همه زن و شوهرها گاهی اختلاف‌نظر دارند

اختلافات شایع در ​زندگی مشترک

زندگی مشترک فراز و نشیب‌های زیادی دارد؛ این جمله یعنی این‌که یادتان باشد قرار نیست همیشه آرام و بی‌دردسر زندگی کنید و هیچ مشکلی سر راه‌تان سبز نشود. همسران موفق و خوشبخت هم با مشکلات و دردسرهای مختلف و متعددی روبه رو می‌شوند، اما تفاوتشان با دیگران این است که آنها می‌دانند اختلاف‌نظر بخشی از زندگی است و البته بلدند چطور با آنها کنار بیایند و چگونه مشکلات را به شکلی منطقی حل کنند.
کد خبر: ۷۰۷۲۱۲
اختلافات شایع در ​زندگی مشترک
جام جم سرا: پس اگر شما هم گاهی با مشکلات کوچک و بزرگی روبه‌رو می‌شوید و فکر می‌کنید زندگی‌تان به خط پایان رسیده، یک بار هم که شده طور دیگری به مشکلات نگاه کنید و به فکر پیدا کردن بهترین و کم‌دردسرترین راه‌حل‌ها باشید. باور کنید این کار شدنی است و شما از پس آن برمی‌آیید.

همسر بداخلاق

اخلاق و رفتار همسران همیشه یک روال منطقی ندارد، همه ما یک روز سر حال هستیم و یک روز نه‌چندان خوشحال و گاهی هم عصبانی و با ابروهایی گره خورده؛ یک روز همه چیز خوب است و روز دیگر اتفاقات ناخوشایندی پیش می‌آید که می‌تواند حال افراد را دگرگون کند. پس نباید انتظار داشته باشیم همیشه همه چیز در بهترین شکل و شرایط باشد، اما بعضی وقت‌ها این رفتارهای منفی ادامه‌دار می‌شود و مدتی به نسبت طولانی باقی می‌ماند و سایه نه‌چندان مبارکش را بر همه شئون زندگی فردی و خانوادگی پهن می‌کند. بداخلاقی و بی‌توجهی به همسر هم یکی از پیامدهای این بدخلق شدن‌هاست. اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید، زودتر دست به کار شوید و تا زندگی‌تان سرد و تلخ نشده، مشکل را حل کنید. پیش از هر اقدامی تلاش کنید به علت یا علل بداخلاقی همسرتان پی ببرید. در این دنیای علت و معلولی، هر رفتاری دلیلی دارد و اگر از اول چنین برخوردی را از او ندیده‌اید، باید علت خاصی داشته باشد؛ پس بگردید و آن را پیدا کنید.

زمانی که علت را پیدا کنید، بهتر می‌توانید به فکر حل مشکل باشید و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید مشکلات را حل کنید؛ البته اگر به تنهایی نمی‌توانید چنین مشکلاتی را حل کنید یا اگر علتش را هم تشخیص نمی‌دهید، بهتر است از متخصصان و مشاوران کمک بگیرید. متاسفانه خیلی از زن و شوهرها فکر می‌کنند چنین مشکلاتی مهم نیست و نباید کاری برای برطرف کردنش انجام شود؛ در حالی که مشکلات خانوادگی هم مانند بیماری‌های جسمی به درمان نیاز دارد و باید بموقع تشخیص داده و برطرف شود.

تیری به نام بددهنی و بی‌اعتنایی

متاسفانه گاهی اوقات بعضی از همسران با بی‌اعتنایی یا استفاده از کلمات و عبارت‌های نامانوس و نامناسب باعث دلخور شدن و ناراحتی همسرشان می‌شوند. البته بسیاری از این همسران هیچ وقت با مشکلات جدی‌تر مانند آزار و اذیت جسمی یا کتک خوردن مواجه نمی‌شوند، ولی همان ناسزاها یا حتی بی‌اعتنایی می‌تواند چنان بر روابط آنها تاثیر منفی بگذارد که یخ‌زندگی حالا حالاها خیال باز شدن به سرش نزند.

در این مورد هم برای حفظ زندگی مشترک، به حداقل رساندن مشکلاتی که ممکن است برای زن و مرد پیش بیاید و گرم‌تر کردن فضای چهاردیواری خانه بهتر است از متخصصان کمک بگیرید و با آنها به مشورت بنشینید. یادتان باشد اگر این قبیل موضوعات را با فردی که در این زمینه تخصص دارد، در میان بگذارید، هیچ مشکل جدیدی برای شما پیش نخواهد آمد و حداقل اثرش آن است که زبان به سخن گشوده‌اید و با فرد امینی درددل کرده‌اید؛ البته به کار بستن راهنمایی‌های مشاور هم موضوع دیگری است که سر فرصت باید به آن بپردازیم.

نکته دیگری که در این زمینه باید در خاطر‌تان باشد، این است که چنین موقعیتی نه به نفع شماست و نه به سود همسرتان؛ به عبارت دیگر این حال و هوا برای تمام کسانی که در چنین شرایطی قرار می‌گیرند، دردسرساز و مخرب است. بنابراین در این مواقع حتما باید تصمیمی جدی گرفته شود و به جای پذیرش شرایط، باید آستین‌ها را بالا زد و کاری برای تغییر شرایط انجام داد و اگر نه این اوضاع، زندگی مشترک را در چنان شیب تندی قرار می‌دهد که جلوگیری از سقوط در دره بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی بسیار مشکل خواهد بود.

مترجم: زهره شعاع

family.custhelp.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها