخل به چشم می‌خورد. اسلحه‌های واقعی، خاکریزهای کنار هم و هر آن چیزی که از این مکان جایی شبیه به میدان جنگ می‌سازد در آنجا موجود است.

خوشامدگویی با صدای موزیک

زمانی‌که از خاکریز گذشتید صدای موسیقی دلنشینی به شما می‌گوید که به محل برگزاری جشنواره هیجان‌انگیز زنان و تولید ملی که بعدا بیشتر درباره‌اش خواهیم گفت، نزدیک می‌شوید. پله‌هایی که سمت چپ‌تان وجود دارد را بالا بروید و از نخستین در سمت چپ وارد سالن شوید. خیلی خوش آمدید! اینجا محل برگزاری پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی است؛ جایی که به همت شهرداری تهران، کارآفرینان، چند برند مطرح و البته زنان سرپرست خانوار برپا شده است. در این گرمای تابستان که نزدیک شدن به مهر هم چیزی از گرمای آن کم نکرده است، وارد شدن به محیطی مطبوع و خنک همه خستگی‌تان را از بین می‌برد.

دسترسی راحت به همراه پاکیزگی و تهویه مناسب

رفتن به مراکز خرید گاهی اوقات مشکلاتی دارد که ممکن است خرید را به بدترین کار ممکن بدل کند اما زمانی‌که مشکلاتی مثل دسترسی سخت، نبود پارکینگ و... وجود نداشته باشد، می‌توان از خرید کمال بهره را برد. بوستان گفت‌وگو یکی از آن مکان‌هایی است که از هر گوشه تهران می‌توان با خودروی شخصی و اتوبوس‌های تندرو به آن رسید. البته لازم است بدانید که برای شما پارکینگ هم درنظر گرفته شده است تا بتوانید بدون دغدغه خرید کنید. خرید در فضایی که پاکیزه است و گرمای آزار دهنده‌ای ندارد، برای هر خریداری از امتیازات مثبت به‌حساب می‌آید. شرکت در جشنواره زنان و تولید ملی هم تمام این مزایا را یکجا برای شما دارد. روی سنگ‌های یکدست سفید و تمیز سالن قدم بزنید و تمام اقلامی که لازم دارید را در سبد خرید خودتان جای دهید. هیجان‌های خرید از جشنواره تازه شروع شده است، کمی صبور باشید و با ما همراه شوید.

مامان‌ها با فراغ بال خرید کنند

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در زمان خرید دارند این است که باید یک دست و جفت چشم‌شان به فرزندشان باشد. حالا شما فکرش را بکنید که در یک مرکز خرید باشید و یک نفر به شکل تمام وقت از بچه شما نگهداری کند؛ چه حسی پیدا می‌کنید؟ اگر با خواندن این جمله لبخندی روی لب شما نقش بست و با خودتان گفتید:«کاش می‌شد» باید بگوییم که در این جشنواره رؤیای دوست داشتنی شما به حقیقت می‌پیوندد. زمانی‌که وارد سالن می‌شوید غرفه‌هایی هستند که در تمام اطراف آن دختر و پسرهای قد و نیم قد مشغول بازی هستند؛ عده‌ای نقاشی می‌کشند، عده‌ای دیگر دومینو می‌چینند و بعضی‌ها مشغول خانه‌سازی هستند. زمانی‌که وارد سالن می‌شوید می‌توانید با خیال راحت بچه‌های خودتان را به مسئولین غرفه بسپارید و مشغول خرید شوید.

مسئولان برگزاری جشنواره و غرفه‌داران کاملا حواس‌شان به کودک شما جمع است. شاید تصورتان این است که پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی فقط مخصوص خانم‌هاست. خوشبختانه باید بگوییم که اشتباه می‌کنید، در اینجا غرفه‌هایی وجود دارند مخصوص آقایان که لباس‌های رنگارنگی دارند باب سلیقه آقایان.

خرید به همراه‌ جمله درخواستی

به محض وارد شدن به سالن اصلی جشنواره صدای موسیقی کمتر می‌شود و به جای آن صدای زنده رادیویی همراهی‌تان می‌کند که تا آخرین لحظه خروج از جشنواره مشغول به‌کار است. در میان خرید جمله‌های بامزه، آدم‌هایی که گم شده‌اند، درددل‌های کسانی که به سالن آمده‌اند را نیز می‌شنوید و شک نکنید که این صدا حتما لحظات شادی را برای شما رقم خواهد زد. منظورمان از درددل این است که مثلا شما دل‌تان می‌خواهد چیزی را به کسی بگویید اما رویتان نمی‌شود، برای اینکه این حرف در دل شما نماند و غمباد نگیرید یک تک پا می‌روید به غرفه رادیو، حرف‌تان را می‌زنید و بعد از چند دقیقه آن حرف با صدای بلند در رادیو پخش می‌شود و شما را سرکیف می‌آورد.

دو سالن و کلی هیجان

وارد شدن به جشنواره شما را به 2 سالن مجزا می‌کشاند؛ 2 سالن که در هر دوی آنها پوشاک، زیورآلات و لباس کودک دیده می‌شود. اگر فکر می‌کنید در این جشنواره قرار است فقط با صنایع‌دستی روبه‌رو شوید کاملا در اشتباه هستید. اینجا یک جشنواره است با لباس‌هایی که فقط از نظر کیفیت و زیبایی با برندهای خارجی که کنارشان هستند کاملا برابری می‌کنند. یک نکته جالب درخصوص کیفیت لباس‌های عرضه شده در این جشنواره این است که برگزار‌کنندگان آن از چند برند هم دعوت کرده‌اند تا مشتری بتواند هر دو محصول را با هم مقایسه کند و بعد با خیال راحت مشغول خرید شود.

لباس‌های نوزادی رنگارنگ

اگر تا الان خودتان را ملزم می‌دانستید برای خرید لباس بچگانه با کیفیت راهی راسته خیابان بهار یا نمایندگی‌های لباس‌های خارجی شوید،به حرف ما گوش کنید و سری به این جشنواره بزنید. امتحانش هیچ ضرری ندارد که هیچ، حتی اگر خرید هم نکنید، کلی به شما خوش می‌گذرد. 2 غرفه بزرگ لباس کودک در پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی وجود دارد که طرح، جنس، دوخت و تنوع لباس‌های نوزادی و کودکانه‌اش مثال زدنی است. این برند سال گذشته نیز به‌عنوان برند نمونه معرفی شده است. شک نکنید با دیدن لباس‌هایی که این برند با کمک زنان سرپرست خانوار تولید کرده است، دیگر نیاز نیست پول لباس‌های خارجی با نرخ دلار را بدهید و یک دوم حقوق‌تان را صرف خرید یک ست لباس بچگانه کنید.

این برندها از کجا آمده‌اند؟

به غیر از برندهای معروفی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند و فضایی را ایجاد می‌کنند تا کارآفرینان و برندهای مطرح با هم آشنا شوند، چند برند هم وجود دارد که از دل زنان سرپرست خانوار به‌وجود آمده‌اند؛ مثلا همان برندی که لباس کودک تولید می‌کند. روند شکل‌گیری این برندها به این شکل است که زنان سرپرست خانوار به سرای محله خودشان و قسمت بانوان مراجعه می‌کنند و می‌گویند که قصد یادگیری یک مهارت را دارند. کارشناسان سرای محله این زنان را به مراکز مهارت آموزی کوثر می‌فرستند؛ مراکزی که در سرتاسر تهران مشغول به‌کار هستند و به شکل رایگان به زنان آموزش می‌دهند. بعد از اینکه این افراد در مراکز تعلیم دیدند با مشارکت کارآفرینانی که با شهرداری طرف قرارداد هستند مشغول به‌کار می‌شوند. این برندها از دل کلاس‌های همین زنانی به‌وجود آمده‌اند که با مهارت‌آموزی و همکاری کارآفرینان همت به خرج داده‌اند و برای زندگی‌شان آستین بالا زده‌اند.

از الیاف گیاهی تا زیورآلات

یکی از نکات جذاب این نمایشگاه این است که با هر سلیقه‌ای که واردش شوید، قطعا دست خالی برنمی‌گردید. کیف‌های دستباف، عروسک‌های تزیینی، لباس و مانتوهایی با جنس الیاف و حتی لباس‌هایی با قیمت مناسب در انتظار شماست. یکی دیگر از جذابیت‌های این نمایشگاه، غرفه‌هایی است که در آنها زیورآلات دست‌ساز به فروش می‌رسد؛ زیورآلاتی که درست جلوی چشمان شما ساخته می‌شود و می‌توانید هر تغییری که دوست دارید در آن ایجاد کرده و بعد خریداری‌اش کنید.

سرزمین عجایب برای کودکان

درست است که در ابتدای گزارش گفتیم می‌توانید فرزندتان را به غرفه‌داران بسپارید و با فراغ بال خرید کنید اما مسئولان برگزاری مراسم، جوانب انصاف را رعایت کرده‌اند و سالن کوچکی را به کودکان اختصاص داده‌اند که در آن سرگرمی‌ها و بازی‌های زیادی برایشان تهیه و تدارک دیده شده است. برای رسیدن به سالن مخصوص کودکان باید از سالن اصلی خارج شوید و به سمت چپ مراجعه کنید؛ فضایی شیشه‌ای که از آب و رنگش مشخص است برای کودکان طراحی شده است.

به محض وارد شدن به این سالن متوجه می‌شوید که همه جا به شکل زیبایی با بادکنک‌های سفید و بنفش تزئین شده تا شوق و ذوق بچه‌ها برای رفتن به آنجا چند برابر شود. سرسره، الاکلنگ و وسایل بازی جزو اصلی‌ترین چیزهایی است که در این سالن به چشم می‌خورد. بچه‌ها به محض ورود به آنجا می‌توانند نقاشی کنند، کاردستی بسازند، با چوپ و نقاشی یک کلا‍‍ ژ زیبا خلق کنند یا وارد یک جای هیجان انگیزتر به نام کارگاه شیمی شوند. کارگاه شیمی جایی است که فعل و انفعالات شیمیایی بی‌خطر توسط مسئولانش برگزار می‌شود و بچه‌ها لذت می‌برند و یاد می‌گیرند. فکر کنید برای خرید کردن به جایی آمده‌اید اما یک دنیا اتفاق هیجان‌انگیز در یک سالن زیبا با کلی وِرد «اجی مجی‌لاترجی» در انتظار بچه‌هایتان است. چه چیزی از این بهتر؟ البته نمایش را هم به تمام این سرگرمی‌های کودکانه اضافه کنید.

مثبت‌اندیشی و خودشناسی

پنجمین جشنواره زنان و تولید ملی یک پیشنهاد ویژه دارد برای کسانی که در شلوغی شهر و مشکلات روحی و اجتماعی درگیر هستند یا اینکه از چیزی رنج می‌برند. در گوشه‌ای از سالن، فضایی جداگانه وجود دارد که ابتکار این دوره از جشنواره زنان و تولید ملی است. به محض گذشتن از فرش خوشرنگی که در ورودی آن پهن کرده‌اند می‌رسید به یک خانم مهربان که برایتان توضیح می‌دهد در آنجا چه خبر است.

اگر مشکلی دارید، می‌خواهید با کسی صحبت کنید، حتی با خودتان خلوت داشته باشید می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید و لحظه‌ای با خودتان خلوت داشته باشید؛ خلوتی که تنها برای خودتان است و قطعا ارزش تجربه کردن دارد. اتاقکی در این سالن وجود دارد که برای هر فرد یک فضای خصوصی ایجاد می‌کند. زمانی‌که داخل آن می‌شوید یک هدست به شما می‌دهند. صدایی که می‌شنوید دستورالعمل‌هایی به شما می‌دهد که 8-7دقیقه از وقت‌تان را می‌گیرید اما تا مدت‌ها شما را از نظر روحی آرام می‌کند. جالب است بدانید که تمام کارهایی که در غرفه‌های مختلف این قسمت انجام می‌شود حرفه‌ای است و یک متخصص روانشناس آن ‌را طراحی کرده و به مرحله اجرا رسانده است.

برنامه زنده و سرگرمی

بعد از چند ساعت حضور در بوستان گفت‌وگو کم‌کم به این فکر می‌افتید که «حالا که هم خودم، هم همسرم با خیال راحت خرید کرده‌ایم و فرزندمان هم حسابی خوش گذرانده وقتش رسیده راهی خانه شویم» صدایی به گوش می‌رسد که منصرف‌تان می‌کند. برای اختتامیه تمام چیزهایی که در جشنواره تجربه کرده‌اید یک استیج زنده در انتظار شماست. استیجی هنرمندانه که هر شب با برنامه‌های مفرح و حضور هنرمندان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این برنامه پایانی نمایش، گفت‌وگو، مصاحبه و... وجود دارد که شب شما را به خوبی و خوشی به پایان می‌رساند. این جشنواره نه‌تنها فرصت یک خرید مفرح با قیمت مناسب را برای شما فراهم می‌کند بلکه امکان این را به شما می‌دهد که یک روز خوش با خانواده‌تان داشته باشید بدون اینکه مجبور شوید، ذره‌ای هزینه کنید. (میترا شکری/همشهری آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
۰
۰
خواهش میكنم آدرس دقیق رو بنوسید چونكه من با شهرداری تماس گرفتم اطلاع نداشتند متشكرم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها