فصل برداشت شالی که می‌شود، گُله به گُله آدم است که همچون ریشۀ برنج، از شالیزار‌ها می‌روید! روزهای پررنج اما شیرینی که ساق پا‌ها همنشین ساقه برنج می‌شود، یک دست به داس، دستی دیگر بر کمر شالی؛ و خستگی که هجوم می‌آورد، یک لیوان چای یا یک قاچ هندوانه در کنار دیگران توان و انرژی را بازمی‌گرداند و دوباره خم شدن و دسته دسته شالی بریدن. شالیزار، انگار شده باشد تابلوی نقاشی که آدمها قد تا قامتِ شالی خم کرده‌اند و پس از مدت‌ها چشم انتظاری، حالا شاد و خوشحال، بند ناف نوزادان نورس برنج را از اتصالش به شکم زمین می‌بُرند و پیش می‌روند و پیش می‌روند و پیش می‌روند.
کد خبر: ۷۱۹۲۹۴
فصل بریدن بند ناف زمین در شالیزار |مجموعه‌عکس|

جام جم سرا: برای ما که نه زائوی زمین بودیم و نه در فصل زایش آن، شاهد زایمان شالیزار، شاید تماشای چند قاب از این تلاش گروهی، بی‌لطف نباشد. شما هم اگر موافقید، بیائید برای تلطیف روحیه، لحظاتی هم که شده، چشم‌هایتان را از دیدن گرگهای آهنی پشت هم خوابیده در خیابانهای شلوغ، به تماشای تصاویری از مزرعه‌ای در گرگان دعوت کنید، به دیدن روند درو، بار زدن کیسه‌ها، حساب و کتاب کردن با خریدار و حتی کشف احساس کسی که در مشت خود به دانه‌های برنج می‌نگرد بنشینید و تا می‌توانید در تخیل فروروید و حس خوب برای خودتان ذخیره فرمایید. (متن: ف.حسامی/ عکس: محمدمهدی امیا/ تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
متن هایی كه برای عكسها نوشته می شه پر از آرایه های ادبیه! این همه واج آرایی، متن رو خوندنی می كنه و عكسها رو دیدنی! تیتر جذابی هم داشت!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
خیلی حس خوبی داشت این مطلب .ممنون و خسته نباشید
شمالی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
خداقوت ای زحمت به دوشان

نیازمندی ها