چگونه از رئیسمان انتقاد کنیم تا اخراج نشویم؟!

۵ ضربه کاری برای برخورد با مدیر و رئیس خود

مردی ۳۲ ساله‌ام. با رفتارهای خود خواهانه و سوء مدیریت‌های رئیسم، نقاط قوت کاری‌ام نادیده گرفته شده، به همین دلیل انگیزه برای پیشرفت در کارم را از دست داده‌ام. نسبت به شغلم احساس بدی پیدا کرده‌ام.
کد خبر: ۷۱۷۷۹۴

جام جم سرا: یکی از انواع شخصیت‌هایی که در محیط کار به عنوان شخصیت دشوار یا مشکل ساز از او نام برده می‌شود، شخصیت مستبد است. افراد با چنین شخصیتی تا زمانی که مدیر مجموعه نباشند، مواجهه با آن‌ها خیلی سخت نیست، اما زمانی که این افراد، مدیر یک اداره شوند سعی می‌کنند با چرب زبانی دیگران را وادار به انجام کارهایی کنند که در ‌‌نهایت به سود خودشان تمام می‌شود، به سادگی به دیگران توهین می‌کنند، متوقع هستند؛ انتقاد آنان از دیگران همراه با بی‌رحمی است و خیلی راحت شایستگی و نقاط قوت کارکنان را نادیده می‌گیرند.

حرفه‌ای انتقاد کنید

یکی از کلیدهای اصلی در رفتار با شخصیت‌های گوناگون آن است که اعمال و رفتار آن‌ها را به شیوه‌ای حرفه‌ای مورد انتقاد قرار دهید، زیرا در این صورت فشار روانی و ناراحتی کمتری را تجربه خواهید کرد.

مواجهه یا مقابله، مرحله مهمی از فرآیند تلاش یک فرد برای اثر گذاری بر رفتار فرد دیگر است که می‌تواند رئیس او باشد. در ادامه برخی از روش‌ها برای مقابله با شخصیت‌های دشوار یا مدیران مستبد ارائه خواهد شد.

آرامشتان را حفظ کنید

سعی کنید در فرآیند مواجهه یا رویارویی با رئیس خود، آرامشتان را حفظ کنید و کلمه برخورد سنجیده را جانشین کلمه مواجهه کنید. همیشه با مدیرتان سنجیده برخورد کنید و از برخوردهایی که باعث ایجاد مشکل می‌شود، دوری کنید.

هدف را بیان کنید

در هر بار دیدار، مقصود اصلی خود را از ملاقات با مدیرتان در لحظات ابتدایی ملاقات بیان کنید و از صحبت کردن درباره موضوعات غیر مرتبط و غیر لازم جداً بپرهیزید؛ زیرا این افراد حساس هستند و ممکن است از صحبت‌های شما برداشت‌های اشتباه داشته باشند.

برای مدیرتان الگو باشید

همچنین با دیگر افراد اداره یا سازمان خود با حالت دوستانه برخورد کنید تا الگوی خوبی برای مدیرتان باشید.

با درنظر گرفتن راه حل‌های ارائه شده و نیز برقراری یک رابطه مثبت و مناسب، احساس ارزشمندی در زندگی و قرار گرفتن در فرآیند کار و تلاش جمعی در اداره یا سازمان همراه با بروز توانمندی وخلاقیت، انگیزه خود را حفظ و نشاط و سلامت روحی خود را تامین کنید. (عباسعلی براتی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها