در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد

نجات کودک ۶ ماهه با عمل بسیار پیچیده اصلاح کامل تترالوژی قلب

گروهی از پزشکان در بیمارستان کودکان بوستون توانستند با چاپ سه بعدی جان کودک ۵ ماهه‌ای را نجات دهند که مبتلا به تشنج و صرع شدید بود.
کد خبر: ۷۱۴۲۲۱
نجات جان کودک صرعی با چاپ سه بعدی +عکس

جام جم سرا: این کودک ۵ ماهه که «گابریل» نام دارد و به دلیل ابتلا به تشنج و صرع شدید تحت معالجه قرار گرفته بود، پیش از درمان، علائم شدید اسپاسم و غش داشت. علائم او به قدری زیاد بود که از نظر جسمی و روانی زندگی او در خطر قرار گرفته بود. بنابراین، گروه پزشکی، با چاپ سه بعدی یک نیمکره پلاستیکی برای وی ساختند و سپس یک نیمکره مغز را قطع کردند و به جای آن نیمکره حاصل از چاپ سه بعدی را قرار دادند.
به گزارش جام جم سرا، این عمل جراحی به مدت ۱۰ ساعت طول کشید اما اکنون که خبر این اقدام انتشار یافته، گابریل ۱۸ ماهه است و در سلامت کامل به سر می‌برد. به گفته پزشکان، او هیچ بحرانی تا کنون نداشته است.

«جولین پوشو»، پروفسور جراح در گروه جراحی ارتوپدی بیمارستان و دانشگاه بسانسون گفت: چاپ سه بعدی برای انجام عمل‌های جراحی بسیار مفید است؛ جراحان چینی چند روز پیش برای یک بچه ۱۲ ساله که مبتلا به سرطان موضعی در مهره گردن بود با چاپ سه بعدی، مهره گردن ساختند و حتی محققان در سپتامبر گذشته قادر به چاپ سه بعدی سلول‌های بنیادی جنینی شدند. این کار‌ها برای جامعه پزشکی بسیار مهم است و هدف جامعه پزشکی ایجاد کامل ارگان‌های عملکردی انسان است. (د ورج)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها