اتاق نشیمن فضایی است برای استراحت اعضای خانواده. اندازه اتاق، رنگ، روشنایی و سلیقه شخصی همه از نکات قابل توجه برای چیدمان اتاق نشیمن به شمار می‌روند. ۷ نکته را برای چیدمانی مناسب در ادامه ذکر کرده‌ایم که باعث جلوه بهتر اتاق نشیمن می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۰۸۶
۷ فوت و فن برای چیدمان اتاق نشیمن

جام جم سرا: اگر به همه این نکات با دقت توجه کنیم می‌توانیم فضایی بهتر برای استراحتمان ایجاد کنیم:

۱- اتاق‌های بزرگ را به اتاق‌های کوچک تقسیم کنید

دو کاناپه بزرگ را پشت به پشت در وسط اتاق قرار دهید. این وسایل اتاق را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. سپس، یک میز و چراغ مطالعه را در سمت یکی از آن‌ها قرار دهید و دو ناحیه برای مطالعه ایجاد کنید. اگر یک سمت اتاق خالی دیده می‌شود می‌زهای کوچک و تعدادی صندلی راحتی را در آنجا قرار دهید. در چیدمان اتاق نشیمن چیزی که شما ایجاد می‌کنید، باید مکانی راحت و جدا از آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری باشد تا در آنجا بنشینید و از عصرانه خود لذت ببرید.

۲-اتاق‌های کوچک را بهم ریخته نکنید

استفاده چند منظوره از مبلمان مستقل. مبلمان شادی بخش با خطوط تمیز، طوری که اتاق را مسدود نکنند. یک حقه خیلی قدیمی استفاده از نیمکت است، به شکل صندلی کوچک که درست روبروی دیوار قرار بگیرد. روی نیمکت را با پارچه کتانی بپوشانید. در مورد استفاده از رنگ‌های روشن چند بالش یا کوسن کوچک را به شکلی پراکنده روی آن قرار دهید. برای دور نیمکت می‌توانید یک میز کوچک کوکتل با پایه‌های استیل بگذارید که روی آن سنگ‌های کوچک با اشکال متفاوت قرار داده‌اید. این چیدمان اتاق نشیمن به راحتی قابل حرکت دادن است و می‌توانید آن‌ها را کنار هم گذاشته یا از هم فاصله بدهید.

۳-چوب مصنوعی

مبلمانی چوبی برای چیدمان اتاق نشیمنتان پیدا کنید که در حد متوسط رو به بالا باشد با روکش پارچه‌ای و ساختی محکم در این صورت هیچ چیز ثابت و یا خسته کننده در مورد این مبلمان چوبی وجود نخواهد داشت. مبلمان‌های ارگانیک بسیار محبوب هستند و در طراحی آن‌ها از چوب‌های بازیافتی و پیچ‌های بلند استفاده شده است. مبلمان‌هایی در این شکل که از دل طبیعت بیرون کشیده شده‌اند پایه‌هایی شبیه شاخه‌های درخت دارند. مبلمان‌هایی از چوب مصنوعی نیز در بازار هستند که درست شبیه چوب‌های جنگلی می‌باشند.

۴-اضافه کردن رنگ

رنگ‌های مبلمان را روشن، رنگ‌های شاد … صورتی، سبز و بنفش انتخاب کنید اما رنگ خنک باشند. یا خودتان رنگ آمیزی کنید. این موضوع در مورد خرید هیچ وسیله تازه‌ای برای اتاق نشیمنتان نیست بلکه در مورد دوباره سازی و بازیابی چیزهایی است که دارید. شما می‌توانید رنگ‌های مورد علاقه خود را با چیزهایی خاکیرنگی که دارید ترکیب کنید به عنوان مثال از کوزه‌های سفالی با دقت در چیدمان اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

۵-تنظیم حالت نور‌پردازی

بین لامپ و سیستم روشنایی مرکزی بالای سر یکی را انتخاب کنید و یا هر دو را ترکیب کنید. برای اتاق بزرگ یک لامپ پر نور روی یک پایه سنگ مرمر در نظر بگیرید یا یک لامپ روی میز کوکتل قرار دهید. اگر شما در اتاق خود میز کوکتل ندارید پس سیستم روشنایی بالای سر را نصب کنید. گزینه دیگر لامپ‌های مراکشی با شیشه‌های رنگی است. استفاده از این لامپ‌ها مخصوصا در سطح‌های مختلف بالای نیمکت می‌تواند زیبا باشد.

۶-روی زمین فرش بیندازید

فضای خود را با یک فرش بزرگ، جالب با یک نقشه پر طرح و رنگارنگ در مرکز اتاق بپوشانید. برای اینکه مطمئن شوید فرش در مرکز قرار دارد اطراف اتاق را ساده نگه دارید. برای پرده‌ها و سایر وسایل، پارچه‌های طبیعی و سایه‌های آرامش بخش از رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای با جزئیات آلی انتخاب کنید. شما می‌خواهید در مرکز اتاق سرگرم شوید جایی که فرش، بالش‌ها و تکه‌های کوچک آنتیک بر روی میز با رنگ‌های روشن قرار دارند.

۷-در پایان کمی از احساس خود را هم اضافه کنید

اتاق خود را با جزیات شخصی بسازید. توجه نشان دادن به جزئیات باعث می‌شود تا افراد احساس کنند که در یک جای خاص هستند. مثلا وقتی کنار دریا می‌روید یک کاسه از خرده ریزهایی مثل صدف جمع کنید و در اطراف اتاق نشیمن بگذارید. کتاب‌ها و عکس‌ها را بصورت کارهای هنری روی دیوار‌ها و قفسه‌ها قرار دهید. بیرون بروید و یک تکه سنگ برداشته و روی تعدادی از کتابهای خود بگذارید. چیزهای کوچکی پیدا کنید که شما را خوشحال کنند و آن‌ها را به چیدمان اتاق نشیمن خود اضافه کنید. این چیز‌ها حتی می‌توانند پس زمینه یک مجله باشند، هر چیزی در زندگی شما داستانی دارد و می‌گوید: «آهای، من زنده‌ام!» (آرایشیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
این دكور فقط از عهده بچه های 3 ساله بر میاد همین مبل صندلی به من بده ببین چه چیدمانی میكنم تمام وسایل پشت به منظره دریا ست

نیازمندی ها