جوانی ۲۲ ساله‌ام که با خانمی ۱۴ ساله که دختر دایی‌ام هست، ۵ ماه پیش ازدواج کردم. همسرم به حرف‌های من گوش نمی‌دهد. فقط به فکر تجملات است و حرف مردم برایش خیلی مهم است. لجبازی می‌کند. چه کنم؟
کد خبر: ۷۱۹۳۶۰
همسر ۱۴ ساله‌ام فقط به فکر تجملات است

جام جم سرا: با توجه به اینکه شما و همسرتان هنوز در ابتدای راه زندگی مشترک خود هستید، لازم است به این نکته توجه کنید که هر کدام از شما دارای افکار و تمایلات مخصوص به خود هستید و این اختلاف نظر یک امر طبیعی به حساب می‌آید؛ بنابراین باید با صبر، حوصله و دید مثبت برای هماهنگ شدن و رسیدن به یک تعادل نسبی گام بردارید و انتظار نداشته باشید که از همین ابتدای زندگی همسرتان کاملا منطبق با نظرات شما عمل کند.

فراموش نکردن گذشت و سعه صدر

شما و همسرتان باید بپذیرید که برای رسیدن به خواسته‌‌هایتان نیازمند توافق با یکدیگر هستید و شاید لازم باشد، گاهی به خاطر همسرتان از بعضی خواسته‌های خود صرف نظر کنید. اینکه توقع داشته باشید همیشه همسرتان نظرش را تغییر دهد، باعث لجبازی و به نتیجه نرسیدن خواهد شد؛ بنابراین بعد از اینکه تلاشتان را برای رسیدن به توافق انجام دادید و به نتیجه نرسیدید، هر از گاهی به نفع همسرتان کوتاه بیایید و مطمئن باشید که همسرتان این لطف شما را جبران خواهد کرد. هر قدر که تلاش کنید ظرف زندگی را به طور عادلانه و منصفانه از توقعات خود پر کنید و در این فرآیند گذشت و سعه صدر را نیز مد نظر داشته باشید، چالش‌های کمتری در زندگی مشترک خواهید داشت.

شناسایی روحیات و انتظارات همسر

به این نکته هم توجه کنید که زن و مرد مثل هم فکر نمی‌کنند و این مسئله با توجه به اختلاف سنی ۸ ساله شما با همسرتان بیشتر نمود پیدا می‌کند زیرا درک متقابل که به عنوان یک اصل در زندگی مشترک مطرح می‌شود، نیازمند نزدیک بودن شرایط و روحیات دوطرف است و قطعا ۲ نفری که در شرایط سنی یا حتی مکانی متفاوت از یکدیگر قرار دارند، نمی‌توانند درک یکسانی داشته باشند.

شما برای اینکه تنش کمتری داشته باشید، باید انتظارات خود را بر مبنای سن و سال، تجربه و توانمندی‌های یکدیگر تنظیم کنید و قطعا با گذشت زمان و آگاهی یافتن همسرتان از روحیات و انتظارات شما، وی خود را تا حدودی با شما هماهنگ خواهد کرد و اگر شما هم به‌‌ همان اندازه در مسیر شناخت همسرتان گام بردارید و خلق و خوی وی را دریابید، مشکلات و اختلافات شما کمتر خواهد شد.

داشتن صبر و حوصله

نکته مهم این است که باید در این مسیر صبر و حوصله کافی داشته و انتظار نداشته باشید که ظرف یک مدت محدود کلیه رفتارهای همسرتان مطابق میل شما تغییر کند چرا که این رفتار‌ها طی سالیان متمادی شکل گرفته است و اگر قرار باشد تغییری در آن حاصل شود؛ این امر به تدریج اتفاق خواهد افتاد. (حسین محرابی - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
14ساله؟؟؟22 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ازدواج كردید؟
چه جراتی!!!!!!!! ایشون و شما از زندگی و زندگی زناشویی اگاهی دارید؟مطالعه كردید؟بلدید؟یه اگاهی كم منظورمه هآ!!!!
امیدوارم مشكلتون حل بشه و خوشبخت بشید ولی خدایی خیلی با جرات هستید
خواننده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
آخه توی این دوره و زمونه كسی دیگه با دختر 14ساله ازدواج میكنه. اون هنوز باید بره عروسك بازی كنه چه میفهمه از زندگی مشترك. خربزه خوردی پای لرزش هم بشین.
ماندانا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
این اسمش جرات نیست!فكر كردید ازدواج بچه بازیه؟تو این سن وسال؟فكر میكنی خود تو یا اون دختر 14 ساله چی از زندگی می فهمید؟اون دختر الان شما وزندگی رو به همون شكل عروسك بازی می بینه.این زندگی دوامی نخواهد داشت.یا اگر اگر هم دوامی داشته باشد مشكلدار خواهد بود.
نفس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
دختره در واقع سوم راهنمایی هست. میزاشتی دیپلم میگرفتی بعد هول میشدی پسره 22 ساله هم چند وقت بعد تازه فیلش یاده هندوستان میكنه
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
وشاید وعده هایی كه پسرعمه درزمان نامزدی به دختردایی داده بوده،،ودگراینكه دختر14ساله بیشتربفكربازیگوشیهایش است واما پسر22ساله بفكرآینده
پیشنهادمیشود آقاداماد برای موفقیت به اندازه عقل ودرك یك دخترنوجوان با اوبرخورد محبت آمیزداشته باشد.
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
مگه شرط عقد رسیدن به سن 15 سالگی برای دختران نیست ؟؟ و اینكه كسی كه می ره دختر 14 ساله رو میگیره نباید توقع داشته باشه همسرش مثل یك خانم تحصیل كرده و جا افتاده رفتار كنه ، قاعدتاً خود این آقا هم با این سن كم كلی بچه بازی دارن ، رفتاراشون متقابله .
جوان بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
همسر 30ساله من هم همین طور بود. فكر می كردم تو این سن و سال پخته هست و دیگه به فكر ظاهر و تجملات نیست. اما افسوس كه این روزها تجملات حرف اول رو می زنه. می خوام طلاقش بدم.
ماسلی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
به نطر من دختری كه ازدواج كرد دیگه بچه نیست هر سن و سالی كه داشته باشه این عروس هم عقلشو جمع كنه مادرای ما سیزده سالشون بود . جدیدا دوباره زود شوهر دادن مد شده متاسفم
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
درسته گفتند باید مرد اززن باید بزرگتر باشه نگفتند تواین سن وسال مثلامرد 30ساله باشه وزن 25ساله پسر جان اون خانم گناهی نداره باید بسوزی وبسازی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها