برخی از محققان حوزه سلامت در پی انجام مطالعاتی توصیه می‌کنند که بهتر است به جای قهوه، چای نوشیده شود زیرا نوشیدن آن در کاهش 24 درصدی مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های غیرمرتبط با قلب و عروق موثر و از قهوه نیز سالمتر است.
کد خبر: ۷۱۲۴۹۶
نتایج یک تحقیق: به جای قهوه، چای بنوشید

جام جم سرا: تاکنون مطالعات متعددی با هدف بررسی چگونگی تاثیر نوشیدن چای و قهوه بر سلامت انجام شده است. برای مثال در برخی از این مطالعات آشکار شده که مصرف قهوه به طور مستقیم با افزایش خطر سکته قلبی مرتبط است اما از سوی دیگر مشخص شده قهوه به میزان چشمگیری احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را نیز کاهش می‌دهد.

چای نیز به دلیل دارا بودن چندین نوع آنتی‌اکسیدان خطر ابتلا به برخی از مشکلات و بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین پزشکان دریافته‌اند طرفداران چای بیشتر به دنبال انتخاب سبک زندگی سالمتر هستند.

به گفته پروفسور «نیکولاس دانچین»، اگر بین مصرف چای یا قهوه قرار باشد یک انتخاب داشته باشیم نوشیدن چای بهتر است. امروزه قهوه و چای عناصر مهمی در زندگی هستند. تاثیرات این دو نوشیدنی بر سلامت قلب و عروق در گذشته مورد بررسی قرار گرفته هرچند نتایج متفاوتی داشته است.

به گزارش جام جم سرا، درباره آثار نوشیدن قهوه‌ و چای بر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرمرتبط با قلب و عروق و عوامل دیگر، چندی پیش روی گروه گسترده‌ای از مردم فرانسه مطالعه‌ای انجام گرفت. در این بررسی 131 هزار و 401 فرد 18 تا 95 سال برای مدت سه سال و نیم، تحت مطالعه قرار گرفتند که در این مدت 95 مورد فوت ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی و 632 مورد بر اثر عوامل دیگر اتفاق افتاده است. همچنین متخصصان میزان مصرف چای و قهوه را در این افراد ارزیابی کردند.

به نقل از نچرال ورلد نیوز، افرادی که قهوه مصرف می‌کردند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند. همچنین افرادی که از این نوشیدنی مصرف نمی‌کردند از وضعیت جسمی بهتری برخوردار بوده و فعالیت جسمی بیشتری داشتند اما به گفته پرفسور دانچین،‌ چای به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌هایی که فوائدی برای سلامتی دارند بمراتب سالمتر است و به همین دلیل نوشیدن چای به جای قهوه توصیه می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها