مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران:

مرغ کیلویی ۷۰۰۰ تومان شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اعلام اینکه با مصوبه دولت مرغ کیلویی ۷۰۰۰ تومان شد گفت: کشورهای اطراف ایران نیازمند واردات سه میلیون تن مرغ هستند و می‌توانیم با ورود به این بازار‌ها به راحتی مازاد تولیدمان را صادر کنیم.
کد خبر: ۷۱۲۰۷۵
مرغ کیلویی ۷۰۰۰ تومان شد

جام جم سرا: همایون دارابی افزود: قیمت خرید مرغ توسط دولت با مصوبه ستاد تنظیم بازار از شش هزار و ۵۰۰ تومان به هفت هزار تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: قرار شده شرکت پشتیبانی امور دام کیفیت خرید مرغ را طوری افزایش دهد که این مرغ‌ها قابلیت صادرات داشته باشند و به چرخه مصرف داخلی برنگردند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهار کرد: کشورهای خارجی مرغ‌هایی وارد می‌کنند که وزن این مرغ‌ها بین یک کیلو تا یک کیلو و۷۰۰ کیلوگرم باشد اما در کشور ما تولید کنندگان همیشه مرغ‌هایی با وزن‌های بالا پرورش می‌دادند و این مرغ‌ها از طرفی چربی دارند که برای مصرف کنندگان مطلوب نیست و از سوی دیگر پرورش آن‌ها مصرف دام را افزایش می‌دهد و این در اقتصاد ملی به ضرر کشور است.

وی با بیان اینکه سن مطلوب یک مرغ حدود ۴۲ روز یا پایین‌تر از آن است ادامه داد: مرغی که در این سن قرار داشته باشد قابلیت صادرات دارد به همین خاطر قرار شده شرکت پشتیبانی مرغ‌هایی را بخرد که از این کیفیت برخوردار باشد و این شرکت با یافتن بازارهای صادراتی آن‌ها را صادر کند.

دارابی افزود: بحث تولید مرغ بحث عرضه و تقاضا است هم اکنون این تعادل در کشور ما بهم خورده و عرضه بیش از تقاضا است. بخشی از این عرضه توسط شرکت پشتیبانی جمع اوری می‌شود اما قیمت برای مصرف کننده تابع این قیمت گذاری نیست و عرضه و تقاضا این قیمت را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم قیمت‌ها منطقی شود تا تولید کننده و مصرف کننده هیچ کدام آسیب نبینند، گفت: هم اکنون قیمت مرغ برای مصرف کنندگان بین ۶۶۵۰ تا ۶۷۰۰ تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: پس از هدفمندی یارانه‌ها و تبدیل ارز مرجع به ارز مبادله‌ای ارز قیمتی نهاده‌های طیور نیز تغییر کرد و از آنجا که تغذیه مرغ وابسته به ذرت و سویا است که عمده آن‌ها نیز وارد می‌شود بنابراین قیمت تمام شده تولید افزایش پیدا کرد اما قیمت مرغ نتوانست متناسب با هزینه‌های تولید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت تمام شده تولید مرغ زنده حدود ۵ هزار تا ۵۰۵۰ تومان است افزود: اگر قیمت مرغ برای مصرف کنندگان به هفت هزار و ۲۰۰ تومان برسد تولیدکنندگان زیان نمی‌کند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها