یک متخصص اطفال با بیان این که یبوست نوزادان طی یک تا دو ماه اول تولد رخ می‌دهد و بیشتر به دلیل عدم توجه به تغذیه با شیر مادر است، تغییر رژیم غذایی و اصلاح آن را به مادران شیرده توصیه کرد و گفت: مادران شیرده برای جلوگیری از ایجاد یبوست در نوزادان، سالاد و سبزیجات بیشتری بخورند.
کد خبر: ۷۱۳۷۳۵

جام جم سرا: دکتر عباس شکری افزود: یبوست در دوران نوزادی که یک تا دو ماه اول تولد است، بیشتر به دلیل عدم توجه به تغذیه با شیرمادر و تغذیه از شیر گاو یا شیر خشک است. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند روزی 3 تا 4 نوبت دفع مدفوع دارند.

این متخصص اطفال تصریح کرد: شیر مادر بهترین تغذیه نوزاد است که منجر به بهتر کار کردن شکم نوزاد می‌شود. البته نحوه کارکردن شکم نوزاد به نوع تغذیه مادر نیز بستگی دارد. بنابراین مصرف سالاد و سبزیجات برای مادران شیرده توصیه می‌شود؛ چراکه این امر سبب می‌شود نوزاد نیز با مصرف شیر مادر روزی 5 تا 6 مرتبه دفع مدفوع داشته باشد که البته این موضوع نشان از اسهال نیست.

وی یادآور شد: استفاده بیشتر از پروتئین و گوشت و مصرف کمتر سبزیجات از سوی مادران شیرده منجر به آن می‌شود که نوزادان آنها هر دو روز یکبار دفع مدفوع داشته باشند که البته این نیز نشان از یبوست نیست. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها