علائم و عوارض بیماری واریکوسل

فراگیرترین علت ناباروری در مردان

عضو انجمن ارولوژی ایران، عفونت، ضربه، اعمال جراحی واریکوسل و برخی اعمال جراحی روی بیضه‌ها با علل نامشخص دیگر را از عوامل آب آوردن بیضه‌ها یا بیماری هیدروسل اعلام کرد و گفت: این بیماری ممکن است در هر سنی از نوزاد پسر تا مردان بالغ را مبتلا کند.
کد خبر: ۷۰۳۴۷۳
بیماری‌های مردانه: هیدروسل یا «آب آوردن بیضه»

جام جم سرا: دکتر لطف الله ارمنده با اشاره به اینکه هیدروسل در هر سنی اتفاق می‌افتد، افزود: در صورت بروز این بیماری در نوزادان تازه متولد، اگر تا یک سالگی جذب نشد باید عمل جراحی انجام شود. شایع‌ترین علامت وجود مایع بین لایه‌های بیضه نیز بزرگی بیضه در یک یا دو طرف آن است.


او تصریح کرد: هیدروسل به علت ایجاد کشش امکان ایجاد درد را برای بیمار به همراه دارد ضمن اینکه در پوشش نیز وی را دچار مشکل نماید.

جراح کلیه و مجاری ادرار، تشخیص این بیماری را توسط معاینه و بعد از آن با سونوگرافی دانست و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات هیدروسل با عفونت‌های بیضه؛ تومورهای بیضه و فتق نیز اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش جام جم سرا، وی ادامه داد: درمان این بیماری از سنین جوانی تا ۷۵ سالگی با جراحی امکان پذیر است و در افراد دارای سن بالا‌تر که امکان بیهوشی و عمل جراحی برای آنان وجود ندارد مایع داخل بیضه تخلیه می‌شود.

ارمنده یادآور شد: هیدروسل به طور معمول خطرناک نیست و جزء بیماری‌های خوش خیم محسوب می‌شود. (شفاآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
۰
۰
میشه لطفاً بفرمائید علائم آن چی هست ؟( مثلاً بیضه ها متورم میشن/ درد میگیرن/طرف نمیتونه لباس بپوشه/نمیتونه بشینه/نمیتونه ادرار بكنه... لطفاً بیشتر توضیح بین

نیازمندی ها