با هر چند وعده غذایی فلفل تند بخورید

نتایج یک تحقیق: اشک‌آور معروف، ضد سرطان روده است

تحقیقات اخیر محققان نشان داده است که خوردن فلفل تند خطر ابتلا به تومورهای روده را کاهش می‌دهد. در این گونه فلفل‌ها ماده‌ای موسوم به «کپسایسین» فعال است که نقش مهمی در کاهش شکل گیری تومور‌های سرطانی روده‌ ایفا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۲۲۹۳
نتایج یک تحقیق: اشک‌آور معروف، ضد سرطان روده است

جام جم سرا: محققان در دانشکده پزشکی «سان دیگو» دانشگاه کالیفرنیا، دریافتند که قسمت تند فلفل قرمز یا کپسایسین (Capsaicin) دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است.

این ماده، دیواره بافت روده که خطر ابتلا به تومورهای کولورکتال را دارد، تحریک می‌کند و در آن منجر به یک واکنش می‌شود. با خوردن فلفل قرمز، گیرنده‌های موجود در پوشش روده که به «تی‌.آر.پی‌.وی۱» موسوم است، تحریک می‌شوند. تحریک این گیرنده‌ها منجر به تحریک سلول‌های دیگر با عنوان «ای.جی.اف.آر» می‌شود و در ‌‌نهایت سلول‌های جدیدی در روده تولید می‌شوند که از رشد سلول‌های غیر طبیعی ممانعت به عمل می‌آید.

به گفته محققان، مصرف زیاد ترکیبات «تی‌.آر.پی‌.وی۱» مانند کپسایسین احتمالا از کاهش سوخت و ساز جلوگیری می کند و منجر به افزایش طول عمر انسان میشود.

به گزارش جام جم سرا، در تحقیقات قبلی، ‌ محققان دریافتند که فلفل تند به طور قابل توجهی در افزایش سلامت قلب، ‌ کاهش فشار خون بالا و کلسترول نیز تأثیر دارد. همچنین بر اساس مطالعات قبلی از مزایای دیگر کپسایسین، به می‌توان به اثر ضد درد آن اشاره کرد.(افکار)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها